Verse pasta

Even een lekker topic tussendoor :drool:

Man en ik zijn dol op lekker en vooral vers eten. Liefst niks uit een pakje maar gewoon zélf maken. Is vaak goedkoper, sneller en bovendien lekkerder !

We hebben sinds kort een Kitchenaid en een pastamachine en ik heb vandaag voor het eerst zelf pasta gemaakt. Mark heeft het zondag ook gedaan en OMG wat een verschil ! Wat is dat lekker zeg !

Nu kochten wij altijd al pasta van De Cecco, Barilla of Grand Italia omdat we van mening zijn dat Honig geen echte pasta maakt. Maar verse pasta topt alles ! En het is niet eens moeilijk. Eva heeft geholpen. :smiley:

We hebben een pastamachine met 5 opzetstukken, we kunnen o.a lasagna maken (dat is het makkelijkst :angel: ), spaghetti, ravioli, linguini, pappardelle, reginette, fetttuccini, tagliolini etc.

Wie maakt er nog meer verse pasta ? En waar haal je je meel ? Fijne griesmeel, oftewel semolina, is bij de super best duur.

Is het goed als ik binnenkort bij je kom eten?

Ja natuurlijk ! Moet je wel op tijd vertrekken, het is nogal een eindje tuffen naar Drenthe :wink:

Ja Jeroen maakt hier altijd de verse pasta :drool:

Wij halen ons deeg bij ee Italiaans winkeltje in Rotterdam (Little Italie)

Of wij laten het meenemen uit Italië door vrienden, kennissen familie :thumbup:

Semolina bij de Italiaanse groothandel kost niet duur :mrgreen:

Divella pasta voor het even snelle is ook behoorlijk goed.

@Karin2 wrote:

Ja natuurlijk ! Moet je wel op tijd vertrekken, het is nogal een eindje tuffen naar Drenthe :wink:

ja das waar…nou ja fijn om te weten dat ik in ieder geval welkom ben :wink:

:mrgreen:

ik heb het nog nooit zelf gemaakt maar het klinkt wel lekkerder

Ooeehhh heb jij een kitchenaid? Ik ben zooooo jaloers!!!

Ik heb wel een pasta machine, maar heb er tot nu toe alleen maar roti mee gemaakt :lol: Alleen op die manier kreeg ik het deeg heel plat, en ging hij niet barsten door de vullen die erin zat.

Maar ik wil het na de bevalling zeker weer gaan proberen!

In het boek van Jamie Oliver (naked chef) staan heerlijke recepten voor verse pasta.

@Paschal75 wrote:

Little Italy…Bestaan zo nog steeds?? :thumbup:

(helemaal fout met die kinderboekenwinkel ernaast…)

Ohw, wat heb ik daar veel pizzastukken gekocht in mijn pauzes… En idd hebben ze super veel producten! Een Italiaanse toko…

@miekske wrote:

@Paschal75 wrote:

Little Italy…Bestaan zo nog steeds?? :thumbup:

(helemaal fout met die kinderboekenwinkel ernaast…)

Ohw, wat heb ik daar veel pizzastukken gekocht in mijn pauzes… En idd hebben ze super veel producten! Een Italiaanse toko…

Ze hebben véél te véél en véél te lekkere dingen daar :drool:

:think: Ik ga er volgende week maar weer eens langs… :mrgreen:

Leuk, toch een paar mensen die het ook zelf maken. Lekker he !

Ruud, Divella pasta ken ik niet. Waar koop je dat, ook bij de groothandel ? . We hebben hier een Schiava maar die verkoopt niet echt aan particulieren volgens mij. We zijn er wel een geweest maar zakken van 25 kilo, daar doen we wel erg lang mee denk ik. Ook al maken we zelf pizza’s, pasta’s, foccacia’s, broden etc…

Ellen, tuurlijk, jij hebt een speciaal plekje :-*

Rhode, we hebben een Kitchenaid voor een leuke prijs kunnen kopen. Hij was in de aanbieding en de verkoper vergiste zich in de prijs in ons voordeel :wink: Maar hier kwamen we vorige week pas achter toen ik telefonisch contact zocht met de zaak waar we het gekocht hadden. Een kennis van ons wilde ook graag zo’n apparaat en ik zou even informeren of ze nog eens een leuke aanbieding hadden zoals bij ons het geval was en toen bleek dat de zaterdagverkoper ons 100 euro te weinig heeft berekend. We vonden het ook al erg goedkoop maar we dachten dat het een model was dat uit de collectie ging. Niet dus. Kitchenaid bestaat al zo lang, mijn opa had er ook eentje in zijn bakkerij.

Normaal kost de Kitchenaid tussen de 450 en 700 euro. Wij hebben er eentje voor 199 :shifty: :thumbup:

Groothandel zit in Hedel. Divella nog nooit in reguliere winkels gezien verder.

Verse pasta is zooooo lekker :drool:

Toen wij nog in Capelle woonden en nog geen kinderen hadden, fietsten we elke zaterdag naar de markt in de stad om inkopen te doen en steevast een bezoekje te brengen aan Little Italy. Wat een heerlijkheden verkopen ze daar.

Ik wil ook een pastamachine :snooty: