ik heb hier een verkouden meisje…( en jongetje…maar die red zich wel)
ik heb al neusspray… en LUUF … matrasje omhoog…
ze ligt nu lekker in de box op haar buikje te slapen…kan de snot niet in haar keeltje lopen… :sick:
wat kan ik nog meer doen???
Eventueel ui naast het bed en/of haar op haar zij leggen?
Meer kun je denk niet doen…
Dit is iig wat ik ook altijd doe bij de kleinste. Bij slijm in het keeltje
geef ik touwens Bisolvon druppeltjes, dat werkt :thumbup:
Hier ook 2 zieke en verkouden kindjes, al lijkt het hier nu de goede kant weer op te gaan. Lienke redt zich wel, ik maakte me de meeste zorgen om Rick.
Ik geef hem een paar keer op een dag neusspray, smeer regelmatig met Luuf, geef hem bisolvondruppels, hoofdeinde van zijn bed staat omhoog … en nu na 3 dagen lijkt het eindelijk wat beter te gaan .
Veel meer dan dit en idd een ui naast het bed kun je niet doen lijkt me.
O ja, stomen in de douche doen we ook, met allebei.
Beterschap!!
Groetjes Renate
De ka zei tegen mij toen Levy zo verkouden was dat je met zoutwater moest spoelen. Een grote mok gekookt water en daar 1 theelepel zout toevoegen. Dit mag je voor elke voeding geven ongeveer 1 ml in beide neusgaten.
De ka zei dat zoutwater beter werkte dan babyneusspray.
daar zat ik zelf ook aan te denken… maar dacht mag vast geen gewoon zout gebruiken…wel dus…
nou dan doen we dat overdag…en s’nachts de spray…
douchen hebben we gisteren gedaan…
de ui… helpt dat echt??? wat doet hij dan behalve de hele kamer in de stank zetten…
bisolvon hebben we geen goede ervaring mee ( lees ik) dus daar begin ik niet aan…
De ui zorgt er voor dat je neus gaat “lopen”. Want ga maar na, als jezelf een ui aan het snijden bent, gaanje ogen tranen, daardoor gaat je neus snotteren en kan je dus makkelijker snuiten
aha… nou hier loopt het gewoon een keeltje in nu…
ze klinkt zo zielig he…
ze doet zo haar best om toch door de neus te kunnen ademhalen…
ze hangt echt aan me geen spatje beweging te veel… zo moe van dat dichte neusje :hug:
Hier al dik een week 2 zieke en verkoude kids. Sinds vandaag is Rhodé koorstvrij gelukkig!
Amélie heeft er ook echt veel last van, en ik heb net als jij alles geprobeerd. (behalve het ui, want dat werkt hier echt niet :? )
Het is waarschijnlijk gewoon uitzieken.
Beterschap voor je mannetje en meisje!
Nadeel van druppels is dat het niet gelijk in de holtes kan lopen… Je moet dus je kindje naar achteren houden… Je hebt dus ook neusspray met zoutoplossing en dat spuit je in neusje en dat loopt gelijk de holtes in…Hier gebruiken we zoutoplossing spray met vitamine B… Werkt super
Het is zo vervelend als ze verkouden zijn… Zo zielig, dit ook omdat ze altijd door de neus ademen…
Daantjuh, ik druppel niet, ik gebruik zo’n spuitje.
Deb… die tip van jouw arts :thumbup:
we doen nu s’nachts de spray…en overdag de zoutoplossing…
zo krijgt ze iig met de fles genoeg lucht binnen om rustig te kunnen drinken…
verder zoveel mogelijk de speen in…dan word ze ook gedwongen door haar neus te blijven ademhalen… :thumbup:
Zo vlak voor de voeding heeft 3 voordelen he. 1 ze kan makkelijker eten en 2 de voeding zorgt er gelijk voor dat die smerige smaak weggedronken kan worden En het derde voordeel is dat zoutwater gewoon vaak mag. Neusspray mogen ze meestal maar 4 tot 6 keer of zo.
ja die bekkies die ze trekt als ze het weer binnen krijgt :sick: :inlove: :lol: :lol: