vers vlees aan je hond geven!

In brokken zit precies uitgemeten wat een hond nodig heeft om gezond te blijven.



Van pens gaat een hond enorm stinken en de pens zelf stinkt ook echt heel erg.



Volgens mij moet je gewoon een keuze maken wat je graag wilt, vers of brokken en niet tegelijk. Waarom vraag je niet aan je fokker waar de hond vandaan komt wat voorr deze hond het beste is?



Groetjes, Petri

@petri wrote:

In brokken zit precies uitgemeten wat een hond nodig heeft om gezond te blijven.



Van pens gaat een hond enorm stinken en de pens zelf stinkt ook echt heel erg.



Volgens mij moet je gewoon een keuze maken wat je graag wilt, vers of brokken en niet tegelijk. Waarom vraag je niet aan je fokker waar de hond vandaan komt wat voorr deze hond het beste is?



Groetjes, Petri




Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens.

Als je een complete kvv geeft zit daar ook alles in wat een hond nodig heeft. Maar dan zonder de afwerkproducten die helaas vaak in brok voorkomen.



Pens stinkt ja, maar je hond krijgt juist minder ‘lijflucht’ als hij vers gevoerd wordt!



Een combinatie is beter dan alleen brok. Je hond krijgt dan de kans om een gezonde darmflora op te bouwen. Kijk idd eens op de site van farmfood, zij maken brok en sinds kort ook een kvv. Daar staat hoe je dit kunt combineren, want je kunt het zoals Ellen69 al aangeeft niet op dezelfde dag voeren vanwege het tijdsverschil in verteren. Brok doet er langer over dan kvv, dat is lichter verteerbaar voor de hond.

@petri wrote:

In brokken zit precies uitgemeten wat een hond nodig heeft om gezond te blijven.



Van pens gaat een hond enorm stinken en de pens zelf stinkt ook echt heel erg.



Volgens mij moet je gewoon een keuze maken wat je graag wilt, vers of brokken en niet tegelijk. Waarom vraag je niet aan je fokker waar de hond vandaan komt wat voorr deze hond het beste is?



Groetjes, Petri




Ik ben het hier ook totaal niet mee eens, in een brok zit inderdaad wat een hond nodig heeft mits je ook de juiste brokken geeft.

Echter combinatie brok met vers vlees is vele male beter dan alleen brok.

Vooral honden die vacht en of darm problemen hebben, zie je echt goed opknappen als zij naast de brokken ook vers vlees krijgen.

Aan pens zit inderdaad geen lekker luchtje maja wij hoeven het immers toch niet te eten?? Onze hond krijgt de pens in de tuin, niemand die er last van heeft.

Als je rauwe pens geeft, geef dan altijd vuile pens, deze is dus nog niet geleegd en/of schoon gespoeld wat de werking van pens weer helemaal teniet brengt.



Ik geef hier mijn herder in de ochtend brok en in de avond krijgt zij pens, lams of runderhart en er liggen hier altijd wat knooken in de tuin. Ook krijgt zij regelmatig een doosje rauwe eieren (niet dagelijks!)

de vacht van onze hond glimt daardoor erg mooi, stinkt absoluut niet uit haar bek, en door het kluiven en scheuren heeft ze nog steeds blinkende mooie witte tanden.



Je hoeft de hond ook niet dagelijks vers vlees te geven je kan het bijvoorbeeld ook 2 of 3 keer in de week geven gewoon als lekkernij en er zijn zelfs honden die daar al baat bij hebben.



De meeste goede fokkers geven hun honden naast brok ook vers vlees zo nu en dan in de week.

@dragon wrote:

@Karin2 wrote:
Misschien pens geven ?




Pens geven aan je hond is prima, maar dan vuile pens en aangevult met brokken of KVV.

Op alleen pens kan een hond niet leven.




Klopt, was niet erg duidelijk van me.

Ik weet nog de dalmatier van een tante van mij die pens at, die hond kon scheten laten niet normaal :silenced: . Ook poepte hij altijd nat en erg stinkend.



Wij geven alleen brokken van Bento en onze golden retriever is in erg goede conditie. Ik kom alleen bij de dierenarts voor de jaarlijkse vaccinaties en toen ze gestereliseerd is :mrgreen:



Ik zou gewoon je fokker vragen als je twijfelt wat het beste is, die kent jouw hondensoort het beste, of je dierenarts.



Succes ermee, Petri

Mijn hond krijgt bijna dagelijks pens. Ontslasting is echt minimaal en gewoon goed. Dus niet te zacht en ook niet hard verder rook je het vrijwel nooit.

Honden die scheten laten hebben last van hun darmen, vraag me dus echt sterk af of het alleen aan de pens lag.

Vaak ik het combinatie van factoren.

Mijn ouders hebben echt jaren honden gefokt, kregen ook pens nog nooit last van gehad.

Ook ken ik vele fokkers die dit ook aan hun honden geven en ook nergens last van hebben.



Maar als je alleen brok geeft ook prima hoor :thumbup:

ik heb het ook overwogen maar zoals al vaker genoemd vond ik het na het lezen van de genoemde sites toch te bewerkelijk.

Ik geef nu prins brokken en prins diepvriesvlees.

Zij hebben in vergelijking tot een groot aantal andere merken nog de minste zooi in het voer zitten (al blijft het natuurlijk granen met vitaminepil voor je hond :wink: ).

Maar er zijn wel meer ok merken hoor.

Ik denk wel dat het beste zou zijn om alleen vers te geven…maar ja het moet ook haalbaar en betaalbaar blijven hè :slight_smile: .

Kyra krijgt gewoon brokken. Heeft hele gevoelige darmen en dus al veel brokken geprobeerd. Begonnen met proplan, geen succes, toen prins geen succes, toen ah eigen merk, werd al beter en nu bonzo en gaat super! Krijgt er nu ook eachinaforce bij 1 x per dag en hoeft niet meer over te geven enzo…gelukkig maar…



Alleen bij speciale gelegenheden (verjaardag, kerst enzo) krijgt ze een blikje bonzo vers vlees en lekker dat ze dat dan vindt…