Verstopt?

Hoi allemaal, mijn dochter van ruim een half jaar is de laatste weken een beetje van slag. Ze heeft heel veel last van krampen en is regelmatig enorm aan het persen. Soms komt er dan een scheetje of ontlasting, maar ze blijft last houden. Ze moet er vaak van huilen. De laatste nachten heeft ze ontzettend veel geperst, ze maakt er veel lawaai bij, en soms ook weer tot huilens toe. Door haar bij ons in bed te leggen, kunnen we haar wel iets troosten, maar af en toe komt er zelfs dan nog een flinke huilbui. En als de kramp dan weg is, gaat het huilen over in lachen. Over het algemeen is ze dus heel vrolijk, maar die buik zit haar behoorlijk in de weg.

Sinds een paar weken krijgt ze een klein beetje bijvoeding. Niet veel, een paar hapjes fruit of groente per dag (meer wil ze niet). Daarnaast krijgt ze borstvoeding op verzoek. Ze heeft elke dag ontlasting, best veel ook, de ontlasting is niet hard, maar ik heb toch het idee dat er misschien toch iets verstopt zit? Ook nog toen ze geen bijvoeding had ze veel last van krampen, maar dat echte persen deed ze toen niet.

Herkent iemand dit en/of heeft iemand tips? De bijvoeding even helemaal laten staan? Een middeltje van de apotheek/drogist?

Het hangt denk ik heel erg af van wat voor soort bijvoeding je geeft? De eerste keer dat mijn zoontje banaan at heeft ie 2 dagen niet gepoept (normaal elke dag 1 a 2 keer). Ik doe standaard extra water bij de fles, dat scheelt ook voor de ontlasting. Voor krampjes en alles hebben ze misschien iets op homeopatische basis bij de drogist?

Bij onze kleine man heb ik dat gehad vanwege de melk die ik zelf dronk. Toevallig achtergekomen toen we een week geen melk in huis hadden en we ineens een kindje zonder krampen hadden :think:.

Kan het iets zijn wat jij eet / drinkt sinds de tijd dat er krampjes zijn?

Ik zou in jouw geval ook even wachten met de bijvoeding. Bij de kleine man ben ik rond de 6 maanden nogal vlot overgestapt op flesvoeding en op bijvoeding, mannetje heeft een slechte week gehad met krampen enzo :oops:.

Toen een maandje gewacht met bijvoeding en hem op het gemakje laten wennen aan Friso 1 (ipv 2, wat eigenlijk is vanaf 6 mnd). Het ging toen meteen een stuk beter.

Advies is ook meestal om 1 soort fruit een paar dagen te proberen en 1 soort groente een paar dagen. Dan kun je ontdekken of het door de bijvoeding komt.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!