E gaat op woe ocht en donderdag altijd naar een gastouder, op vrijdag naar de kinderopvang. De kinderopvang gaat altijd door, ook in vakanties en met de gastouder hebben we afgesproken vakanties niet (zit in t onderwijs) Nu heb ik dadelijk 6 weken zomervakantie, dan werk ik 2 weken en vanaf ongeveer eind september heb ik dan verlof tot ongeveer eind maart. Nu blijft de kinderopvang dus doorlopen al die tijd. Vind ik prettig, voor mezelf en voor Emma. Ik houd haar af en toe dan thuis en in de vakantie een paar weken, de rest gebruik ik die vrijdag om lekker te rommelen, bij te komen, te winkelen of wat dan ook, zoals ik nu in vakanties ook doe en ze houdt zo toch t ritme en de gewenning daar vast. Nu twijfel ik wat ik met de gastouder zal doen. Ze mag sowiezo in de vakantie toch komen, omdat ik heel erg ziek was bood ze dat aan. Nu weet ik niet zo goed wat ik met de rest van al die tijd zal doen. Ik wil eigenlijk wel dat ze gedeeltelijk blijft gaan, deels voor mezelf omdat dat misschien wel handig is, maar vooral zodat ze daar ook gewend blijft en omdat ik anders ruim een maand of 4 niet gebruik maak van de gastouder en zij is natuurlijk daar inkomsten uit gewend, dus vind t wel eerlijk ook om deels door te laten lopen.
Ik twijfel dus nu hoe en wat, zal ik haar elke woensdagochtend toch laten gaan, of 1 keer in de maand 2 dagen, om de week, andere combinaties, geen idee. Sowiezo gata nummer 2 de laatste weken van mijn verlof ook al daarheen om te wennen, dus dan gaat die misschien wel een keer alleen, of samen.
Wat hebben jullie gedaan? En wat vonden jullie fijn en wat zou voor E het fijnste zijn?
Ik zou haar zowiezo 1 keer in de week laten gaan dan blijft ze lekker in het ritme :thumbup: . Laurens gaat 1 keer per week naar het kdv en 2 keer in de week naar oma en dat heb ik in mijn verlof gewoon door laten gaan. Van te voren was ik nog aan het twijfelen maar ik moet zeggen ik vind het heerlijk af en toe wat tijd voor jezelf. Zo’n tweede zwangerschap is toch vaak wat zwaarder.
Moet ook zeggen dat deze zwangerschap al een stuk zwaarder is en fysio heeft voorspeld dat het alleen maar erger kan worden. Hub zegt ook, 1 keer in de week door laten gaan. Zelf vind ik alle dagen door laten gaan teveel. Maar misschien is woe ocht oppas, don thuis en vrij opvang wel een goede combi.
Enne mooie naam heeft je dochter!!!
Nog meer suggesties en ervaringen?
Ook wij hebben de opvang gewoon door laten gaan. Juul ging 3 middagen in de week naar het kdv. Ik vond het heerlijk om even bij te kunnen komen…
ik zou alles voor de oudste zo normaal mogelijk door laten gaan.
is voor haar m.i. het beste/meest duidelijk en voor jou ook lekker.
Hier hebben we het ook zo gedaan, en ik heb er geen moment spijt van gehad
Thijs is tijdens mijn verlof van 7 maanden (incl ouderschapsverlof) gewoon 2 hele dagen naar het kdv gegaan. Heerlijk hoor, voor de bevalling had ik 2 dagen voor mezelf en na de bevalling kon ik echt 2 dagen van Ilse genieten zonder de aandacht te hoeven verdelen.
Bij ons ging de opvang van Kian ook gewoon door. Vooral bij oudere kinderen is het zelfs nodig. Ze hebben behoefte aan regelmaat. En als ze dan na het verlof weer naar de opvang gaan, moeten ze daar weer aan wennen. Huilbuien en zo.
En ze vinden het steeds leuker. Kian vindt het geweldig om naar de kindjes te gaan en daar te spelen. Hij wilt vaak zelfs niet mee naar huis.
En voor jezelf is het ook prettig. Lekker uitrusten, wat shoppen, frutselen aan de babykamer, uitgebreid badderen.