Hallo allemaal
Ik heb een vraagje Verôn zegt constant dat hij moe is en gaapt ook de hele dag. Hij slaapt savonds van een uur of half 7 a 7 tot een uur of half 8 en smiddags meestal een uur of 2 a 2,5.
Echter eet hij al maanden geen aardappels, rijst en groente… wel fruit.
We hebben al van alles geprobeerd maar niets werkt . Op het cb zeggen ze dat het we het zo moeten laten aanbieden en klaar. Maar dat betekend dat hij dus 6 x in de week geen avond eten eet.
Nu maak ik me dus een beetje zorgen om zijn moeheid omdat hij dus ook zo slecht eet …
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Proberen om koolhydraten op een andere manier naar binnen te krijgen. Cereals met hele granen zoals Cheerios of Fruit and Fibre. Meergranen/volkoren brood, havermout koekjes maken met appelmoes of bananen puree ipv suiker.
Het zou kunnen dat zijn suiker spiegel te laag raakt vanwege het gebrek aan koolhydraten. Fruit kan het tijdelijk omhoog halen, maar koolhydraten (niet suikers maar van granen) werken langer door.
En de dokter vragen om een suiker test te doen bij hem. Maar ik neem aan dat de dokter daar zelf ook aan gedacht heeft.
Verder zou ik het niet weten. Maar in mijn ogen lijkt het op een lage suiker spiegel. :think:
Brood eet hij wel goed hoor en wortel en komkommer en die dingen ook niet. Fruit dus wel redelijk goed en daar geeft ik hem dan ook al wat extra van. Maar gaat me ook meer om groeten dan om de koolhydraten. Weet ook niet of de vermoeidheid daar vandaan komt maar dat idee heb ik nu een beetje…
Dta is het alles wat gezond is eet ik niet :twisted: ik ga maandag gewoon even langs de huisarts vd zekerheid…
Hier dezelfde problemen gehad. Lana wilde haar avondeten niet meer eten. Maar wel haar brood en andere lekkere dingen. En moe dat ze was!
Na een aantal weken (een week of 6 of zo) zo te hebben getobd, zei ze op een avond dat ze pijn in haar keel had. Ben de volgende dag naar de ha geweest omdat ze ook koorts kreeg. Alles uitgelegd, van keelpijn, koorts, niet willen eten 's avonds en dat ze zo moe is. Lana sliep van 7 uur 's avonds tot 9 uur 's ochtends en dan nog eens 2x 2,5 uur overdag.
De ha stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis voor bloedafname en wat bleek. Lana had Pfeiffer. De cito (snel onderzoek met snel een uitslag) gaf negatief aan, maar de definitieve uitslag was toch echt positief helaas.
Ga voor de zekerheid naar de ha, laat bloedprikken. Het hoeft niet zo te zijn, maar beter zeker weten dan onzekerheid.
Hier net weer gestart met de floradix.
Mix het met vruchtensap (bosvruchten) en ze vinden het allebei heerlijk! :thumbup:
Zo krijgt hij ook vitamines en ijzer binnen :think: .
en wat zei de ha??
En soep? Hoe vind hij dat? Mijn kleine spook weigert hollandse pot te eten behalve soep. En daar kan je heel veel groenten in doen. Stokbrood er bij en hij geniet.
Verder hier een echt rauwkostmonster. Trekt in de winkel de wortelen en komkommer zo zijn wagentje in als hij de kans krijgt. En dan thuis rauw opknagen.
Hoe eet hij brood? Daarmee krijgt hij toch ook koolhydraten binnen? En daar kan je ook mee variëren, volkorenbeschuit, cracottes, crackers, bolletjes, harde broodjes, ontbijtkoek, gewoon snee bruin brood.
Lastig he deze leeftijd en dat dwarse gedoe. Wij dachten laatst dat Stijn zijn aardappel op had en prezen hem volop. Tot we later met afruimen ontdekten dat hij die gewoon in zijn melk gestopt had. Het prijzen daar ging hij volop in mee, de donderstijn.
Heb je zijn ijzer al eens laten prikken? Mijn oudste twee hebben rond deze leeftijd ook een alleswatgezondiseetiknietfase gehad en hadden dus laag ijzer. De assistente van de huisarts kan dat eenvoudig controleren met een klein prikje in de vinger. Hier kregen de jongens een ijzerdrankje en dat hielp goed.