Mijn zoon is altijd met heel veel plezier naar de peuterspeelzaal gegaan. Ook de eerste 2x na de zomervakantie is zonder problemen gegaan.
Maar langzaam aan gaat het steeds moeizamer. Ik wijt het aan de komst van zijn broertje. Hij is bang dat ik hem in de steek laat, en zijn broer waarschijnlijk belangrijker vind.
Behalve op de psz deed hij het gister ook thuis. Gillen, krijsen en huilen. Ik mocht niet weg. En dat terwijl ik zonder mijn jongste weg ging.
Ik snap dat het een periode is, maar hoe lang zou dat kunnen gaan duren? Ik ben namelijk bang dat dit probleem zich blijft voortzetten en dat het naar de basisschool gaan over 3,5mnd ook problemen gaat opleveren.
En wat zou ik er aan kunnen doen om het gevoel bij hem weg te nemen? Ik zeg al tegen hem dat ik hem echt kom ophalen, want dat heb ik toch altijd gedaan? Ook vertel ik hem vaak dat hij nog steeds mijn grote kanjer is en hij dit altijd zal blijven.
Zou het ook kunnen komen doordat ik mijn aandacht niet goed verdeel (hem dus te weinig aandacht geef)?
Echt helemaal niemand???
Geen tip want hier ongeveer hetzelfde. Mijn zoon is iets ouder en gaat ook bijna naar de basisschool. Geen drama hier, maar hij zegt wel steeds dat hij er niet meer heen wil, en is dan ook vrij nukkig als we erheen gaan. Gisteren bij school maakte hij bij de deur rechtsomkeerd en wilde zo weer naar buiten lopen. Hij gaat al vanaf 2 jaar en heeft nog nooit moeite gehad.
Als ik vraag waarom dan krijg ik allemaal antwoorden die hij volgens mij ter plekke verzint :think:
Hij wil ook niks meer vertellen over wat hij op school heeft gedaan.