verven/kleuren/knutselen.........hoe hou je de kleren schoon

Wat klinkt dit verschrikkelijk zeg die titel :lol: . ’

MAar het is een serieus probleem.

Maaike mag best vies worden maar ik wil niet na elke knutselsessie de kleren weg hoeven gooien. Hoe doen jullie dat?

Hier komt het ALTIJD in de kleren.

Maaike wil het liefst kleuren met markeerstift en stiften die er niet meer uit gaan. En verven is natuurlijk ook het leukst met onmogelijk spul.



Pakken jullie ze heel goed in?

Maakt jullie kind niet zo’n zooi?

Heb je alleen spul wat er weer uit wil?

Of nemen jullie alles voor lief?



Ik ben benieuwd want ik vind het lastig.

Ze zit nu naast mij met een pot lijm :mrgreen: (maar dat wil weer uit de kleren :wink: ).

Een overhemd ( paar maten groter dan ahar eigen kledingmaat) achterstevoren over haar eigen kleding aan?

Zo deden ze dat bij mijn zoon op school altijd!

nu

okee NU ziet het er al niet zo netjes meer uit :mrgreen: .

MAMY ze smeert het ook in haar broek omdat er dan weer wat valt ofzo.

Of het gaat door de stof heen… :eh:

een setje kleren tot ‘knutselkleren’ benoemen en die steeds aantrekken?

kun je natuurlijk wel wassen tussendoor maar dan is het niet erg als de vlekken er niet helemaal uitgaan :wink:

Ik heb bij de ikea speciale shortjes voor gehaald.

Of iets ouds aantrekken wat vies mag worden.

Weet je als het er weer uit te wassen is dan maakt het mij niet uit.

Maar ik heb nu al een paar keer de kleren weg moeten gooien :? .



Schortjes zijn hier een drama en ze krijgt het dan alsnog in haar broek.



Het zou handiger zijn als alles gewoon weer eruit te wassen is.



Maar loopt niemand hier tegenaan? Of hebben jullie gewoon kleur/verfspul wat er weer uit wil?

Ik gebruik oude overhemden van papa voor verven e.d. Werkt prima!

Herkenbaar:



oplossing: Heel groot t’shirt aan en dan in de kinderstoel of op verhoger. Het shirt is meer een soort nachthemd van mij en komt tot over zijn voeten :mrgreen:



Stiften: HEMA die gaan er echt goed uit. Kleine vlekken van markeerstift oid gaan er trouwens goed uit met billendoekjes.



Verder houd ik de knutselsessies niet te lang want anders wordt hij ook baldadig en kunnen we gaan douchen want zit verf oid in zijn haren.



Lijm heb ik nog nooit gebruikt anders dan prittstift…



Natas

DAt is een goed idee!

Heb je die babystiften van de hema? Die heb ik namelijk en die zijn geweldig maar dat zijn er maar 6 en daar is mevrouw niet meer tevreden mee :mrgreen: .



Met die markeerstift bedoel je dan die zwarte of de roze zeg maar :wink: als je snapt wat ik bedoel. Is wel een goede tip!



Ik had nu AHvingerverf en dat wil er dus weer uit.

Weten jullie of die van HEma er ook uit wil?



Niet te lang knutselen; zo werkt het hier ook; vanmiddag 2 min na de foto ging ze mij er al mee insmeren :naughty: .



Maar niet te lang betekend hier ook dat wij toch wel 2 keer per dag aan het knutselen zijn. Ze vind het gewoon geweldig :inlove: .

MAar als ik haar dan elke keer andere kleren aan moet doen of in bad is niet handig!

hier gebruiken we een vuilniszak :mrgreen: drie gaten erin voor hoofd en armen en prutsen maar!

of in het ondergoed aan tafel zetten hihihi

Ik heb vorig jaar een verfschort bij de H&M gekocht

2 x per dag knutselen : Ik ben zelf meer een speler/lezer ed. En hier wordt niet dagelijks geknutseld :oops: . Wel met stiften en droog knutselen, we hebben suikerbieten en pompoenen uitgehold, poppetjes van kastanjes gemaakt, maar verf doe ik maar 1 x per week of zo.



Ik heb de vingerverf van de action, gaat er ook goed uit. Daar koop ik ook klei ed.



Ik vind die vuilniszak ook wel een g oed idee!



natas

Kachel heel hoog en alleen luier aan :wink:



Ik ben ook niet zo van de knutsel dus kom het probleem nog niet zo tegen.

@jacsansil wrote:

of in het ondergoed aan tafel zetten hihihi




Ah het idee stond er al :mrgreen:

ik heb hier een verfkliederschort en dan in de kinderstoel zodat er een blad voor de benen zit. Gaat tot nu toe goed.Paar keer ongelukje gehad met stiften, maar die gingen er in de was gewoon uit (echt hema, niet de babyvariant).



Die foto is overigens wel eventjes uberschattig!

Dank; ja lief hè :inlove: .

Ik heb nu net klei gekocht (dat had ze nog niet :oops: ); dat is ook wat ‘schoner’ knutselen.

Natas ik vind jou heel creatief hoor! DAt doe ik allemaal niet.

Ze roept gewoon 's ochtend meteen al ‘kleuren’ en dat spreekt ze dan heel bekakt helemaal goed uit :inlove: ;maar dan bedoelt ze het ander bakje met de lijm/lint/stickers enz.

Ze wil gewoon smeren.

Dus lijm en verf zijn hier ERG populair.

Mischien vind ze klei dus ook wel kliederig genoeg.

En ik heb waterverf gekocht mischien ook handiger.



Eigenlijk zou een lijstje wel handig zijn met wat er allemaal weer uit wil :mrgreen:.

Op die waterverf die ik nu heb gekocht staat al de waarschuwing dat het MOEILIJK uit de kleren wil :shifty: .

Weet iemand waar je geschiktere kan kopen? Hema? Die er dus wel uit wil?



Ik had trouwens zo’n ontzettend leuke kliederschort bij de AH gekocht laatst; 60 graden gewassen en je wil niet weten hoe hij er nu uit ziet! Hij is ineens niet meer bedrukt zeg maar… :wall:

Het is gewoon echt een knutselkind :inlove: .

Als ik een boek pak denkt ze dat ze op bed moet :mrgreen: .

En spelen…met poppen ja; mij nadoen.

Vingerverven wil ze zelfs met 40 graden koorst nog doen (vorige week) :o .

Mijn moeder is activiteitenbegeleidster van beroep; dus ik ben ook zo opgevoed :wink: en ik hoop op veel mooie oma-kleindochter momenten :inlove: .

Pff… mamalien ikke blij dat iemand me toch nog best een beetje crea bea vind: we maken wel punning(pudding) en bakken taart :



Tip voor de kleinste kindjes om te helpen:



WEegschaal, niet digitaal, een stikkertje plakken bij b.v. 300gr. als je dat nodig hebt en ze daar vanuit het pak meel/bloem oid met een lepel e.e.a in een schaaltje laten doen.

Deze week met Niels gedaan en hij was zo trots dat het streepje van de weegschaal bij zijn stikker zat :thumbup:



Natas