Hallo dames,
Even een vraag… Bij mijn eerste ben ik ingeleid omdat mijn vliezen te lang gescheurd waren en mijn zoontje dus geboren moest worden… Hij zat nog veel te lekker denk ik…
Nu ben ik bijna uitgerekend van de tweede… En buiten het feit om dat ik merk dat ik nu véél meer met de bevalling bezig ben, ben ik er ook banger voor… :shifty: Zou misschien te maken kunnen hebben met het feit dat je nu wéét dat het pijn doet en dat je misschien een soort van angst kunt hebben naar de eerste toe…??? Ik weet het niet…
Maar… Nu hoop ik dat het bij deze wél doorzet, al was het alleen maar omdat de ‘baan’ al eerder is afgelegd… Buiten dat heb ik bij de tweede enorm veel last (gehad) van indalingsweeën en voorweeën… Dit had ik bij de eerste helemaal NIET…???
Zou dit ook kunnen betekenen dat deze bevalling sneller gaat, of zegt het niks aan hoeveelheid voorwerk dat in mijn ogen al geweest is…??? :?
Zijn hier dames die ze allebei hebben meegemaakt en een (duidelijk) verschil merkten in de ingeleide bevalling of de natuurlijke bevalling?
bij mijn oudste ben ik ook ingeleid na achteraf langdurig gebroken vliezen.
Deze bevalling heb ik ook als zeer heftig ervaren en heb ook heel lang op gezien tegen de bevalling van de 2e.
Niet al te lang voor de uitgerekende datum ging er in mijn hoofd ineens een knop om… of ik me nou druk maakte of niet… kindje zou er toch uit moeten! En voor mijn gevoel kon het na de 1e bevalling eigenlijk alleen maar ontzettend meevallen.
Heb eigenlijk geen indalings/voorweeen gehad, dus in dat opzicht geen voorwerk bij de 2e, maar zijn geboorte is me echt heel erg meegevallen. Wel weer een weeenstorm, dus ook zonder infuus en dat vond ik wel weer heel heftig, maar juist door die 1e bevalling kon ik er nu beter mee omgaan!
Vond het wel heel apart om te merken dat ik weeen kreeg. Heb mezelf lang voor de gek weten te houden en gezegd dat het nog niet begonnen was, want het leek in niks op de weeen van het infuus!
Was wel ontzettend blij dat het vanzelf begon.
Bevalling van de oudste was 9 uur aan het infuus, de 2e was 5,5 uur en de jongste was er in 2 uur… die bevalling was echt relaxed en zo gun ik hem iedereen :thumbup:
Dank je wel voor je reactie!
Dus de weeën van het infuus waren bij jou heftiger dan de ‘normale’ weeën?
Ik heb wel al een paar dagen een soort van ‘druk’ over m’n hele buik, die daarna langzaam weer wegzakt… Sinds vanmorgen wat onrustiger dan normaal… Mijn bloeddruk is 100/70, kan niet mooier dus…
Bij de eerste duurde de bevalling -nadat ik aan het infuus was gelegd- 6 uur met 56 minuten persen… De verloskundige zei dat ze heel vaak zien dat bij de eerste je 1cm ontsluiting hebt per uur, en bij de tweede 2cm per uur…?
Nou ja, wat jij ook zegt inderdaad: hij zal er toch uit moeten, hoe dan ook…
De berichten zijn gewoon heel verschillend, op de ene site lees ik dat voorwerk wel degelijk scheelt, op de andere site lees ik weer dat het niks uitmaakt…??? :? Ik hoop natuurlijk op het eerste, maar ja… Geen bevalling is hetzelfde, zeggen ze ook…
eerste keer ben ik ook ingeleid. 2e keer niet, maar toen herkend eik de weeen niet. die vielen zooooooooooooooooo ontzettend in het niet bij de weeen die opgewekt zijn ( vond ik )
er is natuurlijk al een weg gebaand door de eerste, maar dat geeft geen garantie op het sneller komen van de tweede. Houd dat wel in je hoofd om evt. teleurstelling te voorkomen.
Nu was het bij mij wel zoals gezegd wordt , de 2e sneller.
De eerste duurde 15 uur ( ingeleid )
de tweede was er binnen 3 kwartier ( uit zichzelf )
Mam van 2… :shock: Dat is snel, de 2e!
Als je kijkt naar de totale tijd bij m’n eerste (vanaf het moment dat m’n vliezen scheurden) heb ik er 37 uur over gedaan… Maar ik heb wel gewoon geslapen en de weeën vielen gewoon elke keer weg, zéker toen ik 's avonds dat telefoontje kreeg van de verloskundige met de mededeling dat ik de volgende dag om 7.15 uur in het ziekenhuis moest zijn… Toen ik eenmaal aan het infuus lag (om 9.00 uur) was hij er in iets meer dan 6 uur…
Wat was voor jou dan het verschil tussen de opgewekte weeën en de natuurlijke weeën?
mijn opgewekte weeen waren ontzettend heftig ! een weeenstorm en ik wist me geen houding meer te geven. Ik kon amper ademhalen en het deed vreselijk zeer.
de natuurlijke voelde ik niet.
ja ik voelde wel wat ,maar ik had geen pijn. zelfs de indaling deed meer zeer nou en dat is dus peanuts.
vandaar dat ik ook echt zoiets had van : het is niet begonnen .
maar het tegendeel bleek waar :lol:
Ik ben één keer ingeleid, kreeg een weeënstorm, 3.5u later was Kaylee er.
Jayden kwam “natuurlijk”, met een weeënstorm, in 1.5 u :lol:
Mijn zus is bij de eerste ingeleid, omdat ze overtijd was:
duurde van 7 tot 5 uur. (10 uur)
Tweede spontaan, van 9 tot 12. (3 uur dus).
En derde van half 9 tot kwart over 10, ook spontaan. (1,45 uur)
Bij haar was het dus wel een voordeel dat de weg al een keer genomen was.
Edit: bij de eerste met inleiding, weet ik nog wel dat ze een weeënstorm had, met persen was ze uitgeput en kreeg ze een epilepsie aanval als toetje…
Bij de eerste werd ik ook ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen. Er kwam geen enkele wee. daarom aan het infuus. Pittig, kreeg dan ook na 6 uur weeen een ruggenprik. Daarna ging het beter . Ze is na ongeveer 12 uur geboren, met vacuum pomp.
Nr 2 kwam natuurlijk. Ik verwachte weer geen weeen, maar jawel hoor. Heel rustig begonnen. 's ochtends vroeg wat bloed en dunne ontlasting, , verder een hele gewone dag , nog wat visite gehad, en die hadden zoiets van het is wel erg regelmatig , zou maar eens gaan bellen. Ik nog van nee hoor dit is nog niets…
Toch maar gebeld , had ik al 8 cm ontsluiting. Snel naar het ziekenhuis. Daar is hij in 1,5 uur ongeveer geboren. Een eitje vergeleken bij de eerste keer . Wel pijnlijk even , de persweeen , maar het ging zo snel. Hij woog ook maar liefst 4.2 kilo. Van tevoren heb ik niets geen voorweeen of harde buiken gehad dit in tegenstelling tot nr. 1 , veel harde buiken.
Nou, helaas heb ik hier behoorlijk veel last van het ‘voorwerk’ zoals ze het noemen… Ik had gehoopt dat het door zou zetten naar het ‘echte werk’, maar helaas… Ik zei gisteren tegen mijn vriend: ‘Nou, als het voorwerk inderdaad zo effectief is, dan MOET hij toch gelanceerd worden wanneer het wél door gaat zetten!’ :lol:
We wachten het maar ‘rustig’ af… :liar:
Kan niet meepraten over inleiden helaas, maar ken wel het gevoel van een weeënstorm ( zoals ik hoor van gyn en verpleegkundige vergelijkbaar met inleiden ) de 2e kwam na een weeënstorm van 2,5 uur terwijl ik bij de 1e zo’n 10 uur last van weeën heb gehad, waarvan de eerst 7-8 uur niet echt heftig met als gevolg dat de VK er was op het moment dat ik ook al 7 cm ontsluiting had! Ik denk dat de voorweeën wel degelijk hun werk doen hoor! Zou er niet al te bang voor zijn, behalve dat natuurlijke weeën inderdaad wat geleidelijker komen en dus niet te vergelijken zijn met inleiden, maar voor het zelfde geval krijg je een weeënstorm en is ie er misschien wel binnen een uur, alles kan!
Zou trouwens de 1e bevalling zo over doen, de 2e nooit meer!!! Dus een geleidelijke bevalling is veel prettiger, als je het zo al kan omschrijven Sterkte met de laatste loodjes en spoedig heb je je beebje in handen, komt goed!
Bij de eerste ben ik thuis bevallen en heeft de bevalling 7 geduurd.
En bij de 2de moest ik naar het zkh ivm langdurige gebroken vliezen.
Dinsdagavond vliezen gebroken, woensdag avond af en toe een verdwaalde wee, en donderdag ochtend 5cm ontsluiting.
Eenmaal aan de wee opwekkers ging het snel, binnen 1,5 uur was ze er.
Ik vond de weeeen wel wat pijnlijker omdat ik ze niet staand/lopend op kon vangen zoals bij de eerste bevalling.
Maar vond het nog steeds goed te doen, maar dat zal vast ook wel komen omdat ze er snel was. Als dat 6uur duurde, was ik ook vast niet blij geweest.
Succes met je laatste loodjes
Bij de eerste ben ik ingeleid, omdat ik 15 dagen over tijd was. Bij de tweede kwam de bevalling vanzelf op gang (hmmm, enig strippen was wel nodig)
Ik was juist niet banger voor de 2e bevalling. Tuurlijk zag ik weer op tegen de pijn, vooral omdat je nu weet hóeveel pijn het doet, maar ik had nu alle vertrouwen in mijn eigen lijf.
Qua snelheid maakte het bij mij niet zoveel uit, de oudste is geboren in 5 uur, de jongste in 4,5 uur.
Wa ik vooral het verschil vond, was dat de weeen bij de eerste bevalling ontzettend snel op gang kwamen. Een kwartier na de eerste wee, kwamen ze al om de 1,5 minuut. Dat ging mij wel erg vlot, ik moest echt in mijn hoofd even omschakelen. Bij de 2e bevalling had ik een uur lang onregelmatige weeen en kon ik eventjes aan het idee wennen dat het nu toch echt begonnen was. Daarna kwamen de weeen ook meteen om de minuut, dus kon ik ook nu weer meteen lekker aan de slag.
@mamaMarije wrote:
Deze bevalling heb ik ook als zeer heftig ervaren en heb ook heel lang op gezien tegen de bevalling van de 2e.
Niet al te lang voor de uitgerekende datum ging er in mijn hoofd ineens een knop om… of ik me nou druk maakte of niet… kindje zou er toch uit moeten! En voor mijn gevoel kon het na de 1e bevalling eigenlijk alleen maar ontzettend meevallen.
:
Marije, ik had dit geschreven kunnen hebben, echt woord voor woord, grappig.
Bij mij heeft de eerste bevalling erg lang geduurd, wat achteraf gewoon lichte voorweeën waren om de 5 minuten en dat 1,5 dagen achterelkaar.
Maar ik had een afspraak bij de gyn en ze vonden mij daar blijkbaar zo zielig dat ie even voor de grap de eerste 2 cm eventjes opentrok :shock: :x auw.
Mocht meteen naar boven en vliezen werden gebroken maar de echte weeën bleven uit dus aan het infuus.
Weeën waren heftig en onnatuurlijk.
Normale weeën (in de meeste gevallen dan) die bouwen zich op qua intentie.
En bij inleiden krijg je vaak inene alles tegelijk waardoor je het moeilijker kunt krijgen.
De tweede zou ik maandags worden ingeleid, meneertje diende zich zondag op maandag nacht vanzelf aan :dance:
De derde was helemaal een makkie, ook voor haar stond de afspraak al maar zij diende zich ook een dag van te voren zelf aan :thumbup: .
Bij de eerste zou ik ingeleid worden maar meneer diende zich di nacht zelf aan.
Was een super bevalling na de bevaling kon ik zeggen dat het me reuze mee viel.
De tweede werdt een inleiding omdat ze met 38 weken nof aan het draaien was in me buik…auwst.
Vliezen werden met moeite gebroken kwam door de minimale ontsluiting die ik had.
Daarna aan het infuus de eerste uurtje gingen wel, maar de laatste waren een regel rechte hel.
Wist niet meer waar ik het moest zoeken infuus uit weeen namen af maar voor hun gevoel teveel af.
Dus na een adempauze weer infuus aan, en door bikkelen.
Vond de weeen storm vresselik zwaar, geef mijn maar een natuurlijke bevalling.
Maar ja de keuze inleiden of keizersnede…dan toch inleiden