verminderde vruchtbaarheid?

Hallo,



Nu mijn 1e berichtje op deze site… Ben al bij zwanger worden, zwanger zijn en zwanger na miskraam geweest…

Maar hier mijn vraag. Laatst las ik ergens dat wanneer je zwanger bent geweest en je na een half jaar nog niet weer zwanger bent de artsen dan al spreken van ‘verminderde vruchtbaarheid’. Kan iemand mij hier meer over vertellen.

In maart vorig jaar gestopt met de pil, in mei al zwanger geworden, in juni ging het alweer mis. Tot dusver nog niet weer zwanger, vrees ook deze maand weer ongi te worden…



Groetjes ineke

hihi dat had ik geschreven hihi ik zal je verhaal verder lezen

Wat de preciese normen zijn waneer je tot de "verminderd vruchtbare"hoort weet ik eigenlijk niet wat artsen en gyns aanhouden



ze vertelde mij iig dat je 2 soorten hebt verminderd vruchtbaar wat vast sttaat en de kans klein is en verminderd vruchtbaar zonder reden



en niet onderzocht of wel onderzocht maar geen reden gevonden .



Normaal gaan ze er van uit na een jaar proberen met een goede cyclus en een eisprong in je cyclus je vruchtbaar bent heb je een onregelmatige cyclus en geen ei ben je al een catagorie voor verminderd vruchtbaar ( let op pas wel als je 1 jaar bezig bent )

En als je na 2 jaar ook niet zwanger bent ( zoals ik had ) ben jeook verminderd vruchtbaar.(zonder ms een reden of oorzaak)



Op het moment dat je zwanger raakt is in eerste instantie de verminderde vruchtbaarheid van de baan je kunt immers zwanger raken .



Maar als je eenmaal zwanger betn geweest en ze normaal dan ( uit onderzoek gebleken) een er van uit gaan dat de meeste vrouwen binnen de 6 maanden weer zwanger raken ( zonder stop na een mk oid) de preciese procenten weet ik ook niet hoor.



Ik ben dus nu alweer een half jaar “bezig” en dus noemen ze het nu ook zoals zei me vertelde dan hoor.



Maarms kan iemand aanvullen of verbeteren ofzo als anders is,



liefs van mij iig,



ow ja en als een paar ( stel ) verminderd vruchtbaar wordt genoemd kan het dus ook als oorzaak bij de man liggen ,



maar zoals ik al schreef je hebt 2 soorten verminderd vruchtbaar , maar ik vindt moeilijk uitleggen hoop dat je iets snapt er van hihi





liefs bianca

Hai,



Snap het wel aardig hoor, toch blijven het statistieken he, net als wanneer je elke maand in de juiste omstandigheden en op het juiste moment klust, je nog maar 20% kans hebt dat het raak is…

Inderdaad raakt 60% van de vrouwen binnen een half jaar zwanger, en 80% binnen een jaar. Nu ik ben zwanger geweest…en hoorde vervolgens dus weer bij die 16% van de zwangerschappen die uitloopt op een miskraam (prille). Heb je wat aan he, die cijfers!

Morgen een afspraak bij de huisarts i.v.m. mogelijke schimmelinfectie. Wil wel aangeven dat we al sinds maart vorig jaar bezig zijn en even kijken wat hij er van vind. De miskraam meegerekent zit ik nu nog in ronde 9, zal hoogstwaarschijnlijk ronde 10 worden dit weekend…



Groetjes Ineke

Succes morgen bijde ha meid!!! :thumbup: :-*

Bedankt!!! Je hoort het wel.



Liefs Ineke

:thumbup:

Wat was ik zenuwachtig!! De huisarts was heel lief en geduldig met me. Nam me meteen serieus en vertelde wat hij voor ons kon doen, wat de 1e stappen zijn. Hij heeft me inwendig onderzocht en dat zag er prima uit, verder omdat mijn cyclus etc. wel regelmatig is met mijn vriend volgende week een afspraak maken bij hem voor lichamelijk onderzoek en voor een labbriefje om zijn zaad te laten testen. (spannend!!!).

Daarna gaan we met ons drieeen om de tafel om te kijken hoe verder.

Hij heeft nog meteen even een uitstrijkje gemaakt omdat ik die vorig jaar al had moeten hebben. (was toen zwanger…).

Het is dus begonnen, er gaat iets gebeuren!!

Verder adviseerde hij me om te stoppen met temperaturen en ovulatietesten, dat legt er teveel druk op. ja, dat weet ik en ga echt mijn best doen om dat volgende maand niet te doen/gebruiken…



Liefs

Ineke

haah hey meid ik heb al gereageerd op het andere topic maar ook hier even succes!!! mEt wat komen gaat,knap van je hubbie dat ie ook wilmeewerken aan het onderzoekendat was iets watdre absoluut niet wil(de)



hopelijk komt eindelijk dan ook meer inzicht hoe jullie verder kunnen meid,



alle goeds bianca :-*

Hai,



Ja, hij is er niet blij mee dat we nu zover zijn maar ziet ook wel in dat het nodig is… hij weet nog niet dat hij volgende week zijn zaadjes moet laten testen, zal hem zo even een mail sturen, zie hem vanavond pas laat…

Vind het best eng hoor omdat ik toch ook wel in mijn achterhoofd heb dat daar misschien iets niet goed mee is… hopen snel duidelijheid te krijgen!



Liefs ineke

ja meid lijkt miij ook eng, en mannen kunnen er echt zich aangesproken op voelen als er iets met hun zaad is, terwijl er natuurlijk geen schuld of blaam is,

maar voor mannen kan het heel naar voelen , uiteindelijk is dat ook zo,maar bij de vrouw als die iets heeft natuurlijk even goed.



Maar er is voor nu schot inde zaak, en jullie kunnen vooruit, en mocht er iets zijn dat niet zo positief is zijn jullie aan het goede adres om verder geholpen te worden, en das natuulijk erg mooi!!!



Nou liefs van mij .

Bedankt, hoop inderdaad dat ze ons kunnen helpen…

Hoe is het verder met jou, hou je het allemaal nog een beetje vol, steeds weer die dompers…

Ik ben ook teveel op deze forums te vinden, is ook niet goed. Zou ik eigenlijk moeten beperken, maar goed. Ik wil er ook graag zijn voor andere meiden en niet alleen wanneer ik het moeilijk heb. Maar goed.



Liefs Ineke

hey nou jemoet doenzoals jijhet wilt hoor,



weet ik heb een poos gehad dat ikhier weinig kwam ,

ik deed mijn best om hier niet te lezen niet te typen ,



en weet je? ik begon gewoon op mijn nagels te bijtensoms omdat ik zoietshad hoe is het met die? hoe loopt het af met die? ach en dan als ik het zie ookalbenik hierniet ik ben de hele dag door wel met zwanger wordenbezigoor dat gaat dagelijks en zoals nu nu ik toch ongi ben en de klusdagen komen maak ik me nergens druk om alleende laatste 2 weken



mijn ha zei toen ook het kan negatief zijn zon forum maar afhankelijk wat je er mee doet ookwel degelijk positief ( heerlijk onhuisarts hihi)



nee maar goed wat ik bedoel is dat ook al kom ik hier nooit weer ik zal er vast niet eerder zwanger om raken en alleen maar wel meer gefrustreerder omdat ik niet van me af kan lullen hihi

Tja, ik denk ook wel dat dit zo is. Maar ik moet me wel gaan beperken want ik zit ook op het forum van oudersvannu en babybrabbel. Ik denk dat ik me maar ga beperken tot hier. Ik vind het hier namelijk prettig een mailjte te krijgen wanneer er gereageerd is. Hoef je niet steeds alles bij langs. Daarnaast mail ik ook nog wel es prive met dames die ik op forums ontmoet heb…

Ja, ik kan het ook niet loslaten, het beheerst mijn leven en dat is niet bevorderlijk maar ik kan niet anders. Inderdaad na die klusweken en tijdens…Ik ga de volgende ronde weer proberen mijn best te doen om het wat van me af te zetten maar ik ken mijzelf. Ga dus niet temperaturen en ovulatietesten gebruiken…



Ineke

nee het temperaturen heb ik ook uit mijn hoofd gezet ,alhoewel ik het nu al weer een jaarnietmeer doe ikbegin er wel weer aan te denken , maar ik laat het even afhangen van wat degyn zegt,



ik zit ook alleen op dit forum overigens hoor.Vindt het de leukste ( ben nog nooit op die andere geweest :lol: :roll:

:mrgreen: ) maar wat je zegt het “beheerst” oig het binvloed je leven heel erg kan ookniet anders het is je wens en dat niet alleen het is een verlangen en dat laat je niet los.





Ik bereken al niet meer de vruchtbare dagen precies viababybrabbel want immers mer k ik dat hoe vaak je ook sext het geeft geen garantie op een zwangereschap, en ik weet nu ongeveer wel inmiddels welke dagen ink vruchtbaar ben ,



nu ja laatste paar ongies komen steeds later maar goed

we zien wel weer

Tja…

Ik probeer een foto te plaatsen maar lukt niet erg. Zal even blijven proberen.



I.

ow foto leuk van je zelf?

Ja, dat moet toch via je profiel?? En dan bladeren in je bestanden en dan op oke?? Nu, hij doet dat niet!

je wilt een foto voor onder je naam als avatar ?

moet je even omdenken dat je em goed verkleind,



ik zie trouwens dat de mijne ook weg is