vervanging voor vlees

Ivan krijgt lang niet altijd vlees , hij heeft nog geen kiezen en kauwt het dus nog niet goed. Iemand een idee was ik als vervanger kan doen?

Hier gaat vlees ook nog niet van harte hoor, maak me er eigenlijk niet zo druk om.



Als we macaroni ofzo eten krijgt ze wel gewoon vlees binnen.

En gewoon kiezen voor wat zachter vlees, euhm gewoon een normale worst, of blinde vink etc…

Gewoon geven joh in mijn ervaring kunnen kindjes prima kauwen met hun tandvlees :slight_smile:

zoonlief krijgt ook niet altijd vlees. Ik maak van zijn aardappelen vaker purree met kaas erdoor. Of macaroni met kaassaus. Vindt hij heerlijk. En vis daar is hij ook dol op.

Behalve vis en kip: ei, kaas, peulvruchten. En dan heb je natuurlijk allerlei vleesvervangers, maar daarvoor geldt dan denk ik hetzelfde als voor vlees…?

@~Melanie~ wrote:

Gewoon geven joh in mijn ervaring kunnen kindjes prima kauwen met hun tandvlees :slight_smile:




nou hij krigt het echt niet weg, en wil dan ook niet verder eten.

Met pasta eet hij wel gehakt mee.



Dankjullie voor de tips

onze jongste is juist heel erg… als er geen vlees bij zit hoeft meneer zijn eten niet :oops:

In het begin had ik het niet zo door, maar tijdje terug werd het echt duidelijk. Borden op geschept en zet zijn bordje voor. Aardappel, spinazie en ei.



Hij trekt het naar zich toe… zit te wroeten en te zoeken… spot geen vlees… en het bord ging vliegen :shock: Wij eten dus zelf niet elke avond vlees en dat vindt meneertje vreselijk. Inmiddels is hij wel accoord met het ei bij de spinazie, toch ook wel lekker blijkbaar hihi.



Maar hier nooit problemen gehad met vlees eten eigenlijk, bij alledrie niet. Alles ging weg ook zonder tanden/kiezen.

Hier ook weinig vlees, maar eigenlijk gewoon omdat ik het niet zo nodig vind, elke dag vlees. maar als ik het wel geef, doe ik dat nu gewoon in stukken, hij kauwt goed, maar toen hij wat jonger was, in hele kleine stukjes, die ze bijna in 1 keer weg kunnen slikken. Dat ging ook goed.

Lars krijgt een worstje (zonder vel), geruld gehakt, hamburger, vis en een kippepoot (waarvan ik de kip eraf pluk) goed weg. De rest komt later wel. Overigens eet hij niet elke dag vlees of vis, doe ik zelf ook niet en volgens mij is elke dag ook niet nodig.

@mamaMarije wrote:

onze jongste is juist heel erg… als er geen vlees bij zit hoeft meneer zijn eten niet :oops:

In het begin had ik het niet zo door, maar tijdje terug werd het echt duidelijk. Borden op geschept en zet zijn bordje voor. Aardappel, spinazie en ei.



Hij trekt het naar zich toe… zit te wroeten en te zoeken… spot geen vlees… en het bord ging vliegen :shock: Wij eten dus zelf niet elke avond vlees en dat vindt meneertje vreselijk. Inmiddels is hij wel accoord met het ei bij de spinazie, toch ook wel lekker blijkbaar hihi.



Maar hier nooit problemen gehad met vlees eten eigenlijk, bij alledrie niet. Alles ging weg ook zonder tanden/kiezen.




Hihi, zo klein nog… maar ooooh zo slim :mrgreen: !