Verstelbaar fietsstuur en fietszitje

Heb al gezocht, maar kan er niets over vinden.

Voor oma hebben we een GMG stoeltje voor voorop de fiets gekocht, maar op haar stuur staat een sticker dat er geen fietszitje op mag…je kan het stuur met een soort clip losmaken en van stand veranderen…Heb nu via MP een bobike voorzitje gevonden, maar mag die er dan wel op, aangezien je die niet aan het stuur hangt, maar met een montageblok vastmaakt aan de stuurpen?

Nu zag ik hier een advertentie van een LIDL moederfiets met net zo’n stuur…en vraag me dan af hoe het met een fietszitje gaat :think:

Oma wil nu graag een achterzitje, maar ik vind het juist zo leuk als ze voorop zitten en je kan zien waar ze naar kijken en contact met ze hebt. Uk is nog maar 15 maanden en het lijkt me vervelend als ze achterop in slaap zou vallen of zo.

Kortom ik ben dus op zoek naar ervaringen en tips!

Voor GMG is ook een adapter te krijgen waarbij de stoel aan de adapter gaat en niet aan het stuur zelf. Die adapter zit dan net als bij de bobike aan de stuurpen vast.

Ik heb zelf een sparta amazone moederfiets met OOK een alu verstelbaar stuur erop. Ik had GMG zitjes met zo’n adapter (los te koop bij halfords)

Mijn zitjes waren na 4 jaar intensief gebruik en veel buitenstaan aan vervanging toe en nu dus bobike. Vind bobike veeeel prettiger en ideaal in gebruik.

Achterop zitten is ook subjectief, kan me oma’s idee wel voorstellen.

Voorop lijkt wellicht fijner, maar anderzijds als oma op een gewone fiets rijdt, dan heeft ze met een voorzitje meteen veel minder ruimte om zelf op en af te stappen en te fietsen. Ik weet niet hoe oud oma is, maar voor mij is dat niet wenselijk. Ik zou dus gewoon een achterzitje doen.

Mies zit ook al vanaf 13 maanden regelmatig achterop.

Ik heb nu zelfs helemaal geen voorzitje meer, maar een zadeltje voor grotere kinderen. Mies moet dus wel achterop, hoewel ook hij graag en goed op het zadeltje gaat. Hij is nu 21 maanden.

Het probleem met de ruimte voor het opstappen bij een gewone damesfiets is redelijk makkelijk op te lossen met een los moederstuur. Ik had dit probleem ook en heb voor op mijn fiets een los moederstuur gekocht bij Halford. Kosten: nog geen 60 euro en binnen een half uur gemonteerd! :thumbup: (ik weet dus alleen niet zeker of dat dan wel op de fiets van je (schoon)moeder past ivm de verstelbare stuurpen die ze heeft :think: …)

en of ze dat wil he… mijn schoonmoeder vind dat dus niets voor de incidentele keren dat ze oppast en wil fietsen :wink:

@Cell wrote:

en of ze dat wil he… mijn schoonmoeder vind dat dus niets voor de incidentele keren dat ze oppast en wil fietsen :wink:

Uk is elke dinsdag bij oma…maar de verrassing is nu al weg helaas, want de GMG die ik haar dinsdag heb gegeven, ligt nu nog in mijn auto…die zetten we hier dan maar op papa’s fiets, hoeft ie ook niet steeds mijn fiets te pakken als ie weg wil (zijn buik hihihi laat het op mijn fiets, korte afstand stuur-zadel speciaal voor mijn rechte zit, vanwege rugklachten, al helemaal niet toe :wink: )

We gaan oma dan toch maar de bobike geven…

@Cell jammer dat ik dat zelf niet had gevonden van de gmg-adapter…was toch goedkoper geweest dan nu een zitje via mp…ach ja hij is wel stoer, en dan kan ik volgend jaar mijn broertje er blij mee maken, die krijgt in oktober de eerste!

@ICL…ik heb er geen last van…met mijn maatje 36 kan ik er makkelijk tussen…mag het nu gaan doen, want moet een meisje uit school gaan halen! Maar de tip ga ik wel onthouden: thanks!

Deze is het nl: