Weet iemand nog goede tips wat mag met zwangerschap?
Ik heb al homepatische hoestdrank
fishermanfriends
Ik nies ongeveer de hele dag , hoest met een ongeluk. Enige wat ik goed in de gaten hou is mijn temperatuur zit nu niet op koorts te wachten
Ik heb voor de kids een hoestsiroop van Natterman met codeinefosfaat erin, die is voor alle leeftijden (ook kleine kinderen) en zal dan toch ook wel tijdens de zwangerschap gebruikt mogen worden? Ik zal zo even op de verpakking kijken.
Is voor droge hoest en prikkelhoest.
huh codeine fosfaat? daar heb ik PCM van maar die mogen niet tijdens zwangerschap?
In de gebruiksaanwijzing staat dat er onvoldoende gegevens bekend zijn voor tijdens de zwangerschap, dus dat ze het daarom ontraden.
Ik ben onlangs snipverkouden geweest en heb toen alle bijsluiters van wat ik normaliter gebruik in zulke periodes goed bekeken.
Mag niet:
-
Strepsils<br />
-
Trachitol<br />
-
hoestdrank voor kriebelhoest (codeinefosfaat; werd hierboven ook al genoemd)<br />
-
ibuprofen<br />
-
naproxen-natrium (Aleve)<br />
Mag wel:
- menthol voor stomen, Vaporub enz.
- paracetamol
- hoestdrank voor vastzittende hoest (broomhexine-hydrochloride)
- neusdruppels (xylometazoline)
- neusdruppels (fysiologische zoutoplossing)
- oordopjes voor je partner :lol:
Het staat altijd vermeld in de bijsluiter (evt. met aangepaste dosering voor zwangeren). Bij twijfel kun je het natuurlijk ook altijd even navragen bij je apotheek.
Een manier zonder medicijnen (of naast bijv. neusdruppels) om ’s nachts beter te kunnen ademen als je neus dicht zit, is het hoofdeind van je bed wat omhoog zetten (of als dat niet kan: flink wat kussens in je rug stouwen).
Beterschap!