vernoemen naar overleden moeder! wat op geboortekaartje zett

hallo…



mijn moeder is helaas 1,5 jaar geleden op 52 jarige leeftijd plotseling overleden…

nu vernoemen wij onze zoon op komst naar haar…



wij willen hier ook iets mee op het kaartje maar weten niet precies wat.



op dit moment zal er komen te staan:



… is vernoemd naar oma … verwest



maar dit is toch niet het geen wat ik zoek…



zijn er mensen die dit ook hebben gehad… of anders een bruikbare tip voor mij hebben??



maakt niet uit wat… alle tips en suggesties zijn welkom

waarom wil je erop zetten dat hij vernoemd is ? de mensen die jullie kennen zullen vast zien aan de naam dat deze van jouw moeder was.



En anders kun je het mensen altijd vertellen als ze op kraamvisite komen.



Ieder voor zich , maar ik vind een geboortekaartje iets feestelijks en zo geef je er toch een beetje een trieste ondertoon aan :slight_smile:

Onze dochter Jans is vermoend naar haar opa’s (beide Jan) maar we hebben dit niet vermeld op het kaartje.



Je zou er iets op kunnen zetten als:

Oma … zou trots zijn geweest dat haar kleinzoon naar haar vernoemd is.



Is dat wat?

ik zou er niks op zetten. jullie naasten weten dat het naar oma is vernoemd… of het moet voor jullie zó belangrijk zijn…? maar dan heb ik helaas geen tip voor iets…

Onze zoon is vernoemd naar zijn opa en overgrootvader in zijn tweede en derde naam maar wij hebben dit niet apart op het kaartje vermeld.

Vind ik ook niet echt nodig.

Ik zou het niet vermelden. Het is een geboortekaartje, geen rouwkaart.

Naaste familie weet het toch wel en het is misschien ook weer kwetsend naar de andere oma toe om het daar ook op te zien (ook al weet ze best dat hij vernoemd wordt naar jouw moeder)

wij hebben niks gezegd, de familie wist het en was ontroerd, wij wisten het en voelen ons er door gesterkt, en oma, oh die weet t vast en zeker ook hoor :inlove:

Onze zoon ( :inlove: ) wordt ook vernoemd naar zijn opa in zijn 2e naam (de vader van A) en wij zullen dat ook niet verder benoemen. Zijn naam wordt niet verbasterd of iets dergelijks dus het is natuurlijk heel erg duidelijk…



Als jij graag iets op het kaartje wilt zetten vind ik de suggestie van Cees wel heel lief…



Sterkte, je zal dr wel erg missen… :hug:

Wij hebben dan niet onze dochter vernoemd naar iemand, maar wel een tekst erop gezet van een liedje die erg veel betekende voor onze overleden zwager.



4 Jaar geleden is mijn schoonmoeder overleden aan kanker, en vorig jaar februari de man van mijn schoonzus.

“Alles is liefde”, nummer van Blof had een speciale betekenis voor hem.

Wij hebben dus “alles is liefde” met 2 sterretjes erbij op het geboortekaartje gezet (sterretjes staan dus voor schoonmoeder en zwager).

De mensen die de betekenis wisten, waren ontroerd. Andere mensen vonden het gewoon een mooie tekst.



Ons neefje van 4 jaar (zoontje van overleden zwager) is trouwens ook vernoemt naar mijn schoonmoeder.

Diegene die het zagen, die wisten het natuurlijk.

Maar er stond verder geen tekst bij.



Ik vind trouwens niet dat je er een trieste ondertoon aan geeft!

Het is iets wat voor jullie belangrijk is, een geboorte is iets moois.

Als diegene dan benoemt word die overleden is, vind ik het persoonlijk geen trieste bedoeling.

Gewoon een mooie gedachte…

Suus is ook vernoemd… Gesina naar mijn oma en Constance naar mijn tante. We hebben verder niets vermeld, dat is ook niet erg gebruikelijk.

Al onze kinderen hebben een vernoeming in hun namen en we hebben er nooit melding van gemaakt. Mensen die de naam herkennen, vonden het mooi en mensen die het niet wisten, vroegen ons waar we de naam vandaan hadden. Dat was vooral bij Mies zo, hij heet Michel Rijk Jan. Iedereen vroeg waar de naam Rijk vandaan kwam, vooral van mijn mans kant. Dan zeiden wij steeds… dat het de naam is van mijn overleden opa.



Wel heb ik ooit een kaartje gezien van een kennis wiens moeder heel jong was overleden en daar stond in kleine letters op het kaartje “vol trots kijk je vast op ons neer en zie daar, jou naam leeft weer” en daaronder de naam combinatie. Dat vond ik persoonlijk niet triest, maar gewoon erg mooi. :thumbup:

Dat is mooi Cell! Ik krijg er gewoon tranen in mijn ogen van. Heel ontroerend!

Cell, dat vind ik inderdaad een heeeel mooie :thumbup:

Die laatste zin vind ik ook prachtig…



Als onze dochter op 31 maart geboren zou worden zou ze als extra naam Hanna(h) krijgen (3e naam), ze kwam 2 dagen later en dus hebben we dit niet gedaan (31e is de sterfdag van mijn moeder). Maar wij hadden er niks extra op willen zetten.

Lienke is in haar 2e naam vernoemd naar hub’s zusje die op 6-jarige leeftijd overleden is en Rick is vernoemd naar zijn beide opa’s.

Wij hebben niet vermeld naar wie ze vernoemd zijn. Onze naasten wisten dat zo wel en vonden dat prachtig en anderen die het niet wisten en er naar vroegen hebben we het gewoon verteld.

Ik zou het ook niet echt apart benoemen

maar als je dat zelf heel graag wil dan vind ik de zin die cell heeft wel een mooie manier.



onze 2 oudste zijn ook vernoemd

de jongste die nog gaat komen niet

al namen waren al gebruikt hihihi

ik zou het er ook niet opzetten, al is die zin van cell wel mooi (maar dan wel jouW naam dan toch he :wink: )

Mijn vader is 22 januari jl overleden en ik ontdekte 26 januari dat ik zwanger was. Ik heb mij voorgenomen om mijn vaders naam als tweede naam aan dit kindje te geven als het een jongetje wordt. Ik weet niet of ik een verwijzing daarvan ga maken alhoewel ik het wonder van leven en dood in dit geval wel erg dicht bij elkaar vindt liggen. Dit is echt een einde en nieuw begin, dichter op elkaar kan bijnna niet. Ik hoop dat je mooie tips krijgt en dat ik daar misschien ook wat aan heb. Ik twijfel wel nog omdat ik mij ook afvraag of het voor een kind leuk is om later een verwijzing naar een overleden persoon op zijn/ haar kaartje te zien. Maar ik heb gelukkig nog even om daar over na te denken.



Ik hoop dat je een mooie tekst vind!

Liefs Annette