Vertel eens...

… hoe reageren mensen van “vroeger” als ze horen dat je een gezinnetje hebt (of wil). Dus de mensen die je al jaaaaaaaaren niet hebt gezien of gesproken…



Ik zat gisteren te chatten met een ex van mij (en nog steeds goede vriend, we zijn ondertussen 9 jaar uit elkaar). Hij had een oude vriend van ons gesproken en die was spontaan in de slappe lach geschoten toen hij hoorde dat ik een gezinnetje had en nogal burgerlijk was geworden :lol: En dat gebeurt dus wel vaker als mensen horen hoe t nou met me gaat…



Ik was nogal van het uitgaan, drinken (zuipen), blowen, slikken, leve de liefde en de lol, hardcore, “wat moet ik met maar 1 vriendje” etc… Zo was dat hele groepje, ik schijn 1 vd ergere te zijn geweest :think:



Maar nu dus wel de eerste met een gezinnetje… Ik rook niet meer, drink bijna niet meer, blowen is een ver van mijn bed show geworden, stappen tot 8 uur s ochtends heb ik niet meer gedaan sinds ik samenwoon, ik heb een huis gekocht en heb twee katten. En ik vind het nog leuk ook :mrgreen: :inlove: Het enige waar ik nog steeds achter sta is “ik ga nooit trouwen!!!” 8)



Dit had niemand van mij verwacht en eigenlijk, ik van mezelf ook niet. Ik ben ook nog vrijwel de enige van mijn hele vroegere vriendenkring die samenwoont en al helemaal de enige met kinderen. Ik ben trouwens 27 :wink:



Dus vertel eens, hoe waren jullie vroeger en hoe zijn jullie nu?



Of hoe mensen veranderen… en hoe andere mensen daar dus van schrikken

:wink:

Ik was vroeger ook echt een losbol,kon ook aardig drinken en roken en blowen ook wel eens,vooral veel uitgaan en altijd wel een vriendje.



Nu haast 8 jaar getruowd 2 kinderen een hond een poes en veel konijnen,en vooral erg burgelijk,lekker op tijd naar bed en ik ga eigenlijk niet meer uit.



Ik heb zelf ook nog vrienden die wel nog uitgaan en geen kinderen meer hebben maar die balen daar ook wel een beetje van want je bent op een gegeven moment de oudste.



Maar ik ben gelukkig zo,soms zou ik nog wle even terug willen naar die tijd hoor,lekker onbezorgt leven.

Hahahaha Herkenbaar. Alleen ik blowde niet en heb niet veel jongens gehad . Wel erg flirten.



Maar ik ging vroeger altijd stappen donderdag vrijdag vrijdagmiddag en zaterdag. Wel tot de laatste uurtjes. Veel zuipen etc.

Dus mijn leven is ook erg burgelijk geworden. En moet toegeven dat vind ik niet erg. Je leven veranderd toch. Vooral omdat je kinderen hebt.



Ik zou er niet meer tegen kunnen. Voorbeeld. Zaterdag ben ik gaan stappen met mn vriendin als vanouds. Ik heb maar twee glazen wijn gehad. Kon niet drinken moest rijden maar goed. We gingen twee uur al naar huis. het was super gezellig. Maar was erg moe al. Mn vriendin ook. De volgende dag werd ik wakker en had een gevoel dat ik erg had gezopen. Koppijn etc. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Zegt mn vriendin nog van dat we dat wel een keer in de maand konden doen. Nou nee dank je een keer in de zoveel tijd is het goed. en gezellig en leuk. Hahaha zo was ik helemaal niet. Maar ik moest ondanks dat ik niet had gedronken twee dagen weer bijkomen. Komt ook dat ik maar twee uurtjes kon slapen omdat de kids op bed sprongen.



je leven word gewoon anders. Ja en soms heb ik wel het gevoel van : Ik word wel oud nu bah.



Ja en we hebben een hond etc. Zaterdag avonds thuisblijven voor de tv. met een glaasje wijn., Ja ik vind dat we wel burgelijker zijn geworden.

nou niet zozeer vrienden van vroeger want die heb ik niet zo heel veel… wij zijn zoooo vaak verhuisd…



maar toen ik de eerste keer zwanger was was wel iedereen heel erg verrast maar dan vooral op de manier van: jij een kind :shock: en dan daarna… maar leuk voor je gefeliciteerd…maar had van jou echt niet verwacht dat je kinderen wilde

Nou, zo n beetje heel de straat hier stond ervan te kijken dat ik zwanger was. Niet zozeer voor mij, want mij kende ze niet, ik kom hier niet vandaan. Maar ze kennen mijn partner allemaal al van jongs af aan en ze stonden er allemaal van te kijken dat hij kinderen wilde, zelfs tot en met de vraag of het wel gewenst is :evil: . Die laatste opmerking ging echt te ver…mensen veranderen en mn partner is ontzettend trots en gelukkig met zijn meisje :inlove: . Verder hebben al mijn oude vrienden waar ik iets van weet al wat opgebouwd en sommigen hebben kinderen, dus die staan er niet zo raar van te kijken dat ik er ook 1 heb. En tja in mn studententijd heb ik me natuurlijk laten gaan, maar daarna werd ik erg braaf :angel: . BTW heb nooit geblowd, gerookt of wat dan ook, alleen hield ik wel van een flesje wijn :mrgreen:

haha ineens blijkt heel kok losbollen zijn geweest waarvan nooit werd gedacht dat ze ooit moeder zouden worden :mrgreen:



Hier idem dito.



Ik heb mensen, fiep klophout incluis, behoorlijk versteld doen staan van mijn keuze voor een kind.



En ja, mensen die me een tijdje uit het oog zijn verloren, staan behoorlijk te kijken van hoe ik tegenwoordig in het leven sta. Fiep is niet meer de negatieve de-wereld-is-klote-en-iedereen-is-stom-losbol die het geen barst kan schelen of vandaag wel of neit de laatste dag is, en dus risico na risico neemt. Enkel en alleen door het hebben van een kind, ben ik iemand geworden die graag de schijn hoog houdt (ja ik ben nog net genoeg mezelf gebleven om te weten dat het een schijn is) dat het leven pracht en praal is. Dat mijn zoon er de komende 16 jaar maar lekker van mag genieten dat het leven mooi en leuk is!



Maar ik ben natuurlijk niet helemaal burgerlijk troef geworden, en doe het als mom-bom (min of meer bewust alleenstaande moeder) lekker op mijn manier. :stuck_out_tongue:

mom-bam, dan toch :mrgreen:

@Bambi wrote:

mom-bam, dan toch :mrgreen:
bewust ongehuwd, uiteraard :mrgreen:

Ik heb tot nu toe geen rare reacties gehad.

Alleen maar ‘ooh echt iets voor jou’ :eh: :mrgreen:



Maar ik was dan ook altijd al heel burgerlijk :angel:

De meeste mensen zagen het bij mij wel van verre aankomen denk ik… :mrgreen:

Ik vind drinken en blowen helemaal niet zo onburgerlijk.

Waar vind je tegenwoordig nog een tiener zonder breezer?

‘Vroeger’ was het al niet anders, toch?

@pino wrote:

De meeste mensen zagen het bij mij wel van verre aankomen denk ik… :mrgreen:




Hier net zo :lol:

Het gaat natuurlijk niet om “een blowtje” of “een breezer” ( :sick: breezer). :wink:

Ik was ook redelijk “burgerlijk” denk ik en daarom denk ik dat mensen het al veel eerder bij mij verwacht hadden. Maar toen we verteld hadden dat we gingen trouwen was niemand verbaasd. We wilden dat eigenlijk al een tijdje. En toen we eenmaal getrouwd waren was niemand verbaasd dat ik binnen anderhalve maand na de dag zwanger was. Toen we bij mijn ouders en schoonouders kwamen om het te vertellen, gaven ze zelf het antwoord al :mrgreen: "Je bent zeker zwanger?

@Vicky wrote:





Ik was nogal van het uitgaan, drinken (zuipen), blowen, slikken, leve de liefde en de lol, hardcore, “wat moet ik met maar 1 vriendje” etc… Zo was dat hele groepje, ik schijn 1 vd ergere te zijn geweest :think:



Maar nu dus wel de eerste met een gezinnetje… Ik rook niet meer, drink bijna niet meer, blowen is een ver van mijn bed show geworden, stappen tot 8 uur s ochtends heb ik niet meer gedaan sinds ik samenwoon, ik heb een huis gekocht en heb twee katten. En ik vind het nog leuk ook :mrgreen: :inlove: Het enige waar ik nog steeds achter sta is “ik ga nooit trouwen!!!” 8)




Herkenbaaaar! :D Ik snoof en slikte vroeger alles wat los en vast zat, rookte als een ketter, lang leve de hardcore en de lol, stappen tot s'morgens vroeg.. en tegenwoordig ook braaf (ongetrouwd) met koophuis, twee katten en drie kindjes.. sigaretten, drugs en drank zijn er niet meer bij.. en als ik mensen van vroeger spreek, kijken ze ook heel verbaast dat juist ík zo veranderd ben. Via Hyves ben ik met mijn stapgroep van jaren geleden in contact gekomen, en een aantal hebben ook kinderen, maar een aantal zijn op de oude voet doorgegaan, en die kijken er ook van op dat een mens als ik zo veranderen kan :D

Mijn enige link naar vroeger is nog wel de liefde voor de muziek.. en als eerbetoon aan vroeger hebben we onze oudste Dano genoemd, want mijn vriend komt ook uit the scene :inlove:

Misschien moeten we maar gewoon eens allemaal samen gaan stappen 8) :angel:

Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen wat er nu zo leuk aan stappen met drank en drugs is :silenced: :oops:

Maar hier hadden ze het ook wel aan zien komen, soms krijg ik wel de reactie: zo jong al :wink: was 19 toen ik trouwde en zwanger raakte en ik moet zeggen ik heb nergens spijt van! Heb zelfs mn werk op moeten geven wat ik wel erg jammer vind (omdat ik fulltime moest blijven werken en ik dat echt niet wil met een baby), maar spijt… nee!

@Emma wrote:

Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen wat er nu zo leuk aan stappen met drank en drugs is :silenced: :oops:


Het was geweldig.. ik heb een fantastische tijd gehad toen. Nu moet ik er niet meer aan denken.. maar toen.. geweldig was het! Maar als het je ding niet is is het onmogelijk je er een voorstelling van te maken. Maar goed.. dat is weer een andere discussie ;)

Ik ging nooit stappen,maar heb wel erg veel geblowd :mrgreen: xtc geslikt,speed gesnoven :? en pado’s gegeten 2 keer.

Ik heb hier helemaal geen spijt van,ben blij dat ik deze ervaring heb zodat ik mijn kids kan vertellen wat het is.



Ik was met 17 al zwanger(nee gebruikte toen allang geen harddrugs meer!!! en roken was ik 4 maanden van te voren mee gestopt!!!),ik stond toen bij een groepje buiten altijd maar dat werd dus veel minder tijdens de zwangerschap en na de 20 weken zat ik alleen nog maar binnen.

Had dus helemaal geen vrienden meer :?

Ik ging dus nog met die ‘‘vrienden’’ om toen ik zwanger raakte.



Als ik nu mensen tegenkom van school,die hebben zelf ook bijna allemaal kids :think: