Verkouden en ontstoken oogjes

Roosmarijn is zo ontzettend verkouden. Haar hoofd zit helemaal vol slijm. Haar oogjes zijn ervan onstoken omdat haar traanbuisjes verstopt zitten. Nu wordt ze 's ochtends wakker met chinees-oogjes, helemaal dik en vastgeplakt met slaapzand. Ik ben al aan de neusspray, maak de oogjes vaak schoon en masseer naast het neusje, maar dat vindt ze allemaal zo vervelend! En het helpt ook niet erg…



Wat kan ik doen?

Sneu he … :frowning:



veel meer kun je niet doen denk ik …

wat hier nog wel eens wil helpen is lekker mee onder

de douche … komt alles even goed “los” door de stoom.



sterkte !

luuf… werkt hier als een tierelier… na het badje ‘s avonds heeft ie hier altijd een ritueel…

Neusje schoonmaken(met een nat, in een puntje gedraaid watje het neusje uit’boren’ met een draaiende beweging naar buiten, moeilijk uit te leggen) neusspray erin… en luuf op zijn borstje, en mijn klein knorrepotje slaapt de hele nacht heeeerlijk…



eventueel nog badderen in kruidenbadje van zwits*l

Geef je nog borstvoeding? Een paar drupjes mamamelk in oogjes en neus werkt als een tovermiddel! :thumbup:

ow ja, de oogjes schoonmaken met een, in afgekoeld gekookt water gedrenkt, watje, van de buitenste ooghoek, naar de binnenste ooghoek, en bij elke veeg een schoon watje pakken…(heel belangrijk anders veeg je de viezigheid zo weer terug het oog in!!!)

Mocht het niet overgaan binnen een paar daagjes, even naar de huisarts, dan krijg je een ooggel, waarmee het echt binnen no-time over is!!!

Mijn ‘riedel’ bij snot en al die naarigheid = bisolvondruppels (tegen vastzittende slijmhoest) LUUF op het borstje en rug Daro buisjes met fysiologische zoutoplossing (TOPspul daar spoel ik haar neus mee en reinig ik evt. haar oogjes mee) ui bij het bed en idd eerst de badkametr volzetten met stoom en dan laten douchen/badderen.



Zielig is het wel hoor dat snot :frowning:

Maar vaak als ik dit een week doe gaat het weer stukken beter!!

Sterkte! :hug:

Ik doe bij Sacha wanneer hij verkouden is een beetje eucalipusolie op een doekje en die leg ik in zijn bedje. Dit werkt erg verlichtend. Het is bij de drogist te koop. Ik zelf koop het in de wereld winkel.

eucalyptus mag toch nog niet bij babies???

ilona is nu ook verkouden, haar neusje zit ook dicht, en zit volmet groene snot. ik heb zo’n neus pompje waarmee je het snot er uit kan zuigen, alleen lukt het niet bij haar ze maaid met de handjes en trekt steeds haar hoofd weg, ook de neusspray lukt bijna niet.



vanacht was ze veel wakker tot ik een halve ui in haar bedje legde, ze is pas weer om 8.00 wakker geworden.



groetjes henny

Zo, en dan heb je zo een hele dag geen tijd om te kijken of er reacties zijn.



Bedankt voor jullie tips, ik ga ze eens uitproberen. Wat is LUUF? Zegt me echt helemaal niets.



Net al een kruidenbad genomen (wel*da) en toen de oogjes goed schoongemaakt. Vanochtend kreeg ze ze gewoon niet open, zo zielig.



Gelukkig eet en drinkt ze goed.



Zo’n snotzuigertje werkt bij mij ook echt niet. Haar neusgaten zijn te klein voor het ding en inderdaad, ze maait hem gewoon weg. Een wattenstaafje werkt nog het beste. Inderdaad, eruit draaien.

LUUF=babydampospul

LUUF=babydampospul=smeer-eucalyptus-prut :mrgreen:

@mv2kids wrote:

eucalyptus mag toch nog niet bij babies???




Dit doe ik op advies van de verloskundige die toen de controle kwam doen deze gaf me deze tip toen Sacha net 5 dagen oud was.