Vervangen van een vulling bij de tandarts, waarom net nu????

Hallo,



Ik had eens een vraagje aan jullie.

Ik ga afgelopen vrijdag naar de tandarts. Geen gaatjes. Nou ik ff blij, maar ik vertelde dat ik zwanger was en toen zei hij dat het maar goed was dat ik dat zei want hij wilde net foto’s maken (wachtkamer zat vol met wachtende op een uitslag van de foto)

Toen kwam hij na de melding dat ik geen gaatjes had ineens dat er wel een oude vulling vervangen moest worden. Hij wilde dat halverwege mijn zwangerschap doen, want dat was de beste periode.

Hij legde uit dat hij dat zoiezo met verdoving zou doen, omdat er wel iets van verdoving door de placenta heen gaat, maar dat dit minder schadelijk is dan de adrenaline die er vrijkomt in je lichaam als je pijn hebt.

Daar ben ik het wel mee eens, maar nu heb ik de vlgd vraag:



Ik heb helemaal geen last van die kies waar die vulling inzit. Waar baseert hij op dat die vervangen moet worden? En waarom kan dat niet gewoon NA mijn zwangerschap?



Ik ga zelf van de week nog wel even bellen, want ik vind het een beetje vreemd, maar heeft iemand hier enig idee waar ze dat op baseren?

Hoi Femmie,



Mijn tandarts heeft ook vaak tegen mij gezegd dat er een paar oude vullingen moesten worden vervangen, maar dat wilde ik toen niet (ook als was ik toen niet zwanger…) Pas 1,5 jaar later zijn ze vervangen. Zolang je er geen last van hebt kan je volgens mij best wachten tot nadat je bent bevallen, dat zou ik doen in elk geval. Snap niet waarom hij dat risico wil lopen, tenzij het natuurlijk onstoken is of iets dergelijks.



Succes6!

Ik zou ook wachten tot na je bevalling, zeker als je er geen last van hebt.

Je doet zo je best om alle schadelijke dingen te vermijden, dan zou ik ook niet accepteren dat er in het 2e trimester best wel een “beetje” verdoving door de placenta heen kan! Moet het Persé toch, dan moet hij een verdoving gebruiken ZONDER adrenaline! ( dat vernauwd nl. je bloedvaten) Ik weet niet hoe hoog je pijngrens is, maar ik laat gaatjes altijd vullen zonder verdoving.

Sterkte met je tandarts!

Als je er geen last van hebt, zou ik ook wachten tot na de bevalling!!

hoii



mijn tandarst wou zelf niks doen als er verdoving bij nodig was.

heb wel nog een s brug laten plaatsen maar zonder verdoving.

als mijn tandarts wel iets met verdoving had willen doen moet ik je eerlijk zeggen dat ik zelf gewijgerd had.

puur voor me eigen gemoetsrust.



groetjess

Ik heb met 7 weken een kies laten trekken, met verdoving :shifty:



Niks aan de hand volgens de tandarts en VK.



Is trouwens al de tweede keer, toen ik zwangr was van Yvar moest ik ook al een kies laten trekken, ook met 7 weken :doh:



Maar goed, dat was dus echt wel noodzakelijk! Ik had het geen dag langer volgehouden!



Anders was ik uit het dakraam gesprongen van de pijn, en dat schijnt ook schadelijk te zijn 8)

Whahaha, ja anita, het alternatief was ook schadelijk geweest :wink:



Thx meiden voor jullie reactie.

Het bevestigd wel mijn gevoel, ik probeer idd alles wat schadelijk is zoveel mogelijk te mijden. En als het nu niet anders kan, dan is het niet anders, maar ik heb gewoon GEEN last.



Denk dat ik dus in mijn agenda ga schrijven dat ik over een paar weken af ga bellen (ga natuurlijk niet nu afbellen en dan over een paar weken dat ik toch wil omdat het pijn doet, dan laten ze me misschien express creperen :oops: )

Hai!



Als je geen last hebt, zou ik zeker wachten tot na je bevalling hoor! Zo te lezen heb je er nu al wat stress van en je bent nog niet eens geholpen :wink:



Maar wat wel zo is, is dat het geen kwaad kan voor de baby. zoals mijn verloskundige eens zei: “Ze slopen zelfs je blindendarm er uit als het moet”

:mrgreen:



Dit was ook naar aanleiding van de vraag of je een verdoving mocht hebben bij de tandarts.