Vervelend gevoel in de supermarkt??

Vind het heel moeilijk om te vragen, (het voelt best kwetsbaar)

maar kennen jullie dit ook? ;



ik ben inmiddels dik 7 maanden zwanger en heb echt sinds vorige maand last van wat nare gevoelens… hartkloppingen en het zweet breekt me uit, vooral als ik ergens ben of in de rij sta te wachten bijv. de supermarkt.



Ik voel me hier erg vervelend onder, het lijken wel angstgevoelens terwijl ik toch echt nergens bang voor ben… maar mijn gevoel wil op dat moment nog maar 1 ding; naar huis !!!



Hoort dit bij de zwangerschap? komt dit van de hormonen??

Wie kent dit? en wat kun je er aan doen???



Alvast bedankt !

Liefs, Neri

Het lijkt een beetje op hyperventileren.

Ik heb het ook een keertje gehad in de supermarkt.

Ik was toen geloof ik 32 weken zwanger, stond ik de rij te wachten met mijn mandje en die rij duurde en duurde.

Op een gegeven moment voelde ik me misselijk worden en draaierig en ik werd helemaal klam.

Ben opgedraaid, het heb mandje ergens neergezet en zo de winkel uitgerend.

Eenmaal buiten ging het weer snel beter.



Wat kun je eraan doen?

Zoveel mogelijk samen de boodschapjes doen of laten doen.

Of op rustige momenten even de winkel inschieten.

Sterkte ermee, leuk is het zeker niet :hug:

Bedankt voor je snelle antwoord Joseetje

was het na je zwangerschap weer helemaal over?

Ja daarna nooit meer last van gehad.

Heel herkenbaar… ik had het in het begin van de zwangerscahp nog vaker; zat ik daar tijdens onze huwelijksreis in Hongarije, in zo’n enorme supermarkt op een paar pakken meel te wachten tot het over was… en zweten!

Hier hebben ze gelukkig bijna altijd een koffiebankje waar je even kunt gaan zitten…



Ik ben tijdens de vorige zw wel eens enorm uitgevallen tegen de kassiere… terwijl ik bijna aan het flauwvallen was, ging zij uitgebreide tegen haar collega zitten vertellen dat ze zo pauze had :evil: :wall: :wall:

Ik heb haar gevraagd of het haar wel eens was opgevallen dat hoogzwangere vrouwen meestal niet zo lang konden staan en dat als ze zo toch pauze had, ze dan nu misschien door kon werken… :roll:



In de huiskamer staat er ook een topic over trouwens.

Ik wist ook niet wat het was, maar mijn lerares Anatomie vertelde dat het dus wel een paniek/angstaanval zou kunnen zijn, ook al voel je je niet angstig op dat moment. Het is gewoon een lichamelijke paniekaanval, zeg maar. Niet fijn, maar na de zw is het doorgaans snel over.

Wat helpt is gewoon heel rustig aan doen, van tevoren goed eten, flesje water bij je dragen en als het misgaat even gaan zitten tot het weer gaat.

Het kan ook zijn, daar heb ik zelf soms ‘last’ van, dat je bloeddruk even laag is.

Ik sta dan bv. in een rij te wachten en voel me slap worden, ga zweten, soms wat trillen, ben bang dat ik flauw ga vallen omdat ik er ook wat draaierig bij wordt.



Wat je beschrijft, dat het wel een paniekaanval lijkt maar dat je op dat moment niet angstig bent, herken ik daarbij ook. Maar ik heb gemerkt dat ik vooral dan schrik van wat er in mijn lijf gebeurt. Daar wordt je op dat moment natuurlijk ook weer niet rustiger van, dus je ademhaling kan sneller gaan wat ook weer niet echt meehelpt…



Ik probeer dan eerst goed door te ademen, rustig, buikademhaling. En als ik merk dat het niet weg trekt, of dat ik het idee heb dat ik misschien niet goed wordt als ik blijf, dan ga ik naar buiten. Frisse lucht helpt heel snel dan gelukkig.

Klopt hoor wat Elsje schrijft. Vaak daalt je bloeddruk als je lang moet staan wachten, zeker als je al zo ver in de zwangerschap bent! Daardoor krijg je dat slappe gevoel en wordt je misselijk. uiteindelijk kan je zelfs flauw vallen. Probeer iig wat te eten voordat je de supermarkt induikt, vermijdt drukke momenten. of, wat ik deed op het laatst, laat de boodschappen thuisbezorgen. ( albert.nl) :wink:



Ook hartkloppingen zijn een bekend verschijnsel in je zwangerschap. Ben nu pas kort zwanger 5 2/7e week, maar ik begin het af en toe ook al weer te krijgen. vergeet niet dat je zeker een liter bloed meer hebt in je lichaam als normaal. paar keer hoesten helpt wel. maar verder zijn die extra slagen onschuldig.