Verven van textiel

Ik heb van mijn eerste nog groene wieg/kinderwagen lakentjes en dekbedhoesjes van katoen, heeft mijn moeder toentertijd voor me genaaid, maar we krijgen nu een meisje en dan vind ik dit kleurtje niet zo leuk meer…

Nou zou ik het graag willen verven (in de wasmachine)… maar zou dat ook wat lijken als ik dat probeerde donkerpaars ofzo te maken? Of verpest ik daar mijn lakentjes mee…

Heb alleen nog maar ervaring met zwart en niet met kleurtjes…

Hieronder een foto van de kleuren waar het om gaat, ik ben me er van bewust dat de streepjes verschillende kleuren paars zullen worden…

Edit beheer: Foto verkleind

mmmm het linker lakentje dat weet ik niet zo… denk dat dat een beetje ‘raar’ zal worden, maar die 2 effen… tja als je er nu toch ook niks mee doet als ze groen zijn, zou ik zelf de gok gewoon wagen :thumbup:

Zou alleen niet een te lichte kleur nemen, dus beetje donkerder paars en niet lila.

Oh fijn :slight_smile: de foto is verkleind :oops: ben niet zo’n held in die dingen, maar heb net ontdekt hoe het evt kan :mrgreen: Thanx moddies…

Bedankt voor je reactie mamaMarije… Het is zo dat mijn moeder ze toen voor me genaaid heeft… zou het zo zonde vinden als het mislukte :oops: Die linker is inderdaad wat moeilijker, zit ook rood in hè…

Er is niet een middeltje waarmee je het eerst kunt ontkleuren? :shifty:

@Klaproos wrote:

Er is niet een middeltje waarmee je het eerst kunt ontkleuren? :shifty:

Jawel google maar eens op Dylon, daarvan heb je echt alle kleuren textielverf en ook “Pre-dye ontkleurder”…

Verwijdert kleur uit niet kleurvast geverfde artikelen tot een neutrale basis.

Sommige kleuren, zoals heldergroen en -blauw, kobaltblauw, turquoise en indigo (denim), kunnen over het algemeen niet worden ontkleurd.

Hmmm… Dat wordt hem niet dus… :shifty:

Zat ook al aan chloor te denken, maar daar wordt de stof ook niet beter van :naughty:

@Klaproos wrote:

Verwijdert kleur uit niet kleurvast geverfde artikelen tot een neutrale basis.

Sommige kleuren, zoals heldergroen en -blauw, kobaltblauw, turquoise en indigo (denim), kunnen over het algemeen niet worden ontkleurd.

Hmmm… Dat wordt hem niet dus… :shifty:

Zat ook al aan chloor te denken, maar daar wordt de stof ook niet beter van :naughty:

Dan zou ik het proberen met een niet al te donkere kleur paars, anders wordt het een “vies” kleurtje…

Oh jee… ja… die kans heb je natuurlijk ook nog… oeee

als het mij heel dierbaar is zou ik het niet proberen want het is natuurlijk wel een gok die je neemt.

ik heb een katoenen onderlaken willen verven deze was wit en wou hem bruin hebben wij is gevlekt te worden en kon het weg gooien.

maar waarom ga je het niet combineren met paars koop je effen paarse lakentjes en die leg je erover heen en dan slaag je het stukje van het groen weer terug zodat het een randje wordt.

Staat inderdaad mooi, maar onze babykamer is paars met roze :smiley:

Denk dat we toch de markt maar op moeten en iemand bereid moeten vinden om het voor ons te naaien (ik heb nog nooit een naaimachine aangeraakt :oops: ) Want paarse lakens zijn ook niet in een P.renatal o.i.d. te vinden…

Je hebt PB :wink:

You too :wink:

De foto’s.

ik vind groen juist bere leuk bij paars en roze… ik bedoel… bloemen hebben toch ook groene blaadjes :think:

Hier ook een meisje weer na 2 jongens, ons palmleaf wiegje is wit/groen geruit. Ik ga op de bijhorende lakentjes gewoon een roze applicatie maken.

Weet niet waar je woont, maar mocht je toch graag nieuwe lakentjes in paars hebben… 3 of 4 lakentjes zijn in een uurtje genaaid, dus kom maar op :thumbup:

ik vind dat groen ook mooi! Ik denk dat verven niet zo mooi wordt. Kun je er geen leuke

roze/paarse lintjes op naaien?

Dat is ook een idee Kroes…

Ik zit ook nog echt te dubben… wil niet weer het hele wiegje opnieuw moeten doen. Heb er 3 lakentjes bij waarvan de omslag dan groen/wit geruit is.

Dacht, als ik nou op 1 roze hartjes appliceer, 1 roze bloemetjes met 1 grote in het midden en 2 kleine ernaast en dan 1 met lintjes, roze dekentje erbij en klaar…

Lijkt me super tof en scheelt me een hoop geld en werk… je brengt me op ideeen :inlove: :-*

zelf vind ik groen eigenlijk een unisex kleur…

Of komt dat omdat wij zelf groen/wit op de babykamer hebben en dat al hadden voordat we wisten ‘wat’ het was? :lol:

Hebben er later aqua accenten bij gedaan en bij een meisje was dat fuchsia geworden. Vindt het wel gezellig bij elkaar.

@Cell wrote:

Ik zit ook nog echt te dubben… wil niet weer het hele wiegje opnieuw moeten doen. Heb er 3 lakentjes bij waarvan de omslag dan groen/wit geruit is.

Dacht, als ik nou op 1 roze hartjes appliceer, 1 roze bloemetjes met 1 grote in het midden en 2 kleine ernaast en dan 1 met lintjes, roze dekentje erbij en klaar…

Lijkt me super tof en scheelt me een hoop geld en werk… je brengt me op ideeen :inlove: :-*

iK naai graag overal lintjes op :inlove:

Bij Olijf op school hebben ze van die luizenzakken (vast bij elk schoolgaand kind), nou de eerste week was ik hem al 6x kwijt :roll:

En als ik ergens geen zin in heb 's morgens vroeg :oops:

De zak is roze (natuurlijk) en ik heb er eerst een stuk kant op genaaid en daarover heen

een breed rood lint. En een stukje daarboven een groen lint. :inlove:

Hartstikke leuk en alles en iedereen weet die zak is van OLIVIA.

AFBLIJVEN dus, hahaha. :mrgreen:

Ben trouwens gek op de combi groen met roze :inlove: Ik gebruik het best

vaak :oops: Dus ik zou de lakentjes echt groen houden

(foto; even kijken of t lukt)

@Cell wrote:

Er is ook kantband te koop waar je satijnlint doorheen kan rijgen en dan voorop een strikje maken,ook heel schattig en lief… :inlove:

gefeliciteerd :inlove:

van het linkerrijtje fotootjes en dan het 4e fotootje (1nalaatste) die met dat vogeltje, die kleur ruitjes heb ik dus in de wieg.

Ik denk nu dat ik zelfs maar gewoon van dat kantband waar je lint doorheen kan rijgen (thx heleen) helemaal rondom de overslag naai van de wiegbekleding en dan ook aan 1 lakentje…

Ohh dat word leuk!

Roze en groen en lila rules!

Gewoon doen, is echt leuk en dat eerste lakentje met die streepjes, daar zit wat rood in en dat kan helemaal leuk met een roze dekentje… :inlove: