vervelende ervaring bij de eerste hoe nu bij de tweede????

hallo allemaal,

ik heb een zoon van 20 maanden die ik heel graag borstvoeding had gegeven maar dat lukte niet want hij kreeg mijn tepel niet goed te pakken. Daar kwam nog een bij dat de kraam hulp ook niet echt mee werkte. niet omdat ze wilde dat ik hem aan de fles deed maar juist omdat ze te graag hem aan de borst zou krijgen. Dat werkte averechts op mijn zoon, mijn vriend en mij zelf.

nu ben ik zwanger van de tweede en ik zou graag borst voeding willen geven maar ik ben er een beetje bang voor geworden vanwege mijn ervaring met die kraamhulp.

zijn er meer vrouwen die dit hebben gehad? En die ook een tweede hebben en daar wel borstvoeding aan hebben gegeven??

alvast bedankt.

Groetjes Iris.

Hee Iris

wat zonde dat het mis is gegaan en dat je zo’n slechte begeleiding hebt gehad. Ik heb er geen ervaring mee want ik had best wel een goede kraamhulp

Wat je kan doen (had ik ook gedaan) is jezelf goed voorbereiden door een cursus te volgen. Dit kun je doen bij de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk of bij La Leche League. Daar kun je ook gerichte vragen stellen over hoe het nu is verlopen en hoe je dat anders zou kunnen doen de volgende keer.

Kijk maar eens op

http://www.vbn.borstvoeding.nl/regio.html

of

http://www.lll.borstvoeding.nl

Ik heb bij het zoeken van een kraamzorgorganisatie bewust gezocht naar een organisatie met een borstvoedingscertificaat. Daar lopen lactatiekundigen rond en alle kraamverzorgsters worden regelmatig bijgeschoold op het gebied van bv. En dat is een enorme hulp in je kraamperiode. Bij Saba heb ik daar veel profijt van gehad (i.v.m. ingetrokken tepel rechts) en nu bij Tosca heb ik ook weer allerlei handige (aanleg)tips gekregen. Dus misschien kun je daar 's naar op zoek gaan? Een goed begin is het halve werk. Succes.