Vertellen dat het niet lukt...

Ik snap jou best wel hoor Beppie. Ik had hetzelfde gevoel toen wij in de mmm zaten voor ons eerste kindje. Ik dacht ook dat als we maar één kindje zouden mogen krijgen dat gevoel (ik kan niet uitleggen hoe het voelt, maar ik denk dat we allemaal naar hetzelfde verlangen) weg zou zijn. Meteen na de geboorte van onze dochter wist ik al dat dat gevoel niet weg zou gaan tot ons gezin compleet zou zijn.

En nu anderhalf jaar na de geboorte van onze dochter gaan we dus weer de mmm in. Ik denk dat iedereen in de mmm zich wel ongeveer hetzelfde voelt en ook die jaloerse gevoelens heeft tot het moment dat ze zelf zwanger zijn. De laatste tijd kan ik niet eens meer oprecht iemand feliciteren als iemand me verteld dat ze zwanger is. Ik bedoel ik feliciteer iemand meestal wel, maar van binnen denk ik: “het is niet eerlijk dat het bij jullie de eerste poging raak is” of “leuk voor jullie, maar ik wil het ook” :silenced: :oops: Gelukkig begrijpen mensen het meestal wel als je het ze uitlegt.

Mooi verwoord! purpled82

Verder heb ik een vriendin die roep dat het bij haar zooo lang duurde voor ze zwanger werd… Blijkbaar vond zij 3 maandan lang! :snooty:

Liefs

Na 3,5 jaar en 3 miskramen en nog wat operaties konden wij het ook niet verborgen houden maar dat hebben we ook nooit gedaan.

het is niet dat we er continue over praten maar wanneer het ter sprake komt noem ik het wel (bij bekenden).

Net als dat er zo vaak gezegd wordt dat je het pas na 12 weken moet gaan vertellen. Wat een onzin! Ik ben zo blij dat we het de 1e zwangerschap meteen hebben verteld en even volledig hebben genoten van het zwanger zijn, ookal was het van korte duur.

Nu zullen we nooit meer onbezorgd zwanger zijn en zeker die eerste weken er niet van genieten!

Het is zo’n wonder om zwanger te worden en zo bijzonder en dat begint al wanneer je besluit om met anti-conceptie te stoppen!

Doe vooral wat voor jou/jullie goed voelt en laat verder iedereen zich met zichzelf bemoeien!

Zo. dat is gezegd.

hoop dat het nu snel raak zal zijn!

Gr.

Ineke

Nie van KUNNEN genieten bedoel ik dan natuurlijk!

Ik heb er ook nog eentje …

Mijn zus moest de geboorte van haar dochtertje vanwege een genetisch defect in de 5e maand laten inleiden. Vreselijk! :wall: Dat was drie jaar geleden. Toen waren mijn man en ik al drie jaar bezig, zwanger te worden. Mijn zus was een half jaar later weer zwanger. Zegt ze: Als jij in de tussentijd zwanger was geworden, had ik dat niet kunnen verdragen. :twisted: :shock:

't Zal je maar gezegd worden! Wij waren tenslotte al bezig toen zij haar man nog niet eens kende … :eh:

Ik heb maar niks gezegd, ookal was dat vreselijk moeilijk :silenced: :x :silenced:

Groetjes, Sasa

wat een vreselijke opmerking van je zus! jeetje zeg moeilijk

hier hebben we het aan familie en vrienden verteld

hier word het soms wel en soms niet begrepen komt ook vooral omdat toen wij voor Luna bezig waren alle onderzoeken hadden gehad in aanmerking kwamen voor icsi later voor ivf en toen uiteindelijk na 3 jaar toch nog op de natuurlijke manier zwanger waren geraakt

dus nu word eigenlijk verwacht dat ik gewoon elk moment zwanger ben :roll:

heb heel vaak van domme/rot opmerkingen gehad

mensen die gewoon maar de opmerking maken dat we wel erg lang wachten met nummer 2 :?

mensen die zeggen je bent nog jong genoeg :?

je hebt tenminste al 1 kind is ook zo’n leuke idd :?

ik heb een lange cyclus (soms een hele lange :?) nu ook zit ik op dag 46 en ik zit dus echt te wachten op mijn menstruatie

mijn moeder (ok ze zal het vast goed bedoelen maar toch) zegt dan weer het is toch beter als het weg blijft :roll: ja als je zwanger bent is dat idd beter ja maar als je hebt getest en die negatief is geweest dan is het beter als die zo snel mogelijk komt natuurlijk

maar dan verwacht ze toch op magische wijze dat ik toch zwanger ben ofzo :?

en idd van die rot opmerkingen dat het bij nummer 2 wel heel erg lang had geduurt zeker wel 4 maanden :shock: :wall:

Sasa: :shock: :shock: echt vreselijke opmerking

vind het heel knap dat je je mond hebt kunnen houden ik denk niet dat ik dat zou hebben gekunt

Hallo Angel, ja dat zijn er idd ook een paar hele mooie … :? :shock:

Typisch opmerkingen van mensen die (gelukkig) onze problemen niet hebben. Maar rot blijven die opmerkingen toch.