Verschrikkelijke stekende pijn

Hallo dames,



Ik heb een vraagje mbt borstvoeding. Mijn dochtertje is nu 5 maanden en ik geef tot op heden alleen maar bv. Nu kamp ik al een geruime tijd met borst problemen. Het begon met spruw, daarna een BO en toen melkblaren op mijn tepel en nu weer een BO… :? Het zit niet mee en ik wil eigenlijk de handdoek nog niet in de ring gooien, maar ik zit wel steeds dichter tegen dat punt aan.



Nu kreeg ik vanmorgen na het voeden van mijn meisje, ineens ontzettend last van heel erg pijnlijke steken in mijn linker borst die komen en gaan. Ik heb al geprobeerd om er warmte op te doen en ijs, maar ze blijven komen en gaan.



Iemand enig idee wat dat nu kan zijn?

ff kort, want voedend, maar google eens op vasospasmen. Als je weer pijn hebt ff naar je borst kijken, is de tepel (Deels) wit, dan heb je dat waarschijnlijk.

@Rebecca* wrote:

Ik heb een vraagje mbt borstvoeding. Mijn dochtertje is nu 5 maanden en ik geef tot op heden alleen maar bv. Nu kamp ik al een geruime tijd met borst problemen. Het begon met spruw, daarna een BO en toen melkblaren op mijn tepel en nu weer een BO… :? Het zit niet mee en ik wil eigenlijk de handdoek nog niet in de ring gooien, maar ik zit wel steeds dichter tegen dat punt aan.


Dat zijn nare toestanden zeg, ik kan me indenken dat je daardoor toch ontmoedigd raakt :hug:



@Rebecca* wrote:
Nu kreeg ik vanmorgen na het voeden van mijn meisje, ineens ontzettend last van heel erg pijnlijke steken in mijn linker borst die komen en gaan. Ik heb al geprobeerd om er warmte op te doen en ijs, maar ze blijven komen en gaan.



Iemand enig idee wat dat nu kan zijn?


Met name de combinatie van de klachten die je nu hebt + terugkerende borstontsteking en je eerdere ervaring met spruw/candida-infectie doen bij mij toch wat alarmbellen rinkelen… De kans is aanwezig, dat de pijnlijke steken een symptoom zijn van een candida-infectie.

Hoe heb je het de vorige keer behandeld, is het gelukt om de schimmelinfectie helemaal weg te krijgen? Of heb je het idee dat het al die tijd toch steeds wat heeft doorgesudderd?

Meer informatie over spruw en de klachten die dit kan geven, kun je o.a. vinden op de sites Eurolac en op Borstvoedingorganisatie LLL. Ook is op de site van de VBN het informatieblad “Spruw en candidias van de borst” gratis te downloaden: klik.

Ik denk dat het goed zou zijn om een huisarts (ik weet niet hoe dat in de USA in z’n werk gaat?) te raadplegen. Goede informatie en tips ten aanzien van een effectieve spruwbehandeling zijn opgenomen in het volgende artikel van het borstvoedingsforum (het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties): bvforum-spruwbehandeling. Daarin is o.a. te lezen dat het belangrijk is om zowel de moeder als de baby te behandelen met medicatie om herbesmetting over en weer te voorkomen, dat de frequentie van het toedienen van belang is en dat de behandeling nog enige tijd na het verdwijnen van de klachten moet worden doorgezet.



Kun je hier verder mee? In ieder geval sterkte en beterschap gewenst!

Dank jullie wel voor de antwoorden.



Ik heb gezocht op het internet naar wat Mouse aangaf en daar lijkt het inderdaad wel heel erg op.



Yvonne ~ Ik ben bij mijn eigen arts geweest en hij heef het meerdere malen nagekeken en hij denkt niet dat het spruw is. De kinderarts daarentegen heef toen in de eerste instantie wel gelijk een recept geschreven voor spruw, voor zowel mijzelf als Khloé. Ik weet niet of het al die tijd is blijven hangen of dat het is over gegaan naar die melkblaren. Ik ga alles even op mijn gemak nalezen :wink: bedankt voor de info!!