Verschil met kolven bij de 2e?

Hoi,

ik vraag me eigenlijk iets af…

Heb ons ventje 6 maanden met liefde en plezier (nouja… op enkele pijnlijke momenten na dan :? ) BV gegeven, en beebje2 krijgt dit straks ook weer.

Maar ik zie zo tegen het kolven op… :frowning:

Bij ons ventje niet zo heel veel gedaan:

• in het begin in het ZH, omdat de BV nog niet echt super liep.
  • daarna af en toe om een voorraadje voor in de diepvries op te bouwen
  • een keer op een bruiloft
  • ong een dikke maand overdag een keer op de dagen dat ik weer aan het werk was

Maar ik vond het echt niet leuk zeg maar… vond het geen prettig gevoel, kwam weinig uit na veel tijd… dus ik ben eigenlijk benieuwd of de productie bij een 2e kindje anders (en dan hoop ik: béter!) is dan bij een 1e kindje…??

:think:

Groetjes, Marieke

voor wat betreft kolven weet ik het niet… heb altijd maar minimaal gekolfd… maar bij mijn 2e was de produktie vanaf het begin sneller op gang EN bleef ook veel beter op pijl.

Bij hem nog wel redelijk last van dips rond mijn menstruaties, bij de 3e had ik zelfs daar amper nog last van.

Elk kind en dus elke bv periode is weer anders.

Kolven is wel iets wat je moet leren. Hoe meer/vaker je het doet hoe beter het gaat.

Ik zag er altijd toch wel tegenop en mede daardoor heb ik ook nooit hoeveelheiden gekolfd die erin zaten. Onze middelste heeft echter nooit meer gedronken als 100cc uit een fles, dus ik zorgde gewoon dat ik voor nood 500cc in de vriezer had liggen en dat is altijd ruimschoots voldoende geweest.

Onze jongste heeft nooit uit een fles gedronken en had wel voor het geval dat ook 300 cc koemelkvrije bv in de vriezer liggen, maar dat is uiteindelijk weg gegooid…

Hoop dat deze kleine ook weer lang kan drinken (onze oudste slechts 7 weken, de 2e ruim 2 jaar en de 3e ruim 1,5 jaar) en er geen kolven aan te pas hoeft te komen :thumbup:

Hoi,

Ik heb bij beiden gekolft tot ze een jaar waren ongeveer. Bij de tweede vond ik het zo enorm meevallen. Waarschijnlijk omdat ik in de loop der tijd een beetje had overdreven hoe pittig ik het de eerste keer vond? :wink:

Ik kolfde heel makkelijk nu. Was veel sneller klaar dan destijds. Misschien ook doordat ik mezelf de meest luxe kolf had gegund deze keer? En ik was ook minder gestressed. Maakte me niet meer zo’n zorgen over m’n productie en voelde ook meer ruimte om te kolven op een moment dat handig was ipv op een heel vast tijdstip.

Ik vond het dus veel fijner!

bij mij is het andersom… Bij de eerste kolfde ik met gemak 300cc uit 1 borst… Nu met moeite 150cc…

Hopelijk gaat het voor jou nu makkelijker…

grts patricia

Ik heb weleens gehoord dat je lijf ook leert hoe het een kindje moet voeden en dat het dus logisch is dat het steeds makkelijker gaat. Dat is ook mijn ervaring, bij de eerste nog heel wat hindernissen overwonnen met een zeer minimale productie, bij de tweede ging het veel makkelijker, bij de derde was het echt een eitje.

heb bij beiden gekolfd, maar vond het bij de 2e toch flink zwaarder… maar dat was misschien ook omdat ik fulltime kolfde met nog een rondrennende peuter erbij… werkt ook niet echt mee. Ben uiteindelijk met 4 maanden gestopt omdat ik er aan onderdoor ging, een verademing maar aan de andere kant ook een ernstig verdriet… oftewel ik kan je niet helpen, srry :frowning:

Hier ook de ervarign dat het bij volgende kindjes makkelijker gaat. Je lichaam weet beter wat het moet doen ofzo…

Wel jammer van de gekolfde melk dat nummer 2 en 3 het weigerde op te drinken uit een fles :roll: Bij nummer 4 ben ik nu thuis en hoe gelukkig niet te kolven en geen strijd om een flesje te geven :thumbup: