Verkrampen in slaap

Reno (nu 2 1/2 jaar) slaapt altijd al slecht, meerdere keren wakker worden en enorm huilen.

Nu zijn we er onlangs achter gekomen dat hij tijdens zijn slaap helemaal verkrampt en dan huilend wakker wordt omdat zijn ledematen pijn doen.

Gisteravond ging ik nog even kijken en toen sliep hij boven op zijn deken, wil ik 'm er onder doen, is hij zo stijf als een plank.

Vervolgens dus huilen dat zijn benen zeer doen…

Wie herkent dit, en nog beter, wie weet wat er aan te doen is?

Slapen hoort ontspannend te zijn en dat is het bij 'm duidelijk niet…

Ik zou gewoon even contact opnemen met de huisarts,

groeipijn ???

miss. dat hij even de lengte goed inschiet?

Ik heb wel een keer gehoord dat je tegen krampen vitaminie’'s moest slikken,

weet alleen nu of het D was…

Succes en sterkte voor je mannetje, lijkt me geen pretje

:hug:

Groeipijnen hebben we ook aan gedacht…

Maar hij heeft dit al vanaf dat hij 2 weken was… We dachten eerst dat het door de kma kwam, toen door zijn amandelen en toen weer door zijn oortjes…

Maar nu hij iets groter is kan hij het makkelijker uitleggen waar hij pijn heeft.

Ik heb het idee doordat hij zo verkrampt, zijn ledematen gaan slapen. Doordat ze geen goede doorbloeding krijgen.

Bel maar met je HA hoor. Hoeft niet eens iets ernstigs te zijn maar het is zoooo lastig voor Reno. :hug: Daar wil je hem vanaf helpen en wij kunnen wat tips geven maar dat zijn huismiddeltjes (magnesium helpt dus ontspannen in combi met calcium zit dit in bruistabletten) maar de oorzaak weten we niet. Groeipijnen zijn ook meestal lokaal; knieen, rug of ellebogen ed. zo had mijn zusje het iig jarenlang. Niet mee knoeien en even een belletje voor je eigen gemoedsrust ook. :thumbup:

Vanmorgen even contact willen opnemen met de ha, is hij op vakantie :wall:

Nouja, volgende week maar weer even bellen…