Verslikken

Elke keer als Stijn de fles krijgt, verslikt hij zich minstens 1 x, soms wel 3 of 4 x.

Hij dronk de 1e dagen best gulzig, toen hebben we een Difrax fles geprobeerd, die dronk hij nog sneller op, dus zijn we weer terug gegaan naar de Tommee Tippee fles.

Hij doet over 120cc ongeveer 15-20 min, dit is incl 3x stoppen, omdat we het rustig aan doen ivm het verslikken.

Maar nu sinds vanmiddag verslikt hij zich ook terwijl hij de fles niet meer drinkt, dus we willen hem dan een boertje laten doen en dan vanuit het niets verslikt hij zich. Best eng! We houden dan zijn armpjes de lucht in om hem meer lucht te geven, en dat gaat wel goed.

Vanmorgen kwam er na het verslikken ook een golf melk mee, maar dat is meestal niet zo…

Iemand enig idee hoe dit kan, en of we dit kunnen verhelpen? Vind het zo zielig!

L. heeft dit ook gehad, we hebben de Difrax fles, Avent, Tommee Tipee geprobeerd. Ze drinkt nu uit de Born Free fles en dat gaat super, doordat zij ook snel (gulzig) dronk verslikte ze zich ook vaak en spuugde ook mega (dat kwam niet alleen door het snelle drinken hoor) Dr. Brown fles moet ook goed zijn (heb ik gehoord) maar die ken ik niet… Succes ! Enne gefeliciteerd nog met je kleine man :inlove:

Wij ook de B-free flessen voor beide kindjes :thumbup:

hier ook b-free. Aukje dronk er stukken rustiger door! En was ook een stuk meer ontspannen.

Waar kan ik die fles kopen dan?

Ik ga morgen de stad nog ff in, ik had zelf het idee om Dr.Brown te kopen ook omdat de kraamzorg dat vorige week adviseerde.

Toen zei ze of Difrax of Dr.Brown.

We hebben eerst dus de Difrax geprobeerd met weinig succes…

Vanaaf heeft hij ook alles er weer uitgespuugd, maar hij is oo verkouden en dat is ook geen leuke combi

Hier uiteindelijk 1 schepje Nutrilon AR door de voeding (JBPM), waardoor het iets indikte. Meneer dronk veel rustiger en verslikte zich dus veel minder. Ook mondjes teruggeven nadien werd veel minder.

b-free bestel ik zelf altijd bij ikbenmama punt nl :mrgreen:

En Aukje had ook wel baat bij Nutriton maar meer omdat ze veel voeding terug spuugde

Ok, dank je wel!

Gistermiddag de Dr.Brown fles gekocht… Gisteren daar 3 x voeding mee gehad, ging best goed… Alleen hij drinkt nu de fles niet meer leeg :wall:

Hij is zo moe met de laatste 30 ml en dan gaat hij zich weer verslikken omdat de voeding wel in zijn mond loopt, dus daar moeten we goed alert op zijn.

Vanmorgen heeft ie zo weer vanuit het niets de halve fles eruit gegooid ondanks de Dr. Brown fles.

En ook vannacht was het weer prut…

Hij komt overdag om de 4 uur, moet hem er zelfs voor wakker maken en 'snachts om de 3 uur :think:

Je kan hem op zn zij te drinken geven. Als hij dat zich zou verslikken zeg maar dan komt de voeding eerst in zn wangetje. Ipv meteen in zn strot (staat beetje raar zo)

Die tip hebben wij van de logopediste gekregen een paar weken terug omdat J.amie ook erg snel dronk. Ook ging er nutriton door zn flesje.