verliefd op de koddigheid van je dreumes!

Wat is een anderhalfjarige toch leukkkk!!! :inlove:

vroeg gistermorgen aan Aniek, Niek? waar zijn je schoenen? kijkt ze me aan, steekt 1 handje met de palm op naar boven en zegt hoofdschuddend… mama, “weunie”… :mrgreen:

Ze kijkt graag naar Dora (vreselijk programma :roll: ) en dan heb je altijd die vos, swieber, die van alles wil stelen. Je moet dan volgens Dora en boots roepen “swieber niet stelen” en boots roept altijd op zo een klaagtoontje… “oh nee” “hij wil altijd onze spullen stelen” Nou… zodra wij hier lachend roepen “swieber niet stelen” kijkt Aniek ons aan en zegt dan op net zo een klaag toon “owjj naaajjjjjjj” :lol:

Papa zegt altijd liefkozend tegen Aniek, “mini-me, you complete me” van Austin powers gepikt :wink: Nu is het sinds een dikke week zo dat als ze papa ziet, ze haar armpjes naar hem uitsrekt en dan zegt ze “mimimi” hihihihi

Ze kreeg een doos tissues te pakken: Staat madammeke daar 1 voor 1 de tissues uit de doos te halen, ze houd ze bij haar neus en maakt dan met haar mond een snuitgeluid… *kijk ze snapt het prencipe

:mrgreen: * en hup daar gaat de tissue op de grond, op naar de volgende!

Ze ziet vaak honden buiten met hun kontje gaan zitten om te poepen… nou, tegenwoordig als we buiten lopen en ze ziet een hond die gaat zitten om te poepen, zakt zij ook door haar knietjes en gaat gehurkt zitten wijzen naar die hond en dan roept ze “hottie (hondje) bah!” :lol: dat snapt ze dus ook al, whihihihihi

Zodra het haar lukt grist ze altijd het mandje van de vaatwasser waar het bestek in gaat uit de vaatwasser en dan gaat ze er mee aan de wandel, ze stopt er dan blokjes, speeltje en ander spul in, komt hem dan weer terug brengen en geeft hem aan mij, dan verschijnt er een dikke lach op dat toetje, dan vouwt ze haar handjes op haar buik en gaat glunderend met haar heupjes staan draaien, zo van… goeddd he mama?

:mrgreen:

Oh ik ben zo verliefd op mijn dreumes, ligt elke dag weer in een deuk om alle “logische” streken die ze uithaalt en dat wijze commentaar soms… :inlove: :wink:

erg he? wie nog meer :inlove:

Oooo, heerlijk zulke dingen… En je schrijft het echt geweldig…!!!

Zo zit de mijne bij de tv om de 15 seconden ineens keihard KIJK NOU te roepen… :roll:

O wat een heerlijk dreumesje heb je daar!

Hier komt het regelmatig voor dat ik Myrthe in haar bedje heb gelegd en dat ik een paar minuten later hoor dat ze is gaan staan en dat ze heel hard “Die! Die!” staat te roepen terwijl ze dwingend met haar vingertje in de richting van iets wijst. :roll:

Ze is ook steeds haar popje aan het uitkleden. Dan mag (lees “moet”) mama het ogenblikkelijk weer aankleden zodat ze het weer alle kleertjes van het lijf kan trekken. Laatst zat ze weer met haar popje en toen gaf ze het opeens een kusje. :inlove: Sindsdien vragen papa en mama ook af en toe om een kusje. :mrgreen:

Wat is het toch genieten hè, die eigenwijze dreumessen…

:-*

Sanne

jaaaaaaaaa leuk! :inlove:

jesper wijst ook alles aan, heel de dag door. En zegt dan ook steeds : die, die!!

En geeft kusjes aan zijn knuffelbeer en wijst dan de neus aan als ik vraag waar de neus van de beer is.

Ik moet mijn lach altijd bedwingen als Bart boos kijkt naar me!

Vooral dat moment van verwarring voor hem is leuk…want ik sta hem dan eigenlijk uit te lachen en hij wil dan wel mee lachen, maar ook nog steeds boos kijken. Dus dan kijken zijn ogen nog in een donkere frons, maar zijn mond lacht al…erg koddig!!!

Myrthe bezeerde een paar maanden terug haar hand. Ik liet een groot glas vol lopen met koud water en stopte haar handje daar in. Sindsdien is dit een supertroostmiddel. Zodra haar hand het water raakt, is ze stil. Ook als ze haar hoofd heeft gestoten. En dan kan ze een hele tijd stil blijven zitten met een serieuze blik en haar hand in het koude water. Onze maffe dreumes… :inlove:

Sanne

Thomas loopt naar het hekje, doet hem open (als mama vergeten is het slotje erop te doen) gaat vliegensvlug naar de andere kant, gaat dan uitdagend op het onderste steunbalkje van het hekje staan om te zien of ik het wel zie, gaat dan op het pad staan, zn billen een beetje naar achter licht door de knietje, handje omhoog en “daaaaaa!”. Hij wil weg!

Maar dan MOET ik vragen; “waar ga je heen?!”

En het antwoord is dan stevast; “Mie-miee! (omie)”

Waarop ik dan verdrietig zeg; “en krijg ik dan een kusje?” (aaaaah :wink: )

Waarop Thomas 3 meter voor mij door zn knietjes gaat en zo naar me toe komt schuivelen met zn kus mondje al klaar… zucht-zwijmel :inlove:

Of als hij naar bedje gaat, dan moet hij tegenwoordig alles en iedereen een kusje geven; mama, papa, alle knuffels, favo speelgoed, de koelkast, zn schoenen, kleren, de stoel, bank, poesjes, tv, vloer :roll: .

En het liefst ook nog de bomen, duuduu (duif)/vogels, auto’s… maar die moeten het met een handkusje doen.

En nu met het mooie weer, als ik hem dan aankleed, en ik heb net zijn luier af gedaan en hij is helemaal bloot rent hij als een speer er vandoor “jaaa jaaa jaaaa” en dan slaat hij op zn billetjes van pret :lol: :lol: !

En hier is “DIE” nog altijd het beste woord, want je kan er in principe alles mee bereiken het duurt soms wat langer maar ja, het lukt meestal wel!

Oh ja vergeet ik nog bijna te vertellen hoe hij soms reageert als je hem iets vraagt, bijvoorbeeld; “Thomas, gaan we naar bed?!”

Dan kan hij je echt zo aankijken, dan doet hij zn ogen half dicht, tuit zijn mondje in een heel zuinig standje en dan komt er zo’n “neeeeeeeuj” uit :lol: :lol: :lol: :lol: :inlove: ! Zucht, als hij dat doet dan kan ik hem helemaal plat knuffelen! :mrgreen:

O, Marite, wat een heerlijk ventje heb je daar! :inlove:

Wat grappig. Papa zegt ook altijd tegen Lucas: mini-me. Ook van die film gepikt. Lucas en papa lijken op elkaar als 2 druppels water. Dus daarom zijn we begonnen met mini-me tegenhem te zeggen.

We zijn het weekend weg geweest met de hele familie, opa en oma waren ook mee.

half zes in de ochtend werd ze steeds wakker en riep dan “mama, annie wakker, djinkeeeee” Vervolgens een grijns van oor tot oor en dan kon ik drinken voor d’r gaan pakken. Had ze gedronken, begon voor haar de dag en dan was het “oma opa, apen?” Ja zei ik dan, oma en opa liggen nog te slapen…en dan knikte ze met haar hoofdje op een manier die doet vermoeden dat ze dacht… tsss de luilakken :mrgreen:

Nou en dan gaan we ontbijten, “mama, annie bootje” Ja lieffie, jij krijgt een broodje… kussie? waarop ze haar lipjes tuit, breed lacht en zegt… mwaooooh… :inlove:

Dan gaat de deur open, en roept ze “Annie uit!” ze wilde dan uit de kinderstoel en dan was het “buide” en hup daar ging ze naar buiten, naar nichte umma toe (umma is Emma)

Elke namiddag namen we haar mee in de bolderkar naar de ingang alwaar het animatieteam dan kinderdans uur had, met leuke liedjes en dan werd er gedanst.

Ze verstond er amper wat van, maar zodra ze de muziek hoorde, gingen die billen heen en weer, zakte ze op haar hurken (uit haar zelf) en zat ze te wiebelen en draaide ze spontaan de nodige rondjes… armen op en neer alsof ze aan het nordic walken was :inlove:

"De allerdikste billen heeft de olifant, de allerdikste billen van het hele land… en de giraf de allerlangste neee-ee-ek en het nijlpaard de allergrootste bek-bek-bek…

Ik hoef het nu maar te zingen of ze gaat weer dansen!

Heeeeeeeerlijk… het word alleen maar leuker :inlove:

Ow heerlijk die verhalen van jullie :inlove: :inlove: :inlove:

Meer, meer , meer!!!

Wat een heerlijke meid heb je daar!

@Marcellaaatje wrote:

Ze verstond er amper wat van, maar zodra ze de muziek hoorde, gingen die billen heen en weer, zakte ze op haar hurken (uit haar zelf) en zat ze te wiebelen en draaide ze spontaan de nodige rondjes…

Nu maar hopen dat jullie een video mee hadden…

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! Wat superlief!!! Ik vind het ook alleen maar leuker worden. Die van ons is nog niet zo oud als die van jullie, maar dat belooft dus wat.

Bo gaat altijd kletsen als ze uitgeslapen is. Zodra ik of Franck haar kom halen dan smijt ze resoluut en met een grote boog haar 2 knuffels uit bed, zovan: ik ga eruit en jullie ook! :inlove:

Wij zwaaien altijd even als we de kamer uitgaan, zodat ze ziet dat we weg zijn, maar dus ook altijd weer terugkomen. Nu doet ze dat zelf dus ook, kruipend naar de deur, tegen de deur aan staan en dan zwaaien!

:lol:

Als Franck terug komt van zijn werk, dan springt ze werkelijk van enthousiasme uit elkaar!! Klimt op de bank en blijft net zolang schreeuwen en zwaaien tot hij binnen is… :inlove:

Zoo leuk, kindjes, zoooo leuk!!! :dance: :inlove:

@Pleun wrote:

Als Franck terug komt van zijn werk, dan springt ze werkelijk van enthousiasme uit elkaar!! Klimt op de bank en blijft net zolang schreeuwen en zwaaien tot hij binnen is… :inlove:

Zoo leuk, kindjes, zoooo leuk!!! :dance: :inlove:

Lief lief lief! :inlove: Hier ook zo een papa gek, als overdag de telefoon gaat kijkt ze niet op of om, maar als de telefoon gaat als zij net gegeten heeft, dan weet ze gewoon dat het papa is om te zeggen dat hij naar huis komt, dus dan is het “papa papa!” en dan inderdaad door het dolle als hij thuis komt :inlove:

Enne, wij hebben helemaal geen video :frowning: