Verven met baby in huis?

We hebben het verven in ons nieuw huis uitgesteld omdat ik zwanger was (verf op zich kan niet zo een kwaad denk ik, maar het schuren eerder…?),

nu zou ik willen weten of je lang zou moeten wachten na de geboorte, hoe schadelijk is dit voor de baby, zou ik een weekje thuis wegmoeten bv?

vicky, nee joh, als je verf op waterbasis gebruikt is er nix aan de hand, wel nog steeds goed luchten. Ook schuren hoef je je niet te druk om maken, zorg er alleen voor dat je kleintje tijdens het schuren niet in de ruimte is vanwege het zaagsel.



maar je zal merken dat je waarschijnlijk de 1e weken helemaal geen tijd (en zin) hebt om te klussen, je bent veel te druk met je kleintje :wink:

en nu schuren, gewoon een mondkapje als je er zelf mee bezig bent en anders ff niet in de ruimte zijn als iemand anders aan het schuren is.

Maakt niets uit, als je goed lucht kun je ook verf op alkydbasis (terpentinebasis) gebruiken hoor, dat is veel prettiger werken. (smeert makkelijker uit en droogt mooier op)

Acrylverf(waterbasis dus) word wel weer aangeraden als je babymeubeltjes wilt schilderen. (ivm knagen en sabbelen)



Ik zou je eigenlijk aan willen raden om nú te gaan schilderen, nu hebben jullie je handen namelijk nog vrij, straks als de beeb er is gaat het een stuk minder makkelijk ivm de beeb die steeds aandacht nodig heeft :wink:



Oh ja en als aanvulling op Suzanne: altijd een mondkapje met schuren, zwanger of niet de schuurstof is ook voor ‘nietzwangeren’ niet al te best.

@Mellie wrote:



Oh ja en als aanvulling op Suzanne: altijd een mondkapje met schuren, zwanger of niet de schuurstof is ook voor ‘nietzwangeren’ niet al te best.




heb je gelijk in mellie, zeker als je veel moet schuren in huis. goede tip :thumbup:

@Mellie wrote:



Ik zou je eigenlijk aan willen raden om nú te gaan schilderen, nu hebben jullie je handen namelijk nog vrij, straks als de beeb er is gaat het een stuk minder makkelijk ivm de beeb die steeds aandacht nodig heeft :wink:




Mijn man kreeg dit weekend een paniekaanval en wilde heel de living beginnen schuren en verven, maar ik zag dit niet meer zitten voor de geboorte, heb net alle stof van maanden weggekregen en moet morgen bevallen :wink: , dus we zullen sowieso beginnen als het kleintje er is... maar wanneer zullen we dus nog moeten zien :)

Oh, jij moet morgen al! Dát vertelde je er niet bij :mrgreen:

Deze week hebben we een schilder die al het houtwerk buiten schilderd. Nu heb ik opeens ruzie met mijn vriendin hoe ik dit had kunnen plannen terwijl we een baby in huis hebben. Want de geur en of stof zou slecht zijn voor de baby. Ik denk zef dat het allemaal wel mee valt. We zijn tenslotte niet binnen aan het verven. Je ruikt het natuurlijk wel een beetje.
Wat denken jullie?