Verkouden en slapen

Jazz is sinds gisteren niet lekker… 38.5 en flink verkouden… De snottebellen vliegen je om je oren… Nu is dat niet erg, alleen hij wil nu ook niet slapen… Het lukt hem niet… Hij slaapt op zijn buikje en het snot zit los in zijn neusje… Iemand nog een tip? Bedje staat al omhoog… Luuf gesmeerd neusdruppels gegeven… Alleen nog geen zetpil

@Daantjuh wrote:

Jazz is sinds gisteren niet lekker… 38.5 en flink verkouden… De snottebellen vliegen je om je oren… Nu is dat niet erg, alleen hij wil nu ook niet slapen… Het lukt hem niet… Hij slaapt op zijn buikje en het snot zit los in zijn neusje… Iemand nog een tip? Bedje staat al omhoog… Luuf gesmeerd neusdruppels gegeven… Alleen nog geen zetpil

Ui naast zijn bed?

Ja ligt er ook al… Maar heb hem even bij me genomen, nadat ik hem zetpilletje heb gegeven… Toen is hij uiteindelijk in slaap gevallen… Hopelijk vannacht iets meer slaap dan 2 uurtje :zzz:

Ik heb zo’n soort pompje van difrax om dat losse snot weg te halen…

Beterschap!

Rick was pas ook heel erg verkouden en kon door al het gesnotter ook niet goed slapen. Ik had ook zijn hoofdeind wel omhoog staan, luuf gesmeerd en ik maakte zijn neusje elke keer schoon met zo’n neuszuigertje. Dit hielp wel iets maar het probleem blijft natuurlijk.

Sterkte vannacht, hopelijk slaapt Jazz iets beter.

Groetjes Renate

Heb niet echt het idee dat het helpt dat neuszuigertje…

Maar gelukkig vannacht goed geslapen… Slaap is toch beste medicijn… Alleen zo zielig om je kindje zo te zien…

Zoutoplossing in de vorm van een neusspray… Daarmee komt het snot los en kun je het makkelijker met dat pompje wegzuigen…

Daantjuh, had ergens anders ook al een tip gegeven (voor Colle volgens mij), een kopje zoutwater maken en met een pipetje 1 ml per neusgatje spuiten. Dit mag je meerdere malen op een dag doen in tegenstelling tot de neussprays. 1 mok afgekoeld gekookt water en 2 theelepeltjes zout. Dit mag je zo vaak als je wilt gebruiken.

Wat bij mij helpt is voor dat ze gaan slapen eerst douchen met ze. Daarbij doe ik eerst de neusspray dan stap ik onder de douche. Dan begint het snot te lopen! Na een tijdje knijp ik zachtjes in zijn neus om het snot er een beetje uit te krijgen en daarna gaan we er uit. Als we dan klaar zijn met klaarmaken voor bed zuig ik zijn neus nog eens uit en smeer ik luuf. Dit gaf in ieder geval rust voor de eerst 5 uur van het slapen

@Debbie & Lana wrote:

Daantjuh, had ergens anders ook al een tip gegeven (voor Colle volgens mij), een kopje zoutwater maken en met een pipetje 1 ml per neusgatje spuiten. Dit mag je meerdere malen op een dag doen in tegenstelling tot de neussprays. 1 mok afgekoeld gekookt water en 2 theelepeltjes zout. Dit mag je zo vaak als je wilt gebruiken.

ja supertip :thumbup: werkt beter dan de neussprays die je kan kopen…

ik heb gewoon een spuitje bij de apotheek gehaald en kan zo 1mm per neusgaatje spuiten…

:thumbup: