Vervoer hormoonspuiten

hi ladies,

Zoals zovelen moet ik sinds kort iedere avond op een vast tijdstip een shotje hormonen spuiten. Ik heb gekozen voor tussen half 10 en half 11. Omdat ik mij verder goed voel heb ik weer wat afspraken gemaakt voor etentjes enzo en dan vind ik jammer dat ik vroeg naar huis moet voor die spuit. Nou vroeg ik mij af of ik die hormoonspuiten dan mee kan nemen en zo ja hoe. Ze moeten toch koel blijven…Ik spuit nu decapeptyl en straks gonal-f erbij. Ik zat al te denken om het in een koeltasje met een koelelement te doen ofzo. Was erg benieuwd naar jullie ervaringen.

groet maya

Ik heb ook pregnyl moeten spuiten en die moeten ook koel blijven, maar ze raden me aan om ze een paar uur voor het spuiten uit de koelkast te halen zodat het branderige gevoel wat minder zou zijn.

Volgens mij kunnen die spuiten best even zonder hoor.

En ik heb ze vaak even in aluminium folie verpakt als ik echt ergens heen ging waar het warmer was.

Maar een tasje met een koelelement klinkt prima. Zorg er wel voor dat de spuiten niet “bevriezen”.

Groetjes,

Noortje

@NoortjeP wrote:

Ik heb ook pregnyl moeten spuiten en die moeten ook koel blijven, maar ze raden me aan om ze een paar uur voor het spuiten uit de koelkast te halen zodat het branderige gevoel wat minder zou zijn.

idd dat wordt bij alle injecties aanbevolen ook bij insuline enzo....
dus gewoon lekker mee nemen in je handtasje :wink:
veel plezier!

Hee Maya,

Een paar uurtjes uit de koelkast kan inderdaad geen kwaad, mits het niet hoogzomer en snikheet is. Dus gewoon meenemen en lekker genieten van je etentje! :-* Met een koelelement heb je inderdaad het risico dat de injectievloeistof bevriest.

Groetjes,

Jippie

Ik weet niet hoe de Gonal gespoten moet worden, maar ik gebruikte Puregon (ook follikelstimulerend) en ik kon 2 1/2 spuiten met 1 ampul.

Als ik dit hormoon mee wilde nemen, dan bewaarde ik altijd het 2e deel van dat ampul. Dan hoefde de prikpen na het spuiten niet terug de koelkast in, omdat ie dan leeg was. :wink:

En Deca kun je inderdaad gewoon meenemen hoor!! :thumbup:

hi nicje,

de gonal-f zit in een voorgevulde pen. Ik kan met de ene pen drie keer doen en met de andere zes keer. Ik ga het zo uitdokteren dat ik een pen met een ‘portie’ overhoud zodat ik die mee kan nemen.

Ik heb nog eens even in de bijsluiters gekeken, maar gonal-f mag 30 dagen buiten de koelkast bewaard en decapeptyl 7 dagen zolang het niet buiten de 25 graden komt. Het kan dus niet echt kwaad om ze te vervoeren, zeker niet met dit weer. Nou ja, moeten ze niet wegvliegen natuurlijk ;).

bedankt voor jullie tips!

liefs maya

Maya wat je al gelezen hebt over de Gonal…als ik die eenmaal aanbrak ging die niet eens terug de koeling in. Het is net zolang uit de koeling te houden als de houdbaarheid na openen :wink: en de Deca brrr die doet echt ‘significant’ meer pijn als je die koud spuit :silenced:

Geniet lekker van je uitjes! Alle afleiding (positieve) is meegenomen :mrgreen:

Hier bleef de Puregon ook gewoon in de pen, als hij open was. Verder legde ik de decapeptyl er steeds 's ochtends of zelfs de avond van te voren al uit. Dan wist ik zeker dat hij niet meer koud was, als ik ging spuiten :slight_smile:

Kan dus echt geen kwaad. Gewoon lekker erop uit! Ik deed de decapeptylspuiten dan wel altijd nog in een stevig doosje (tupperware) zodat ik zeker wist, dat hij niet op de een of andere manier ingedrukt kon worden. (je weet maar nooit :wink: )

Oh wat ben ik braaf geweest dan :shifty:

Ik deed alles precies volgens de regeltjes, dan kon ik mezelf nooit iets verwijten :wink:

Volgens de adviezen deed ik de pen meteen weer terug in de koeling.

En iedere dag stipt op hetzelfde tijdstip spuiten.

Oh wat ben ik blij dat ik dat gedoe niet meer hoef :wink:

Ik spoot ook Glonal F, maar nam t ook gewoon mee overal naartoe, en spoot dan bv ff snel ergens op de wc ofzo. Pregnyl t zelfde, maar die maakte ik zelf klaar, dus dan stond ik in een wc poedertje met vochte te mixen in een spuit…maar goed dat nooit iemand me gezien heeft :lol:

Succes

Mmmm, als ik dit lees heb ik er ook wel wat moeilijk over gedaan. Altijd keurig in de koelkast bewaard en er max een half uurtje van et voren uitgehaald. Had niet gehoeven lees ik nu :think:

Ik heb het zelf gepresteerd om de Gonal te laten bevriezen :shock: Ik ging met een vriendin een dagje naar de sauna en heb de medicatie ingepakt in geneog koelelementen meegenomen. Ik dacht: ze moeten een hele dag koel bijven, dus dan maar zo. Maar ja, 's avonds toen ik ze wilde gebruiken was de Gonal bevroren :? Toen maar even op temperatuur laten komen kussen mijn handen en ik kon prikken. Ook nog bijna aangehouden omdat ik in de auto zat in Den Haag samen met vriendin en we leken wel drugtoeristen :mrgreen: Okee, ik dwaal af: alles kwam goed; de poging is gelukt, bevroren of niet …

Succes ermee meid!