verschil bugaboo

ik was een beetje op MP aan het kijken voor een bugaboo.

Ik zag de frog, de cameleon, en nog een paar.

Ik kan het verschil niet ontdekken??!!



Ik zie wel het vershil zo in de stad dat sommige een fleesachtige stog hebben en sommige gladde stof.



Kan iemand me wat uitleg geven??

De frog is heeft niet een verstelbare duwstang.



De Cameleon had een ik een 1 1/2 geleden alleen een fleece bekleding, er is nu een canvas bekleding bij gekomen.

Ook hebben de cameleons nu schuimbanden en geen luchtbanden (grote banden)

De classic was de eerste, deze heeft geen handrem en de rem zit nog op de banden zelf. De bak en kap zijn iets kleiner als die van de frog.

Een classic is minimaal 7 a 10 jaar oud.



De frog kwam daarna, deze heeft een handrem aan de duwstang en ook de duwer is iets anders, het schuim is in 2 stukken en bij de classic is dit nog 1 stuk.

De duwstang is vast en niet verstelbaar, wel kon je toentertijd een verlengde duwstang bestellen indien de ouders lang waren bijvoorbeeld.

Van de Frog kun je nu nog steeds wel onderdelen bestellen, zoals bekleding en dergelijke.



Rond 2004/2005 kwam de Cameleon uit, deze had een nog grotere bak en kap, het frame was in hoogte verstelbaar en de vering was nog iets luxer en comfortabeler.

Ook introduceerden ze toen de onderling verwisselbare kleuren en de aanvullende bekleding.

Omdat de Cameleon een stuk duurder was dan de Frog eerder deed (was altijd 679 euro vaste prijs compleet, cameleon ging richting 900) kwam toen ook de Gecko uit, deze is er maar in 3 kleuren zover ik weet en is een behoorlijk uitgeklede versie van de Frog. Hij heeft bijvoorbeeld geen draagbeugel/bumperbar en hierdoor kantelt het zitje ook net even minder ver rechtop.



Sinds 2 jaar ongeveer is er ook canvas bekleding en er zijn nogal wat handige mensen die custom bekleding maken in de leukste stofjes.



Hier 2x een bugaboo gehad en vinden het een super kar. Wel beide keren een Frog.



Er is ook nog verschil in logo, de oudere modellen hadden een soort 4 delig logo, beetje molenvormig. Het nieuwe logo (halverweg 2004) is een combinatie van wat cirkels in elkaar.

Hieraan kun je dus ook zien hoe oud een wagen ongeveer moet zijn.



zei de kinderwagenfreak :shifty: :oops:

haha Cell :lol: wilde je net vragen of jij aandelen bij bugaboo hebt :wink:



(hier overigens de cameleon, en die bevalt :thumbup: , maar dat’s je vraag niet :mrgreen: )

nee… geen aandelen, waar het vandaan komt weet ik niet, maar ik heb iets met kinderwagens… heb er dan ook een zeker 14 gehad in de paar jaar dat ik kinderen heb.

Maaaar… de bugaboo staat wel bovenaan met 2x een gebruiksduur aan 1 stuk van 1 jaar…

alle andere modellen hielden het 1, 2, 3, 4, of anders uit… weken, maanden, wat jij wil. :lol: :oops:



Enne… ik heb een poosje bugs opgekocht via Mp om ze dan te reinigen, compleet te maken, onderdelen te vervangen en dan verkocht ik ze weer… dan leer je wel hoor :mrgreen:

Ik heb er 1tje gekocht toen Jasper geboren werd en die heb ik nog steeds, dus ik mag eigenlijk niet meepraten :wink:



Dus als ik straks de wandelwagen weer in de buggy wil ombouwen en er niet uikom, dan heb ik alvast mijn persoonlijke helpdesk gevonden :mrgreen: :lol: :wink:

Weet iemand de voordelen van Fleece of Canvas wat is beter en wat niet

Fleece stof rekt een beetje uit naar gebruik en zit dan niet meer super strak om de kap heen.

Verder blijft er meer aan “hangen” haren, stofjes, pluisjes en dergelijke.

Als je huisdieren hebt ala katten, zou ik zelf niet zo gauw fleece nemen.



Canvas is wat stoerder, gladder en rekt minder.

Maar het is wel weer wat gevoeliger voor lichte verkleuring.

Dankje Cell

als ik het goed begrijp is de cameleon de laatste?

Ik wil namelijk wel wat ruimte in de bak onder en ik ben groot dus moet wel verstelbaar zijn.

Ik schiet gewoon ff de winkel in maar ga er toch een van MP halen denk ik.

thanks voor de uitleg