verschillende merken mengen; ja of nee?!

Hallo,

Onze zoon krijgt de voeding van het Kruidvat, standaard 1. Omdat ik vind dat hij nogal makkelijk huilt, en niet omdat hij krampjes heeft, want dat herken ik gelukkig niet, overweeg ik om hem voeding voor de hongerige baby te geven. Echter Kruidvat heeft dat niet in zijn assortiment.

Mijn vraag dus:

Zouden jullie voeding voor een hongerige baby van een ander merk (Friso of Nutrilon of zo) mengen met standaard voeding van het Kruidvat?!

Alvast bedankt voor een reactie.

Doeiiii Es

Mij is verteld dat ik beter geen 2 soorten door elkaar kan geven. En dat je wel van bijv. nutrilon alle soorten mag combineren.

ik zou dat idd ook niet doen maar dan bv van het zelfde merk…

sja misschien is t nu niemand met me eens,

maar hier doe ik dat dus wel.

Ik heb kruidvat comfort (1 schepje) en friso extra(4 schepjes)(hongerige beebs) die ik dus meng.

Ik gebruikte eerst friso comfort, totdat iemand mij vertelde dat de kruidvat comfort toch verdomd veel op de andere comfort lijkt. :oops:

Ik heb t wel overlegd met de HA of ik die mocht gebruiken in combi met de friso extra en hij zei me t gewoon eens te proberen…dat heb ik dus gedaan…en warempel t gaat super…hij poept goed, geen krampjes.

daarbij een leuk weetje…de kruidvat comfort schijnt dus net zo goed te zijn en ook nog eens stukken goedkoper…daar heb ik een pak luiers voor. :wink:

Ook raden ze vaak aan als je van t ene merk voeding over wilt gaan op een ander merk voeding…je deze vaak moet mengen zodat t kindje langzaam kan wennen aan de nieuwe voeding.

Ik mocht zelfs van t cb friso en nutrilon mengen…

dus ik zou niet weten waarom t niet zou mogen als de HA en t CB dit wel goedvindt en soms zelfs aanraad.

ohja ff als aanvulling…t is natuurlijk wel per kindje anders he…

Odin kan er goed tegen…een ander kindje misschien weer niet.

succes

De meningen zijn verdeeld. Maar ik ben wel blij met die ene positieve reactie van Natasha. Ik zou namelijk ook geen goede reden kunnen verzinnen waarom het niet zou mogen.

Tigo krijgt nu extra care en standaard half half van Kruidvat. De extra care gaan we wel afbouwen, ff uitproberen of hij zonder ook geen krampjes en wel goede ontlasting heeft. Want jeetje wat stinkt dat spul zeg.

En bij Anouk hadden we hele goede ervaring met Nutrilon Forte, alleen die mengden we met Nutrilon Standaard. Gezien de prijs, net wat Natasha zegt scheelt een pak luiers zo ongeveer, nu dus Kruidvat. Maar die mengen met Friso Extra zou dus moeten kunnen. Bedankt Natasha, ik hou het in mijn hoofd.

Meer ervaringen zijn natuurlijk welkom.

Doeiii Es

Ik zou wel 2 soorten doen,maar zou die dan wel van het zelfde merk nemen.

Ik ben van Friso Extra overgestapt naar Nutrilon Forte en heb dit een paar weken met elkaar gemengd en langzaam de Friso afgebouwd. Hij heeft de 1e dag kramp gehad en daarna ging het helemaal goed. :thumbup:

Je kan naar mijn idee beter 2 soorten mengen dan zo ineens over te stappen :wink:

pcies, dat raadde ze hier ook aan bij t cb.

vandaar mijn mening dat t dus niet kwaad moet kunnen om 2 merken te mengen.

Forte was hier overigens een ramp…t ventje schreeuwde t uit v/d krampen…sinds ik de extra van friso gebruik gaat dat veel beter :dance:

zo zie je hoe dat verschilt he haha

het wisselen van voedingen levert problemen op, als je echter in elk flesje dezelfde mengeling maakt van verschillende voedingen dan is uiteindelijk elk flesje hetzelfde. Dat kan dus prima.

Let wel goed op dat de schepjes van verschillende soorten verschillende maten hebben, gebruik dus wel altijd het bijhorende schepje bij de juiste voeding. Dus 2 voedingen niet bij elkaar in een grote bak husselen, maar bijv 4 schepjes nutrilon met het nutrilon schepje en 3 schepjes kruidvat met het kruidvat schepje. :wink:

Bij Anouk hebben we Nutrilon standaard en forte gebruikt, ze deed het er super op. En we hebben bijna elke keer dezelfde verhouding gehouden. Bij een even aantal schepjes, spreekt het voor zich. Bij een oneven aantal schepjes, was de forte de mindere. En inderdaad, wel het schepje gebruiken die erbij zit.

Dit keer gaan we de extra care van kruidvat afbouwen, en iets meer cc in de fles maken. Blijft hij dan nog niet tevreden na een fles, dan ga ik Friso extra mengen. Eerst beginnen met 1 schepje en dat, indien nodig, langzaam opbouwen, maar nooit meer dan 50-50.

Bedankt voor de reacties tot zover.

Groetjes, Esther