Vervoer binnen Amsterdam, en meer.....

@Madre wrote:

Ik kom andere prijzen tegen…



http://www.amsterdam-hotels-travel.com/fares_nl.html#gvbdagkaart


de site van gvb geeft de tarieven aan die Annemarie noemt.



de site die jij noemt is waarschijnlijk commercieel



@fiep klophout wrote:
je kan ook een wegwerpchipkaart kopen, voor als je echt maar eenmalig gebruik maakt. Betaal je natuurlijk wel meer per strip, maar dan ben je niet die 7,50 kwijt.


die bedoel ik, met dat kaartje in de tram. Kost 2,60 voor maximaal 1 uur. dan is de dagkaart als snel goedkoper als je heel de dag in A-dam bent en drie losse tripjes maakt.

de ov kaart wordt hier trouwens vandaag wel gebruikt door manlief, om met dit weer met de motor te gaan, werd hem iets te gortig!

misschien ga ik toch nog eens om :o

Als je in hartje Amsterdam zit zou ik niet snel helemaal naar Amstelveen reizen om te winkelen, eerlijk gezegd. In de A’damse binnenstad is het prima winkelen, ik vind A’veen niet zo gezellig en het is best een eind reizen.



Laatste tram vanaf Panama gaat tussen 00.00 en 00.30, meen ik me te herinneren. Een taxi is niet zo idioot duur als je de kosten deelt, zo ver is het niet. :slight_smile:

@jorien wrote:

@Anne-marie wrote:
Ik was nog even aan het kijken, maar zo’n OV kaart moet je dus eerst aanschaffen voor 7.50 euro? En vervolgens opwaarderen met een bedrag waarvoor je vervoer wil…laten we zeggen 10 euro?



Dan zijn we dus 17.50 pp kwijt.



Een 24-uurs kaart kost 7 euro, en een 72 uurs kaart komt op 15.50 euro.



Zo’n dagkaart is dan toch goedkoper?




lekker he die 7,50 euro opstart kosten!



Van het zomer gingen we een keer met het openbaar vervoer naar Artis in Amsterdam i.p.v. met de auto.



Wij komen aan op CS, ik op zoek naar die ov chip kaarten. Uit de automaten kreeg ik hem niet gehaald ( 4 stuks geprobeerd) Bij de trammaatschappij waren 80!!! wachtenden voor mij. weer terug de centraal station in op zoek naar een loket, ook daar overal rijen van 10 meter lang.



Ik zag mij dagje uit met de kids al in het water vallen.

uiteindelijk aangeschoven in een rij voor een ns automaat waar een ovchipkaart logo op stond en zowaar daar lukt het. Na het betalen van 7,50 euro, kwam ik inderdaad tot de ontdekking dat ik hem ook moest opwaarderen. snel rekensommetje leverde mij al op dat het hele grapje mij dus 3 maal 17,50 ging kosten. ( de jongste is gratis).



Ik heb het dus bij 1 kaart gehouden en in de tram kan je ook gewoon kaartjes kopen voor enkele reis! op de terug weg zijn we van artis naar het station gelopen. Ik had mij ov ervaring van dit jaar al wel weer gehad!



voor jou is het dus goed om te weten dat je ook in de metro kaartjes kan kopen voor de rit zelf!




Ik ben geen ov-chip-fan, maar wat je nu opnoemt zijn dingen die je gewoon kan weten als je jezelf goed laat informeren toch? De tarieven etcetera zijn overal wel te vinden, dat jij dat niet weet kun je niet in de schoenen van het ov-chip-systeem schuiven. :slight_smile:

@D. wrote:

@jorien wrote:
@Anne-marie wrote:
Ik was nog even aan het kijken, maar zo’n OV kaart moet je dus eerst aanschaffen voor 7.50 euro? En vervolgens opwaarderen met een bedrag waarvoor je vervoer wil…laten we zeggen 10 euro?



Dan zijn we dus 17.50 pp kwijt.



Een 24-uurs kaart kost 7 euro, en een 72 uurs kaart komt op 15.50 euro.



Zo’n dagkaart is dan toch goedkoper?




lekker he die 7,50 euro opstart kosten!



Van het zomer gingen we een keer met het openbaar vervoer naar Artis in Amsterdam i.p.v. met de auto.



Wij komen aan op CS, ik op zoek naar die ov chip kaarten. Uit de automaten kreeg ik hem niet gehaald ( 4 stuks geprobeerd) Bij de trammaatschappij waren 80!!! wachtenden voor mij. weer terug de centraal station in op zoek naar een loket, ook daar overal rijen van 10 meter lang.



Ik zag mij dagje uit met de kids al in het water vallen.

uiteindelijk aangeschoven in een rij voor een ns automaat waar een ovchipkaart logo op stond en zowaar daar lukt het. Na het betalen van 7,50 euro, kwam ik inderdaad tot de ontdekking dat ik hem ook moest opwaarderen. snel rekensommetje leverde mij al op dat het hele grapje mij dus 3 maal 17,50 ging kosten. ( de jongste is gratis).



Ik heb het dus bij 1 kaart gehouden en in de tram kan je ook gewoon kaartjes kopen voor enkele reis! op de terug weg zijn we van artis naar het station gelopen. Ik had mij ov ervaring van dit jaar al wel weer gehad!



voor jou is het dus goed om te weten dat je ook in de metro kaartjes kan kopen voor de rit zelf!




Ik ben geen ov-chip-fan, maar wat je nu opnoemt zijn dingen die je gewoon kan weten als je jezelf goed laat informeren toch? De tarieven etcetera zijn overal wel te vinden, dat jij dat niet weet kun je niet in de schoenen van het ov-chip-systeem schuiven. :slight_smile:


En ik geloof ook niet dat die opstartkosten altijd van toepassing zijn.

Een heleboel vervoersbedrijven hebben toen zij begonnen met het invoeren van de ov-chip de persoonlijke chipkaart aangeboden voor een heel laag bedrag en die is te gebruiken voor al het ov.

De voordeelurenkaart van de NS (als je die hebt) kan ook als ov-chip gebruikt worden en zo zijn er nog wat mogelijkheden geloof ik.

En inderdaad niet vergeten dat je gewoon je vervoersbewijs in de tram, bus of metro kunt kopen maar dat is al genoemd zie ik :slight_smile:

@~Melanie~ wrote:

@D. wrote:
@jorien wrote:
@Anne-marie wrote:
Ik was nog even aan het kijken, maar zo’n OV kaart moet je dus eerst aanschaffen voor 7.50 euro? En vervolgens opwaarderen met een bedrag waarvoor je vervoer wil…laten we zeggen 10 euro?



Dan zijn we dus 17.50 pp kwijt.



Een 24-uurs kaart kost 7 euro, en een 72 uurs kaart komt op 15.50 euro.



Zo’n dagkaart is dan toch goedkoper?




lekker he die 7,50 euro opstart kosten!



Van het zomer gingen we een keer met het openbaar vervoer naar Artis in Amsterdam i.p.v. met de auto.



Wij komen aan op CS, ik op zoek naar die ov chip kaarten. Uit de automaten kreeg ik hem niet gehaald ( 4 stuks geprobeerd) Bij de trammaatschappij waren 80!!! wachtenden voor mij. weer terug de centraal station in op zoek naar een loket, ook daar overal rijen van 10 meter lang.



Ik zag mij dagje uit met de kids al in het water vallen.

uiteindelijk aangeschoven in een rij voor een ns automaat waar een ovchipkaart logo op stond en zowaar daar lukt het. Na het betalen van 7,50 euro, kwam ik inderdaad tot de ontdekking dat ik hem ook moest opwaarderen. snel rekensommetje leverde mij al op dat het hele grapje mij dus 3 maal 17,50 ging kosten. ( de jongste is gratis).



Ik heb het dus bij 1 kaart gehouden en in de tram kan je ook gewoon kaartjes kopen voor enkele reis! op de terug weg zijn we van artis naar het station gelopen. Ik had mij ov ervaring van dit jaar al wel weer gehad!



voor jou is het dus goed om te weten dat je ook in de metro kaartjes kan kopen voor de rit zelf!




Ik ben geen ov-chip-fan, maar wat je nu opnoemt zijn dingen die je gewoon kan weten als je jezelf goed laat informeren toch? De tarieven etcetera zijn overal wel te vinden, dat jij dat niet weet kun je niet in de schoenen van het ov-chip-systeem schuiven. :slight_smile:


En ik geloof ook niet dat die opstartkosten altijd van toepassing zijn.

Een heleboel vervoersbedrijven hebben toen zij begonnen met het invoeren van de ov-chip de persoonlijke chipkaart aangeboden voor een heel laag bedrag en die is te gebruiken voor al het ov.

De voordeelurenkaart van de NS (als je die hebt) kan ook als ov-chip gebruikt worden en zo zijn er nog wat mogelijkheden geloof ik.

En inderdaad niet vergeten dat je gewoon je vervoersbewijs in de tram, bus of metro kunt kopen maar dat is al genoemd zie ik :slight_smile:




vindt dit een beet je kort door de bocht. Ik heb inderdaad gekeken of die kart met korting te krijgen was, maar niet hier in de regio (haarlem) wel in zeeland en dergelijke.

tja ook een ns voordeelkaart heb ik niet.



op zich kan ik best leven met de opstart kosten, maar dat je per kaart maar 1 gebruiker kan hebben maakt het voor een ov reiziger zoals mij wel een duur grapje. Voorheen had ik een strippenkaart en daar gingen we met heel de familie op ( ook de oudste, anders moest ik daar weer een losse kaart voor kopen) Nu moet je al drie kaarten kopen en dat vindt ik niet tof!



verder over het verkrijgen van de kaart, was ik erg ontevreden en dat vind je nergens terug op de site.



ik had mij dus wel degelijk voorbereid, maar niet beseft dat alles maal drie zou moeten, tja dat kan je inderdaad onhandig vinden.

Ik geloof niet dat ik snap wat ‘kort door de bocht’ is aan iets wat ik ter informatie post…

Ik heb dat opgeschreven met de bedoeling dat jij en anderen er wat aan hebben, niet als kritiek.

@~Melanie~ wrote:

Ik geloof niet dat ik snap wat ‘kort door de bocht’ is aan iets wat ik ter informatie post…

Ik heb dat opgeschreven met de bedoeling dat jij en anderen er wat aan hebben, niet als kritiek.




ik zal het wel verkeerd lezen, maar D, geeft eerst aan dat ik dit allemaal had kunnen weten als je, je goed informeerd, en dan post jij daarna dat die opstart kosten niet altijd van toepassing zijn.



kwam op mij een beetje over dat ik maar beter had moeten opletten en dat voelt een beetje rot, als je, je er dus volledig in verdiept hebt voor dat je vertrekt en er dus nergens korting mogelijk was op die opstartkosten.



Ik geef wel toe dat de verkrijgbaarheid van de ov kaart nu een stuk beter is dan toen ter tijd, in het voorjaar.

Mijn zus en ik hebben nog eens gekeken, maar we gaan gewoon voor steeds losse kaartjes kopen in de tram/metro…



We zullen waarschijnlijk alleen op dag 1 een tram nemen van Station naar Stadhouderskade, vandaar gaan we lopend terug naar hotel.

Op dag 2 alleen s’avonds om naar Panama te gaan en terug (of dat eventueel met taxi), en op dag 3 om met de metro van Waterlooplein naar CS te gaan. In totaal dus maar 3 à 4 keer x € 2.60 = € 7.80 ( € 10.40).



Deze losse kaartjes kan je toch gewoon in de tram of metro wel kopen?

Hier in Den Haag gaan over een paar weken de strippenkaarten en losse kaartjes eruit. Dus in deze regio moet je wel aan een chipkaart denken.



Voor Anne Marie lijkt mij idd elke keer losse kaartjes kopen het voordeligst.

We zitten nu weer te dubben over een fiets huren, hahahaha…

erg koud en glad hoor :mrgreen:

en hopelijk word hij dan niet gejat :lol:

Maar het gaat toch dooien… 8)

ik hoop het voor je, toen mijn zus vanochtend wegreed (die woont vlakbij de panama) was het aardig glad



brrr, vergeet je oorwarmers, wanten, neuswarmer, skipak enz enz niet :mrgreen:



veel plezier :-*

zou er niet vanuit gaan dat je in iedere metro kaartjes kan kopen hoor

niet in iedere metro zit zo’n automaat

dan kan je beter uit de automaat op het station kopen dan weet je het zeker

sowieso kom je bij veel stations niet meer langs de poortjes als je nog geen kaartje hebt :wink:

Ik als amsterdammer ga nu zelfs niet op de fiets. 8)

@poeizie wrote:

zou er niet vanuit gaan dat je in iedere metro kaartjes kan kopen hoor

niet in iedere metro zit zo’n automaat

dan kan je beter uit de automaat op het station kopen dan weet je het zeker

sowieso kom je bij veel stations niet meer langs de poortjes als je nog geen kaartje hebt :wink:


Om precies te zijn alleen in de 51 naar amstelveen, voor de andere metro’s koop je ze in het metrostation :slight_smile:

ohja? ik zit eigenlijk altijd in de 51 en heb er maar enkele keer de wagon met kaart automaat gezien

maar tegenwoordig hebben ze ze vrijwel op ieder perron staan volgens mij :slight_smile:

maar het is lastig zat hoor… vooral voor de ouderen die dus totaal niet snappen hoe zo’n hyper modern ding werkt

maar gelukkig zijn er vaak wel mensen die willen helpen … maar ja je wil ook wel eens wat zelf doen