Heb geen idee of ik dit moet vragen maar zit iig met een vraag over de voeding van mijn dochtertje van 9,5 maand.
Zij is sinds een paar dagen verkouden en eet nu een stuk minder.
Normaal krijgt ze;
6.00 = 200cc papfles
8.00 = brood
10.00/11.00 = fruit
12.00 = 200cc melk
16.00 = warm eten
20.00 = avondpapje
De flessen gaan goed maar ze eet weinig. Paar happen brood en fruit en dan is het ook wel genoeg.
Ze krijgt nu wel tussendoor extra drinken (water en groentesapje). Ze slaapt verder veel en heeft naar mijn idee ook niet echt honger. Moet ik haar extra melk geven of kan het prima een weekje met wat minder eten en gewoon 600cc melk?
zolang ze voldoende vocht binnen krijgt is het helemaal niet erg als ze ee n tijd watminder eet.
als je zelf ziek bent heb ook weinig honger toch?
beterschap met je meisje.
hoi Kimmy,
wat jij hier beschrijft, had ik over kleinzoontje Kobe kunnen neerpennen.
afgelopen weekend was het precies hetzelfde bij hem:
verkouden en minder eetlust…
Hij dronk zijn flesjes ('s morgens en 's avonds) ook goed, maar de warme hap en vooral de fruithap was veel minder dan anders…
Nu is de verkoudheid beter :dance: en eet hij weer als voordien.
Maak je niet te snel zorgen, zolang Naminé goed blijft drinken is het heus geen probleem dat ze wat minder eet hoor.
Vocht is belangrijkste !
veel beterschap voor je meisje ! :-*
liefs
Gerda
Thnx :-*
Rationeel weet ik ook wel dat ik me geen zorgen moet maken, het is alleen maar een verkoudheidje. Maar vind het dan zo sneu als ze zo huilerig is, maar ze drinkt gewoon goed.
Maar denk dat woorden van andere moeders vaak nog even de bevestiging geeft dat ze best even wat minder kan eten.