Ik moet nu sinds 4 weken heel veel liggen (ivm extreem veel harde buiken en een eerdere vroeggeboorte). Het plat liggen helpt goed en ik heb het geluk dat ik een paar uur per dag uit bed kan: zitten, boterhammetje smeren, iets makkelijks koken, of tekenen met m’n dochter.
en ik weet dat ik niet de enige ben. Het leek me leuk om eens wat tips uit te wisselen: hoe komen jullie je dag door? Ik merk dat ik veel voor de tv hang en veel lees. Aan bellen kom ik bijna niet toe. Gek want ik heb er alle tijd voor nu en ik kan bijna niet bij vriendinnen langs (soms plof ik op de bank bij een vriendin hier vlakbij).
Ik heb nog 6 weken te gaan tot ik 37 weken zwanger ben, dus alle ervaringen en tips zijn welkom.
Ik heb schilderijtjes gemaakt voor mijn dochter! Ze is er helemaa lweg van, en het scheelde mij weer met lezen of tv kijken, werd er zo moe van Maarja, nu moet ik nog even en mn schilderijtjes zijn klaar…
Hallo,
Ik heb van 28 weken tot en met week 37 platgelegen (op mijn linkerzij).
Ik had geluk dat het in de lente/ zomer periode was dus kon ik in de tuin op de schommelstoel liggen. Verder heb ik veel gelezen en veel spelletjes gespeeld op de DS… :oops: . Ook kwamen er veel vriendinnen langs elke keer weer eentje om samen te kletsen.
Veel sterkte en hopen dat je kindje blijft zitten tot 37 weken :hug: :hug:
Op de bank gezeten…/ Gelegen
Laptop erbij en teveel online aankopen gedaan :oops:
Ook veel gelezen, en tv gekeken, zorgen dat er soms iemand langs kwam.
Veel geschreven en bij geslapen…
hoi
ook ik lig plat nu bijna 4 weken… Ik lig veel op de bank en heb film 1 aangschaft is nu een actie 3 maanden voor 5 euro erg handig en leuk .
Verder speel ik veel spelletjes op het net
veeeeel spelletjes gespeeld op de lap en veel geborduurd en gelezen.
Heb de hele zwangerschap erg rustig aan moeten doen en vanaf 29w plat.
Had een bed in de woonkamer staan :thumbup:
Ik moest bij mijn 3 laatste zwangerschappen plat liggen vanaf week 12 tot week 37… ik weet er alles van!! :sick:
Ik zat veel op de laptop (plat op de bank met een tafeltje er naast waar mijn laptop op stond).
Verder boeken lezen, tv kijken en me vervelen.
Succes en sterkte met de laatste loodjes! :-*
Ik heb de afgelopen weken ook grotendeels plat gelegen ivm de harde buiken en ik heb niks gedaan…
Alleen kok, geen boek, 1 film gekeken, geen nintendo ds gebruikt, helemaal niks… Ik had er gewoon geen zin in en de dag vloog om.
Ik had wel een ritme van om 10 uur koffie, dan in bad, dan in bed, eten, in bed of bad :? , eten maken, kinderen op bed, zelf weer op bed…
sterkte!!!
Hier ook bedrust, net als de vorige zwangerschap. De vorige keer van week 19 tot week 37(+3), nu vanaf week 25 (jippie, WINST! :mrgreen: ) Ik kan en mag echt geen drol meer, ook niet koken, aan de slag met Anouk (op wc helpen, naar bed brengen, met de blokken spelen, enz) Frustrerend, maar het is niet anders. Ik heb het trouwens ivm 3 zaken: hartprobleem (klep is gaan lekken tijdens zwangerschap, net als vorige keer), bekkenproblemen, en een zwakke baarmoeder (groter risico op vroegtijdig bevallen), met de nodige harde (pijnlijke) buiken, en 2 weken terug alweer een nachtje ‘aktiviteit op de klok’ :? Wat met de ene kwaal nog zou kunnen, kan door de andere kwaal weer niet, dus er is echt bijna niks over, alleen veel zitten, en vooral veeeeeel liggen.
Ik merk groot verschil tussen 3 jaar terug en nu. 3 jaar terug was ik alleen thuis, en las ik veel, had veel films geleend van mensen, en las (vaak liggend op mijn zij) veel hier op KoK. Nu heb ik A.nouk in huis, en kan ik niet uren per dag laptop en/of tv aan. Lezen is op zich wel te doen, maar door A.nouk die lekker druk is en elke 5 minuten iets wil vragen/laten zien/op bed wil, is dat ook niet altijd even haalbaar. Maar doordat ik niets meer kan/mag, is er hier ook constant iemand in huis (Manlief werkt tijdelijk 50% en de andere 50% wordt A.nouk naar de peuterschool gebracht door familie, of is er familie of een vriendin hier om voor haar (en mij) te zorgen) Dat leidt natuurlijk ook een beetje af, maakt het een stuk gezelliger voor mij!
Nu heb ik dus op peuterschooltijden lekker laptoptijd (lezen als ik alleen kan liggen, en ook tikken als ik wel ff kan zitten, zoals vanochtend :mrgreen: ), en/of kijk ik opgenomen series en films, en verder lig ik vanaf mijn bedje in de huiskamer maar gewoon zoveel mogelijk mee te beppen met Anouk en de verzorger van de dag :lol: Het is zo best te doen
Ik moet wel zeggen, het frustreert me wel enorm hoor, soms tenminste. Het overgeven lukt aardig, maar ik heb momenten dat ik zoooo graag zelf wil. Even van bed springen voor een zakdoek, voor die snotneus die al 15 minuten niet afgeveegd wordt, of zelf je broodje smeren zoals jij het lekker vindt, of toegeven aan de nesteldrang (en die is echt heeeeeevig aanwezig ) Maarja, dat kan nu even niet, dus we maken er het beste van!
Bedankt voor jullie reacties.
Alette, leuk die schilderijtjes. Deed je dat echt liggend, of ging je dan een beetje zitten?
Jee Bietje, dus jij hebt in totaal 75 weken plat gelegen… :shock:
NIek, jij hebt wel heel veel ‘pech’ zeg. Ook nog BI en een lekkende klep. Kan dat laatste ook problemen geven tijdens de bevalling? Herkenbaar wat je schrijft over zelf dingen willen doen! Ik wil zo graag opruimen, schoonmaken en koken. Nooit geweten dat ik zo huishoudelijk was… :lol:
Een paar vragen: Kun je eigenlijk met 37 weken gewoon stoppen met plat liggen? En kregen jullie ook zo’n last van bepaalde spieren? Ik heb enorme spierknopen tussen mijn schouderbladen zitten. Ik weet soms niet meer hoe ik moet liggen. :?
hmmm hier geen ervaring mee (gelukkig)
veel sterkte iniedergeval!!
misschien kan je een website bouwen (maken creeren opzetten)
offe fotos gaan uitzoeken en bewerken en dan mooi in een boek scrappen ofzo
succes!
@Hupsakee wrote:
Jee Bietje, dus jij hebt in totaal 75 weken plat gelegen… :shock:
:shock: Als je het zo bekijkt is dat echt wel veel hé,… maar ja, idd ik heb zo lang plat moeten liggen… :? … maar de resultaten mogen er zijn :inlove: en daarvoor doen we het toch ook hé :-* .