Hier alle 4 verwijderd bij de kaakchirug ivm dwarsliggers in de kaak. Ze waren nog niet door. Eerst boven en onder links, dan de rechter (of net andersom).
Moest zeker onder flink gewroet en gehakt worden. Gingen er zeker niet in zijn geheel uit. De verdovingen zetten vond ik echt vreselijk pijnlijk. En na de eerste behandeling kreeg ik helaas te maken met een slechte wondgenezing.
Mijn zusje en ik gingen op dezelfde dag. Zij at veel sneller en had geen pijn. Ik werd in het begin als aansteller gezien omdat ik lag te huilen in bed. Het ging kloppen en steken niet normaal. Bleek dat ik dus gewoon een ontsteking had gekregen boven en onder. Toen ik na 2 weken weer moest voor de andere kant zat ik huilend in de stoel omdat de andere kant nog steeds niet was hersteld. Heb echt veel pijn gehad. De tweede kant gelukkig geen ontsteking en dus ook sneller hersteld.
Volgens de kaakchirurg heb ik gewoon heel veel pech gehad en komt een complicatie echt weinig voor. Normaal staat er max 1-2 weken voor het herstel.
Het kan ook ‘gewoon’ makkelijk gaan bij de tandarts hoor. Al mijn verstandskiezen zijn door de tandarts zelf getrokken zonder kaakchirurg. 3 waren echt appeltje eitje (waarvan moet ik er wel bij zeggen 2 onder narcose gebeurd zijn omdat ik toen zoveel moest dat ik geen 8/9 x achter elkaar naar de TA wilde maar de TA daar vertelde me dat ze er zo uit waren en ook geen nalast/pijn gehad dus ik geloof hem op zijn woord :mrgreen: ) de andere was iets lastiger en daar heeft de TA toen iets meer moeten ‘wrikken’ maar kwam toen ook los en ook niet echt napijn van gehad gelukkig. Mijn weerhaak wortelen zaten aan mijn melkgebit (tja dat schijnt dus ook voor te komen en ik had die mazzel :silenced: ) waardoor ik vroeger aan mijn TA angst ben gekomen. (kies als peuter getrokken zonder verdoving want joh bij kids komen ze eruit als een stukje brood uit zachte boter… :wall: *stel je voor niet te grote TA en mijn vader die in die tijd nog flink aan body building deed die op het punt stond de TA uit zijn schoenen te meppen… )
Maar zoals gezegd, even een foto laten maken (eens per 5 jaar raden ze sowieso aan een volledige gebitsfoto te maken en weet niet of je die hebt laten maken toen je weer naar de TA ging?) dan zien ze de staat en stand van je wortels en de TA kan dan prima beoordelen of hij het zelf wil/kan doen of dat het een tripje kaakchirurg wordt. :-
Ik heb inderdaad 5 jaar terug op mn 17e een foto laten maken maar ik heb geen idee of het een foto van het geheel was of alleen van mn kiezen. Maarja, er was toen nog geen enkele verstandskies door, dus ik denk dat die foto nu sowieso niet meer waarheidsgetrouw is.
Deze week maar eens een afspraak maken, dan zien we wel verder.
IEEEEEEEEEEEEEEEEEK!
Ik heb er gelukkig maar 2 in mijn mond en die zijn vorig jaar opeens door gekomen. Ik heb er precies in mijn zomer vakantie enorme last van gehad omdat er eentje lekker in mijn wang prikte en ik daar dus een soort balletje kreeg. Ik slikte iedere dag wel een stripje paracetamol weg Maar eenmaal thuis (natuurlijk) geen last meer.
Ik kwam bij de tandarts en verwachte niet zoveel ervan want zij had al eerder gezegd dat als ik geen last had ze gewoon konden blijven zitten. Maar nu had ik netjes mijn tanden gepoetst maar alles bleef lekker zitten in die kiezen! Dus ik kreeg een verwijs r brief.
Maar ik moet nog steeds bellen :shifty:
O ja, ik had er ook geen last van. Tot ik er wel last van kreeg. Naar de tandarts, die schreef me brufen voor en een hele vieze spoelwater voor om de boel niet te laten ontsteken. Zag er naar uit dat het ongeveer ging ontsteken dus ook al direct een afspraak gemaakt. Ben toen vrij snel geholpen.
En al een afspraak gemaakt?
Ja ik moest toen ook zout met lauw water mengen om te spoelen, ik had de laatste keer dus al een ontsteking :evil:
Tja, als het gaat ontsteken ben je al te laat.
Mijn zus had ze laten weg halen en dat ging toen ontsteken. Ze leek wel een hamster!! :mrgreen: Ik lach wel maar het deed verschrikkelijk veel pijn.
Ik ben niet bang voor de tandarts. Maar voor chirurgen wel! :lol:
Bij mij zijn ze jaren geleden door een kaakchirurg eruit gesneden.
Ik had weerhaken op de wortels en eentje was niet goed door gekomen,zat onder een gewone kies.(die moest er dus ook uit).
Ik vond de verdovingen pijnlijker dan bij de TA.
Heb er daarna nog flink last van gehad(ontsteking).
@Kwakje wrote:
O ja, ik had er ook geen last van. Tot ik er wel last van kreeg. Naar de tandarts, die schreef me brufen voor en een hele vieze spoelwater voor om de boel niet te laten ontsteken. Zag er naar uit dat het ongeveer ging ontsteken dus ook al direct een afspraak gemaakt. Ben toen vrij snel geholpen.
En al een afspraak gemaakt?
Ik ben zo’n muts die alleen 's avonds of in het weekend eraan denkt, dus het staat hier nog steeds op “ohja, ik moet nog een afspraak maken”. :shifty: Volgende week probeer ik het nog telefonisch en anders stuur ik ze wel een mailtje of ze me bellen willen :lol:
Goed, vandaag hebben we de controle gehad en een doorverwijzing voor de kaakchirurg meegekregen. Ze wilden beide kiezen uit mn onderkaak laten verwijderen, iets met een ontsteking bij de andere ofzo, maar dat vond ik niet zo nodig gezien ik er geen last van heb.
Oftewel binnenkort daar een zh kiezen en daar een afspraak maken
Okew, en nu direct bellen
Kan je in een zh dan de hele dag door bellen? Ik dacht dat die ook alleen aan kantoortijden deden, zolang het niet om een spoedgeval gaat?
@Mouse! wrote:
Kan je in een zh dan de hele dag door bellen? Ik dacht dat die ook alleen aan kantoortijden deden, zolang het niet om een spoedgeval gaat?
Sorry was een geintje :mrgreen:
Ik zal morgen braaf (proberen te) bellen hoor!
Als ik eraan denk :shifty:
Volgens mij kun je ze vanaf 8 uur bellen Of je stuurt ze een mail of ze je willen bellen voor een afspraak.
En hoe staat het nu met je verstandskiezen?
Hele late reactie, maar hij is er vandaag uitgesloopt. Echt, ik zat er al de hele week tegenaan te kijken, zat echt te trillen op de stoel van ‘hellup’, en vier minuten later was hij er gewoon al uit en klaar. 't stelde echt geen drol voor :lol:
Nu nog wachten tot de verdoving uitgewerkt is want ik heb hónger. Ik had al een broodje gesmeerd, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om wat te eten nu mijn mond nog half verdoofd is. En even kijken hoe het herstel van deze gaat, want dan kan die ander er net zo goed ook binnenkort uit, voordat ik er wel last van krijg :roll: