Hoi!
Bij mijn eerste zwangerschap wilde ik stoppen met werken bij 35 weken zwangerschap. Dat is helaas niet gelukt i.v.m. hoge bloeddruk. Bij 33 1/2 week moest ik toen stoppen met werken.
Nu twijfel ik of ik er goed aan zou doen om weer aan te geven bij mijn werkgever om te stoppen met 35 weken. Ik zou dat wel het liefst willen, gezien het weekje extra ná de bevalling, maar weet niet of het verstandiger is te stoppen met 34 weken. Ik heb overigens afwisselend lopend en zittend werken.
Hoe ervaar je het werken tegen die tijd als je zwanger bent van een tweede en dus nog een kind hebt rondlopen?
Het is begin september, dus mogelijk warm en sneller toe aan verlof in verband met opgezette voeten?!
En wie weet valt het allemaal reuze mee en ga ik nog lachend naar het werk.
Hoe hebben jullie dat ervaren?
ik adviseer om aan te geven tot 4 weken voor uitgerekende datum (36 weken) … en als het dan eerder wordt door wat dan ook, kan dat altijd nog tegen die tijd…
suc6 meid…
Owja… ik ga nu dus al volgende week met verlof… (keuze later gemaakt ism UWV)
@HeidY wrote:
ik adviseer om aan te geven tot 4 weken voor uitgerekende datum (36 weken) … en als het dan eerder wordt door wat dan ook, kan dat altijd nog tegen die tijd…
Ik werk in een tweemans-formatie en dat betekent dat mijn collega dan 2 weken zonder vervanging zou komen te zitten als ik bij 34 weken al zou moeten stoppen. En aangezien we eigenlijk al te veel werk hebben voor met zijn tweeën vind ik dat niet zo collegiaal.....
Mijn eerste verlofweek zit er bijna op dus ik ben 6 weken van te voren gestopt. Ik vind het heerlijk, was er echt aan toe ( eigelijk 2 weken geleden al ). Ik vind eigelijk heel de zwangerschap zwaarder met een kleintje die rondloopt moet ik zeggen. En ik neem na mijn verlof 3 weken vakantie op dus ik ben uiteindelijk nog 13 weken na mijn bevalling thuis :thumbup: .
@debbel wrote:
Mijn eerste verlofweek zit er bijna op dus ik ben 6 weken van te voren gestopt. Ik vind het heerlijk, was er echt aan toe ( eigelijk 2 weken geleden al ). Ik vind eigelijk heel de zwangerschap zwaarder met een kleintje die rondloopt moet ik zeggen. En ik neem na mijn verlof 3 weken vakantie op dus ik ben uiteindelijk nog 13 weken na mijn bevalling thuis :thumbup: .
hier precies hetzelfde!
En ik heb ook nog een weekje vakantie samen met mijn man in de meivakantie.
Dus nu nog 2 weken werken, dan een weekje vrij, dan een week werken. en dan verlof! Ik kijk er al echt naar uit.
Ik weet wel dat ik goed en probleemloos vervangen wordt, en niemand met extra werk opzadel, dat scheelt natuurlijk.
Bij mijn eerste ben ik (tegen advies van andere moeders in) met 5 weken voor de uitgerekende datum gestopt met werken. Dat terwijl ik er al weken eerder aan toe was… Deze keer ga ik zeker 6 weken van te voren stoppen!!! Na mijn verlof neem ik nog ouderschapsverlof op zodat ik goed bij kan komen. Bij mijn eerste begon ik net een beetje in het ritme te raken en wat bij te komen en toen moest ik al weer werken. Heeft me enorm opgebroken. Doe ik dus echt niet meer. Ik neem de tijd!
Ik heb nu tot 5 weken van te voren gewerkt, en ik heb lichamelijk vrij zwaar werk (ben verpleegkundige). Ik vond het goed te doen, maar ik moet wel zeggen dat ik me met 35 weken ook nog heel goed kon redden. Persoonlijk vond ik werken minstens even goed te doen als thuis zijn, want ik vond dat soms ook wel pittig, met alle aandacht die een 2-jarige vraagt en het aantal keren dat je moet bukken of tillen op een dag. :shifty:
Ben bij mijn eerste gestopt met 5 weken. Was pas een aantal dagen met verlof toen mijn bevalling zich aankondigde. Ga dus nu zeker met 6 weken, en zou eigenlijk wel al eerder willen. Maar dat komt vanuit mijn werk gezien niet uit. Moet eens zien hoe ik me over een maand voel.
Dank voor jullie reacties.
Ik ga denk ik dan toch voor de 6 weken vooraf.
Uiteindelijk ben ik toch ook wel weer zo iemand die dan nog van alles wil regelen en doen voordat ik ga bevallen…
Had vorige keer behoorlijk last van nestdrang
Lastig hoor, zeker met je ervaring van de vorige keer. Volgens mij is het risico op weer een hoge bloeddruk niet per sé (veel) hoger nu dan bij een willekeurige zwangere toch? Als dat niet zo is en je wilt in principe 5 weken van tevoren stoppen dan zou ik daar gewoon voor gaan.
Zelf ben ik twee keer met 36 weken gestopt en dat ga ik nu weer doen (als alles goed gaat uiteraard ), maar ik heb dan ook wel hele makkelijke zwangerschappen…
Ik zat mijn vorige zwangerschap met 24 weken thuis, door bekkenklachten.
En nu vanaf 27 weken ivm bekkenklachten dus aan mijn advies heb je niks.
Want ik had geen keuze.
succes met de keuze!!!