Vervoer bij uitjes met school

Wij hebben volgens mij 2 jaar geleden een brief gehad waarin stond dat kinderen niet zonder stoeltje vervoerd mochten worden. bij ons wordt datn ook standaard gevraagd of iemand een zitje heeft. Moet zeggen dat we daardoor altijd genoeg zitjes hadden. Iedereen wil toch dat zijn kind veilig vervoerd wordt

Als ik aanbied om kinderen in mijn auto te vervoeren dan zorg ik voor veilige zitplaatsen. Dus dan regel ik zelf de autostoelen en verhogers. Zelf hebben we twee stoelen en een zitverhoger. Daarnaast nog een peuterstoel. Mijn ouders hebben ook twee stoelen en een pleuterstoel. Dus ik kom heel ver :thumbup:

Een extra verhoger is handig omdat ik ook wel eens kinderen mee neem die bij ons spelen. Ook voor mijn eigen veiligheid wil ik geen rondslingerende kinderen bij mij in de auto.

Morgen gaan we kijken voor die verhoger, en mocht ik eens zelf kunnen rijden (maar ja, ik heb de auto nooit) dan kan Anne in haar stoel en een ander kind op de verhoger.

Bij Nanako op school gaat het ook zo, wij geven dan de zitverhoger mee en dan kan ze gewoon bij iemand achterin de auto. Maar ze is ook wel eens zonder geweest omdat dan een van ons al met twee kinderen op de fiets moest, dan krijg je zo’n verhoger niet mee.

Wij hebben zelf geen auto maar anders reed ik zelf wel, is tenslotte ook wel leuk om mee te gaan als je tenminste tijd hebt dan.

Maar als ik denk aan hoe dat vroeger ging, dan zaten we gewoon met een hele bubs kinderen los in de ‘kattebak’ Het is een wonder dat dat altijd goed is gegaan maar leuk was het wel :smiley:

Hier binnenkort het eerste uitstapje en dan wordt elk kind geacht zijn/haar eigen zitje mee te brengen. Was blij om te merken dat ze dat op onze school dus uit zichzelf bedenken.

Misschien kun je dit punt eens voorleggen bij de MR van de school, zodat ze kunnen gaan praten over het ontwikkelen van een soort van ‘vervoersprotocol’?