Verstopping ondanks lactulosestroop!

Ik heb een zoontje van inmiddels 9 weken en hij heeft vanaf zijn geboorte problemen met zijn ontlasting. Hij heeft vaak eens in de 3 a 4 dagen ontlasting en die is meestal ook niet hard. Vaak ligt hij tijdens en na de voeding te persen, maar er komt niets. We hebben in het begin friso1 met friso comfort gemengd en dat werkte ook niet. Na 4 weken zijn we overgestapt op Nutrilon omneo, maar ook dat lijkt niet te werken. Ik heb nu via de huisarts lactulosestroop gekregen, maar ook dit bied geen verlossing. Volgende week moet ik weer naar de huisarts om opnieuw te kunnen kijken wat we kunnen doen, maar ik ben zeer benieuwd of er nog iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt.

Hoi,



Wij hebben hetzelfde meegemaakt met ons zoontje Justin.



Ik ben toen 2x bij een osteopaat geweest met hem (kreeg daar een gedeelte van vergoed door VGZ) en dat hielp wel een beetje.



Ik was ook overgegaan op omneo.



En toen ik uiteindelijk 4 weken aan het tobben was geweest was ik het zat.

Ben naar de huisarts gegaan en heb van hem toen lactose en een klisma gehad. (je kunt het ook eerst zelf met een klein stukje zeep proberen. Deze snijd je in de vorm van een zetpilletje. (wij hebben dat ook gedaan en dat werkte echt heel goed. )Maar als je zoontje dan binnen een uur niet gepoept hebt moet je contact opnemen met de huisartsenpost. Dit wa bij ons niet nodig want binnen 5 minuten poepte hij 3 luiers vol)



Maar dit is dus een tijdelijke oplossing. Toen wij de lactose en de klisma hebben gebruikt was hij af van zijn poepprobleem en nu gaat het echt super met hem. Zowel kwa poepen als de rest hahaha



Sterkte ermee!!!



Kus, Naatje

dag Naatje,



Heel erg bedankt voor je “zeep-tip”!

Het heeft echt geweldig geholpen. We hadden meteen drie poepluiers…



Groetjes, Carmen

@ren0t0 wrote:

(je kunt het ook eerst zelf met een klein stukje zeep proberen. Deze snijd je in de vorm van een zetpilletje. (wij hebben dat ook gedaan en dat werkte echt heel goed. )






vast een stomme vraag maar breng je dat stukje zeep dan ook daadwerkelijk in???

ja, met dat je het erin stopt begint ie het er ook weer uit te werken. en dan komt de ontlasting ook mee. ik kan bij de comode blijven wachten met verschonen. ik wacht wel tot hij ook daadwerkelijk aan het persen is en er niets wil komen.

Hoi,



Carmen, ja het werkt goed he hahaha, wij hadden dat ook gedaan hhahaha en iodd je kunt blijven staan hihihi…

Hoe gaat het nu met je zoontje???

Gelukkig is onze Justin nu helemaal van het poepprobleem af en zijn wij aan het proberen om langzaam weer terug te gaan naar de standaard 1 voeding… dus ff afwachten hier weer…



Schoen, idd zoals Carmen zegt, breng je het stukje zeep in zoals je een zetpilletje inbrengt. En door de zeep maken de darmen meteen een vloeistof aan en dat stimuleert de darmen. Het werkt dus als een clisma…

Maar ik moet er wel bij zeggen dat als je kindje binnen een uur na het inbrengen van het zeepje niet gepoept heeft dan moet je de huisartsenpost bellen. Tenminste dat zei de huisartsenpost hier bij ons… Maar bij ons was dat dus niet nodig!!



Succes!!



groetjes Renata

Hoi Renate,



Het gaat nu erg goed met onze Joep! We hebben weer een heel vrolijk manneke. Of hij dan nu ook meteen van het probleem af is weet ik niet. Gisteren zat hij ook weer enorm te persen zonder dat er iets kwam. Met de zeep lukte het toen gelukkig weer. Vandaag wachten we weer af. Morgen moet ik weer met hem naar de huisarts. Twee weken geleden had de huisarts wel over een zeldzame afwijking die nauwelijks voorkwam, maar ik moest eerst die lactulosestroop proberen voor hij me door wou sturen naar de kinderarts. Nu lukt het wel met de zeep, maar hij heeft zeer dunne ontlasting door (ik denk) de lactulosestroop.

We wachten maar af.



Groetjes, Carmen