Wat zouden jullie doen?
Ik heb vorige jaar mijn eerste gaatje gekregen Men wat baalde ik! HIj zat in mijn verstandskies(links onderin). Boren vondt ik niet erg…heb het zonder verdoving gedaanomdat ik toen 15 weken zwanger was.Verdoving mocht welmaar ik dacht al sik het zonder kan doe dan maar liever zonder.
Nuben ik vorige week bij de tandarts geweest en heb ik weer een gaatje.Dit keer links boven in mijn verstandskies.
De tandarts gaf aan dat hij hoopte erbij te kunnen met boren en dat het anders trekken wordt.
Nu twijfel ik heel erg of ik hem niet zowieso zal laten trekken.
Ikkrijg hem gewoon niet goed schoon gepoetst. Ik zie er als een berg tegen op hoor. Maar als hij eruit is hoef ik ook niet bang te zijn dat er weer een gaatje inkomt.
Graag hoor ik jullie mening en ervaringen…ik heb namelijk geen idee hoe dat trekken in zijn werk gaat. Kwa pijn van de op volgende dagen. Ik zit ookmet het geven van BV dus kwa pijnstilling kan ikalleen pcm gebruiken.
Er is ergens nog een heel topic over…
Maarre, ik ging absoluut voor trekken. Niet omdat boren pijn doet, maar omdat je gewoon aan de gang blijft met zo’n kies.
De bovenste 2 gingen zonder centje pijn, pcm erin en klaar.
Die stonden recht dus konden zo getrokken.
De onderste daarintegen zat half in mijn mond, en die moesten ze stukje voor stukje eruit halen.Daar hebben ze ook bot weggeslepen en daar heb ik 2 weken last van gehad. Leefde op ibuprofen.
Zou even vragen hoe ze “staan” en als dat gunstig is ging ik voor trekken.
laten trekken…
hier zijn ze ook weg…
doet geen pijn hoor,
en de na-pijn valt reuze mee :thumbup:
@Gab wrote:
laten trekken…
hier zijn ze ook weg…
doet geen pijn hoor,
en de na-pijn valt reuze mee :thumbup:
Ehm, ik ben echt niet kleinzerig maar ##%&*(^%#@ wat was de napijn een nachtmerrie… :oops:
Ik heb in alle vier vullingen zitten (van die witte). Na het boren deden mijn kaken alleen wat zeer (ver uit elkaar sperren) en nu jaren later heb ik er nooit meer last van gehad en ik heb ze dus nog alle vier.
Ik heb helaas expert geworden met dit soort dingen. Als hij in je bovenkaak zit zou ik hem zeker laten trekken. Omdat het botstructuur van je bovenkaak minder sterk is gaat hij er makkelijker uit en heb je er ook niet zo’n last van erna. In de onderkaak is de botstructuur een stuk sterker en zul je waarschijnlijk een aantal dagen last hebben van je kaak. Een beurs dik gevoel. Zolang je geen ontstekingen krijgt valt het met de napijn reuze mee. Helaas heb ik ook anders mogen ervaren maar dat zou me er niet van weerhouden het nog eens te doen.
Bij het trekken hoor je best veel gekraak, dat hoort erbij maar ik schrok daar wel even van.
Ik zal 1 van de weinigen zij die zegt: zitten laten.
Het is toch niet dezelfde kies die weer geboord moet worden? Ik zou eerst zien of het hier niet gewoon bij blijft. Mijn partner heeft al zn verstandkiezen nog (38 jaar), ik (31jaar) heb ze moeten laten trekken omdat ik een splint moest hebben en die ik nodig had konden z eniet maken met verstandkiezen erin. Het trekken deed geen pijn, ze spuiten viele me reuze mee en ik heb haast geen napijn gehad (in het zuikenhuis gebeurd), maar toch als ze verrder goed zijn op een vulling na zou ik ze niet laten trekken.
Ik had geen ruimte voor verstandskiezen dus die van mij zijn alle vier getrokken…2 bij de tandarts,en 2 in het ziekenhuis,
Ik vond het meevallen…verdoving vind ik ook niet erg…en de pijn erna had ik maar van een erg last van…de andere drie vond ik meevallen…
Trekken! Dat viel mij zo mee, veel meer dan dat boren.
Enne als ik die verdoving krijg doe ik gewoon ff mn ogen dicht.
Ik zou ze laten trekken. Je hebt er niet veel aan, dus eruit ermee, helemaal als je aangeeft ze niet goed te kunnen poetsen.
Pijn vond ik erg meevallen. Heb er 2 bij de kaakchirurg weg laten halen en 2 laten trekken bij de tandarts. Van die 2 bij de tandarts heb ik eigenlijk helemaal niets gevoeld.
Ik heb ze er inmiddels alle vier uit en absoluut geen pijn gehad.
Van het trekken niet en daarna ook niet. gewoon om de zoveel uur pcm nemen (wat mag qua tijd ertussen en qua dosering en niet wachten tot het uitgewerkt is)
Bij de laatste keer een hechting gekregen (andere tandarts, deed ze preventief zei ze) en die was na een week/1,5 week weg.
Ik heb nog nooit schoongemaakt of gespoeld na die tijd en nergens last van gehad.
Ik ben blij dat ze er uit zijn
Groetjes
Yvonne
Bij mij zijn ze ook eruit getrokken omdat ik er dus niet goed bij kon met poetsen en ze al heeel slecht waren. Dus voordat ik er last van kreeg heeft de tandarts ze al getrokken. Viel me reuze mee!
Bij verstands kiezen zeg ik trekken.
Ik heb de mijne een keer laten vullen, 4 weken later brak ie gewoon af, zo ver ik van de tandarts begreep zijn het zeer broze tanden, en nodig had ik ze niet volgens hem
brrr krijg er helemaal kriebels van in mijn buik.
Ik zal er nog even over nadenken en dan bel ik maandag de tandarts even…kijken wat die zegt.
Er zijn hier dus dames die het boren erger vonden…daar vondt ik 3 keer niks aan. De tandarts zei toen nog dat vrouwen liever bevallen. Dus toen zei ik nog dan wordt mijn bevalling helemaal peanut…niet dus :? Maar ook dat zou ik morgen zo weer doen…
Ik vond het trekken inderdaad prettiger dan dat ik boren vind… Dus voor mij had hij gelijk…
(niet over dat bevallen, maar oké, het is ook geen gyn )
Advies van mijn tandarts is ook als ik er gaatjes in krijgt dan trekken.
Ik heb alleen boven nog en ik probeer nu ook extra op te letten met goed daar poetsen wat ik zou er wel een zwakke plek al hebben zitten.
Die beneden zijn bij mij 20 jaar geleden getrokken eeerst de een en toen de ander en bij beide twee weken napijn gehad - I was not amused. Maar dat verschilt blijkbaar per persoon. Geloof wel dat beneden meer last kan geven dan boven kwa trekken.
ik wist niet dat ze verstandskiezen deden boren dacht zodra er problemen mee waren ze getrokken werden
bij mij mochten ze alle 4 niet doorkomen omdat ik er geen ruimte voor had
trekken!!
Januari heb ik 2 rechts laten trekken (zaten scheef in mijn kaak, dus konden niet goed doorkomen)
Onderin was hij al iets door de huid, daar heb ik het minst last van gehad, bovenin was ie nog niet door de huid, dat was wel een paar dagen vervelend.
Dikke snoet gehad bijna een week en de blauwe/later gele plek (echt een joekel hahahaha) was na 2 weken pas helemaal weg.
Hechtingen heb ik er met mijn tong uitgepield na een paar dagen!!
Het viel me echt mee, was ziek van de zenuwen. Maar het was echt te doen en je bent er dan ook voor altijd vanaf!!!
Nou dat was weer peanut! Kom net terug van de tandarts!
Hij is eruit :mrgreen:
Ik zeg tegen die beste man, je mag hem van mij trekken. Hij zegt heeft mijn collega (de mondhyg.) je omgepraat. Ikke nee hoor. Maar ik dacht dan ben ik dr maar van af. Hij prima gaan we hem trekken.
De verdovngen werden gezet, er werd een foto gemaakt. Hij zegt dat ziet eruit als een makkie. Ikke eehhh oke :shock:
NOu hij had zijn tangetje nog niet in mijn mond of hij zei al…hij is eruit Ik :think: oke.
Nou heb echt niks gevoeld, en ook geen erg gekraak ofzo gehoord.
Dus ik ben helemaal blij dat ik het aan heb gedurfd :lol:
Toevallig heb ik vorige week 2 verstandskiezen laten trekken. Idd steeds weer een gaatje. Het is mij reuze meegevallen! Ik heb niet eens een pcm geslikt. Het waren de 2 bovenste.
De onderste moeten er ook een keer uit maar dat is minder noodzakelijk dus dat doen we na de bevalling wel een keer.