Hoi,
Wij hebben van de kinderarts van Mika een brief gekregen met zijn medische geschiedenis mocht hij zijn sonde eruit trekken e wij niet in de buurt zijn.
Nu gaan wij begin juni naar Frankrijk en de brief is in het Nederlands. Nu weet ik dat niet veel fransen Nederlands spreken
Ik spreek een minimondje Frans, kan wat drinken bestellen :mrgreen: en ben dus echt niet in machte om de brief van de kinderarts te vertalen in het Frans.
Wie wil ons uit de brand helpen.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Mickey
Is het niet mogelijk om het in het ziekenhuis na te vragen?
Misschien hebben ze wel standaard brieven in het Engels, misschien ook wel in het Frans?
Succes, ik kan je helaas niet helpen
Mickey,
Kan je de brief inscannen? In dat geval kan ik mss helpen…
Ik beloof NIETS maar ik kan eens informeren bij een vriendin van me.
Zij is Vlaamse, maar woont in Frankrijk én is bovendien lerares Frans.
Ik mail haar met de vraag en ik hou je op de hoogte (wellicht binnen enkele dagen - zij kijkt niet iedere dag mail na).
Als er anderen zijn hier die kunnen helpen, doen ze maar natuurlijk.
Ik lees het wel !
liefs
Gerda
volgens mij zitten er hier ook wel een of twee bij die in Frankrijd wonen…Uskyld volgens mij dacht ik en nog iemand waarbij ik niet zo op de naam kom :wall:
wil het ook wel doen hoor kan aardig woordje Frans spreken en schrijven…
vraag het anders even aan de secretaresse van de kinderarts, bij ons regelen ze zo’n vertaling mocht het nodig zijn!
Zo’n vertaling kan door het ziekenhuis geregeld worden :thumbup:
Ik wil wel eens kijken voor je. Ik spreek vloeiend Frans. Stuur me maar even een pb.
Bedankt voor al jullie snelle reacties!
Ik zou idd. het ziekenhuis kunnen vragen. Maar ik moet telkens al die mensen daar achter de broek aan zitten en heb d’r even geen zin in om weer wat aan ze te vragen…
Ik zal Uskyld even een Pb-tje sturen.
@mickey wrote:
Bedankt voor al jullie snelle reacties!
Ik zou idd. het ziekenhuis kunnen vragen. Maar ik moet telkens al die mensen daar achter de broek aan zitten en heb d’r even geen zin in om weer wat aan ze te vragen…
Ik zal Uskyld even een Pb-tje sturen.
Dat begrijp ik wel ja… om moe van te worden is dat he… :-* Hopelijk kan iemand op het forum je helpen!
Als je er niet uit komt, hier nog iemand die vloeiend Frans spreekt en veel vertaalwerk doet/heeft gedaan .
ziekenhuis is 1 belletje en dan heb je hem ook hoor, uiterraard zijn hier veel lieve mama’s die je willen helpen maar misschien is zk net zo handig en technisch ent weer een tikje beter opgesteld! Ik spreek ook frans, maar technish frans en deze termen zijn wel vaak wat minder! Nee franse mama ik bedoel niet onaardig hoor maar hier bij zh heb je in 1 belletje, maar is maar een advies en goed bedoeld
Mag ik wat persoonlijks vragen?
Brengen jullie zelf ook de zonde opnieuw in of niet??
X
Om de brief van de arts te krijgen heb ik 1,5 maand moeten wachten :shock: Steeds maar weer bellen, vragen aan de assistente, toen zag ik hem weer, toen weer aan de assistente en uiteindelijk is tie toegestuurd nadat ik via de secretaresse van een ander team waar hij bij hoort (en Mika ook kent), het verhaal heb verteld en uiteindelijk de brief op de deurmat had.
Dus vandaar mijn afhoudendheid t.a.v. het aan het ziekenhuis vragen.
Wij brengen de sonde niet zelf in. Dan kunnen we een team bellen die 24/7 langs komt om de sonde weer in te brengen. Mama is en hoort veilig te blijven. Zodoende doen we het ook op de commode en niet in zijn bed.
Maar het gaat me aan het hart hoor elke keer. Ik kan het niet meer opbrengen om mijn tranen in te houden, dus ik huil lekker met Mika mee en knuffel hem dan z.s.m. na het inbrengen en het vastplakken. Dat vastplakken doe ik dan wel weer. Maar dat doe ik ook tussendoor, wat pleisters laten los of worden vies.
Oke, ik snapt het!! Mmmh idd als ik je verhaalhoor ik vertalen idd beter dan… Succes!! Heeft de kleine al lang een sonde?
Vanaf 3 maanden oud, dus nu heeft hij hem bijna 4 maanden. Elke keer als hij hem los trekt gaan we foto’s maken. want we hebben zoveel foto’s met sonde maar je zou bijna vergeten hoe zo een gezichtje eruit ziet zonder die ontsierende pleister…
:hug: kan het me voorstellen! Lijkt me lastig, gebeurdt het vaak?
Sorrie als ik teveel vraag! Veel sterkte en hele fijne vakantie
In het begin wel, nu heb ik een methode gevonden waarbij ik de pleister verknip dat de sonde heel goedvastzit en er geen vingertje naats het neusgaatje bij kan. Het gebeurt de laatste tijd wel dat hij aan de andere kant van de pleister, bij zijn oor, aan de sonde trekt. Hij trekt da in 1 keer die hele pleister van oor naar wang toe los (dat moet zeer doen) en dan is dat ding er zo uit…
Je vraagt niet teveel hoor :-*
Welterusten!
@mickey wrote:
In het begin wel, nu heb ik een methode gevonden waarbij ik de pleister verknip dat de sonde heel goedvastzit en er geen vingertje naats het neusgaatje bij kan. Het gebeurt de laatste tijd wel dat hij aan de andere kant van de pleister, bij zijn oor, aan de sonde trekt. Hij trekt da in 1 keer die hele pleister van oor naar wang toe los (dat moet zeer doen) en dan is dat ding er zo uit…
Je vraagt niet teveel hoor :-
Welterusten!
klinkt niet fijn, :hug: voor de kleine! Sorrie ben heel niewgierig helemaal ontrent zulke dingen ben vp’er en mijn doel is met kleintjes uiteindelijk te werken vandaar mijn vragen en zowiezo ach heb met hem te doen als ik het zo hoor. Truste en hop dat je een mooie vertaling krijgt !!
Weltrusten! :-