Vermoedelijk nederlandse baby te vondeling gelegd in Duitsla

Uitgegeven: 21 januari 2008 07:52

Laatst gewijzigd: 21 januari 2008 07:52

AMSTERDAM - In het Duitse Karken is zondag een baby te vondeling gelegd die vermoedelijk uit Nederland komt. Dat meldt de politie van Heinsberg-Karken. De gemeente ligt op steenworp afstand van de grens bij Roermond.

Het jongetje is naar schatting twee dagen oud en zat gewikkeld in handdoeken in een plastic tas met Nederlands opschrift. Hij werd even na 19.30 uur voor een woning in de Roermonder Straße gelegd door iemand die er vandoor ging met een auto richting Nederlandse grens.

nu.nl

Dit is het ventje. Agossie, arm poppie…:frowning: Zo te zien heeft hij nog smeer op zijn handjes zitten. Ik zou hem zo in huis nemen…

Ach gos, als ik dat koppie zie kan ik zo janken. Wat triest, maar gelukkig is hij te vondeling gelegd en niet in een afvalbak gedumpt.

@Sabje wrote:

Ach gos, als ik dat koppie zie kan ik zo janken. Wat triest, maar gelukkig is hij te vondeling gelegd en niet in een afvalbak gedumpt.

Ja, dat dacht ik ook meteen!

@Greetje14 wrote:

@Sabje wrote:

Ja, dat dacht ik ook meteen!

Zelfde gedachte :cry:

Zo zielig :cry: , gelukkig leeft hij nog .

Begrijp het echt niet, hoe lang ik erover prakkezeer, hoe iemand zon poppetje zomaar in een tas ergens kan dumpen!!! :wall: :evil:

Dat begrijp ik ook niet.

Heel erg dit weer :cry: . Ik ben benieuwd waarom deze ouders dit gedaan hebben.

Zoiets cruciaals. ja ok ze hebben hem in een tas gestopt voor een deur. Maar ik vraag me wel is af als ik dit hoor en lees: Als je het niet wil waarom niet opgeven voor adoptie. Ik weet de situatie ook niet Maar dat is mn eerste gedachte altijd. Er zijn zoveel ouders die geen kind kan krijgen en voor adoptie gaan. Straks vond niemand die jongen zo en was het erger met hem afgelopen.

En dan willen ze de ouders nog opzoeken om die baby weer terug te geven. volgens mij vind ik dat best een risico die ouders doen dit niet voor niks. Wie zegt dat ze hem nu wel wil houden. Of erger wat ze met hem gaan doen? Je weet het niet. Ik zou ze wel eerst hulp aanbieden voordat ik die jongen weer terug zou doen. Zoiets doen die ouders niet voor niks.

De ouders zullen er wel hun eigen reden voor hebben… :cry:

Misschien is het een financiele kwestie.

Maar ik ben blij dat het niet gedumpt is in een container…

Nu wordt er goed voor hem gezorgd :hug:

@karin wrote:

En dan willen ze de ouders nog opzoeken om die baby weer terug te geven. volgens mij vind ik dat best een risico die ouders doen dit niet voor niks. Wie zegt dat ze hem nu wel wil houden.

Ik denk niet dat ze gezocht worden, zodat de baby terug gegeven kan worden.

Ik denk eerder dat ze ondervraagd zullen worden door de politie.

En misschien vervolgd?

Ik weet eigenlijk niet of het ‘illegaal’ is om je kind te vondeling te leggen, aangezien er ook babyluikjes bestaan?

Maar misschien dat zo’n luikje dus ‘legaal’ is, en in een tas voor iemands deur leggen niet.

Neem aan dat ze op zijn minst nalatigheid ten laste word gelegd…

En die ‘smeer’ op die handjes, dat is uitdroging… :cry:

Wat de motieven ook zijn, ben allang blij dat ze het voor iemands deur hebben gelegd, en dat ze het niet in een container, diepvries of meer hebben gedumpt.

Maar als je zo’n popje ziet, blijft het toch moeilijk te begrijpen hoe je dat zomaar kan achterlaten… :cry:

ach gossie… :cry: Geef maar aan mij, denk ik dan altijd…

het is vresselijk wat er is gebeurt. en misschien zegt het wel iets over nederland zelf. ik weet niet wat de redenen zijn van de moeder, als het echt uit kwaadheid had gedaan had ze het misschien wel heel anders gedaan. ik hoop dat ze de moeder kunnen vinden en haar de hulp kunnen geven waar ze misschien al 9mnd lang om vraagt.

:cry: :cry:

ik vraag me dan af met er met zo’n kindje gaat gebeuren??

Zijn leventje begint niet echt fijn. :frowning:

ach gossie.... Geef maar aan mij, denk ik dan altijd...

Dat heb ik dus ook! :inlove:

Ik denk dat het uiteindelijk naar een pleeggezin zal gaan.

Een poosje geleden is er ook in Eindhoven een vondeling gevonden.

Mensen wilde het kindje massaal in huis nemen.

Uiteindelijk is het naar een pleeggezin gegaan.

Denk dat dat ook wel de beste en meest logische oplossing is.

Deze moeder/vader/of iemand anders had waarschijnlijk wel de gedachte dat het kindje een betere toekomst zou hebben bij iemand anders.

Anders bel je niet aan bij die mensen en dump je het kind gewoon ergens waar het niet snel gevonden wordt.

Jammer dat die moeder geen andere oplossing heeft gezien dan haar kindje te vondeling te leggen.

En misschien was het wel niet eens haar keuze om het kind je te vondeling te leggen en is het bij haar weggehaalt.

Je kan bij dit soort dingen toch nooit vaststellen waarom iemand zoiets heeft gedaan.