Zoonlief heeft regelmatig een oorontsteking, luchtweginfectie en is geregeld verkouden. Kan dat komen door altijd spelen op een koude tegelvloer zonder vloerverwarming?
Had het vandaag aan de ha willen vragen, maar ben het vergeten?
Is er al eens naar zijn amandelen gekeken?
Kan best zijn dat hij vatbaar is voor oor/keel ontsteking waardoor zijn neusamandelen ook telkens geirriteerd zijn (en hij dus verkouden wordt)
Spelen op de koude vloer lijkt mij niet bevordelijk voor een verkoudheid, maar
of hij daar nou echt verkouden van kan worden??? :think:
Misschien zou je het een tijdje uit kunnen proberen door hem op een kleed
te laten spelen?
Kleed hebben we liggen, maar op een of andere manier zit hij er altijd net langs :roll:
Een verkoudheid is een virus, op een koude grond spelen is misschien niet helemaal gezond maar volgens mijn ha kan je er bijv. ook geen blaasontsteking van krijgen, is een fabel en zo is dat ook met verkoudheid.
Mijn oudste was altijd verkouden, voor oorontstekingen. Als het vaker dan 3x per jaar is voorgekomen mag je om een doorverwijzing naar een KNO vragen (en ik zou daar sowieso op staan). Dan worden zijn neusamandelen en oren bekeken. Bij Jim is alle ellende opgehouden nadat hij buisjes heeft gekregen. Wel daarna nog een keer zijn neusamandelen geknipt (voor de tweede keer).
Nog wat tips die mijn KNO heeft gegeven:
- bij verkoudheid lekker stomen
- voor het naar bed gaan altijd met zoutoplossing sprayen, dat mag je dagelijks gebruiken, wel echt alleen zoutoplossing (ik heb bij de apotheekk een hele grote pot en een spuitje gehaald en ik spuit (niet te hard doen natuurlijk) het in de neusjes, 1 ml per neusgat. Daarmee spoel je als het ware het snot de keel in en dat voorkomt eventueel weer een oorontsteking.
- bij oorpijn en geen loopoor kan je Otalgan geven, doet verder niks, maar verzacht wel de pijn
- en pcm geven ik mocht bij Jim (met 1,5 jaar) gewoon 4x per dag goed verdeeld over de dag geven, dan bouw je een spiegel op en is de pijn minder erg, echt een paar dagen blijven doen.
- Xylometazoline spray of druppels, voor kinderen onder de 2 0,025 mg, sommige apotheken doen daar moeilijk over overigens, maar je krijgt het niet op recept, dus dan moet je even doorzeuren
(ook weer druppels bij mij) die geef ik bij flinke verkoudheid (snot) alleen 's avonds. Dit geeft echt voor een uur of 6 meer lucht. Mag je niet langer dan een week gebruiken omdat het dan schadelijk is voor de slijmvliezen
Bedankt :thumbup:
Otalgan heeft hij gekregen van de ha. Zoutoplossing doen we ook iedere dag een paar keer en een ui naast het bed.
Ik heb het idee dat hij vaker last van zijn oortjes heeft dan wij denken. Dat hij niet helemaal herstelt tussendoor. Als we het navragen bij de ha of consultatiebureau dan zijn zijn oren idd bijna altijd rood, maar net niet ontstoken. Ik kan me voorstellen dat net niet ontstoken wel pijnlijk is.