Verkleedtips...

Mateo mag morgen (en vrijdag) verkleed naar het kdv komen…Omdat ik niet wil dat hij buiten de boot valt wil ik toch wat doen…



Ik heb geen piraten en ridderpakken (en ik hou daar ook niet zo van :oops: )



Ik zat zelf te denken aan een t-shirt van Mark, onderkant in repen, repen kleuren en een soort indiaan achtig iets (gejat van foto’s koklid).



Maar ik wil ook meerdere ideeen zodat ik kan kiezen…



Dus wie heeft er leuke verkleedtips die je kan maken met huis, tuin en keukenartikelen?

@Marlous wrote:

(gejat van foto’s koklid).




Van mijn foto's gejat :think:

Justin had vrijdag dus indianendag op school,de verf hebben ze met stempels gemaakt.
Ik denk dat als je sponsjes in die vormen kan knippen,je die als stempels kan gebruiken.
Is ook nog leuk voor hem om mee te helpen :mrgreen:

Bij action krijg je ook best goedkope witte t-shirts.

Verentooi kun je ook leuk zelfmaken :thumbup:

Ja jij was het… :wink:



Maar ik wil dus MEER tips… :lol:

zo’n shirt en dan rood neusje als clowntje :inlove:

HAHAHAHA :mrgreen:



Ik zit te denken ofik nog iets leuks kan verzinnen :mrgreen:

Kom momenteel niet verder dan vogelverschrikker WAHAHAHAHAH :lol: Vandaar dat ik daarop nog niks zei :mrgreen:

Van een vuilniszak kun je best een leuk ridderharnas maken. Opening voor het hoofd knippen, wat franjes aan de onderkant, riem om z’n middel…

Dan heb je alleen nog een helmpje en een zwaardje/schild oid nodig. Als je creabea bent kun je van een krant een mooi hoofddeksel fabriceren! Een schild maak je makkelijk van karton.

Veel plezier met de verkleedpartij!



Oeps, ik lees nu pas dat je ridders niet zo leuk vindt… :doh:

Piraat is volgens mij ook best makkelijk om zelf te maken :think:

@beebiebeer wrote:



Oeps, ik lees nu pas dat je ridders niet zo leuk vindt… :doh:




Jawel, vind ridders hartstikke leuk…



Ik vind alleen die plastic verkleedspullen niet leuk…

Moeilijk hoor :oops: :mrgreen: ik hoop dat er iemand nog komt met leuke tips.

Via google vind je ook weinig :roll: alleen maar dingen om te naaien.

een piraat is idd ook niet zo heel moeilijk…



Geef hem een broek aan met ruime pijpen en neem een stuk onderbroekenelastiek om het net boven de knie te laten bollen.

Doe hem een zwart t-shirt aan waar je een paar scheuren in maakt.

Van papier kun je een ooglap maken en een boerenzakdoek om het hoofd.

Dan met wat mascara of kohlpotlood zwarte stoppels tekenen en met lippenstip zgn “wonden” maken.



Nog een paar gespen op de schoen van alu folie en klaar is je piraat.



Nog leuker is een kartonnen papegaai op de schouder… evt van te voren vast nieten. :smiley:

Ben je handig op de naaimachine??



Ik heb van een oude zwarte linnenrok een broek gemaakt, en een cape van een andere zwarte rok, (kan bijvoorbeeld ook van een t-shirt)

Daarna een zwart shirtje erbij en een stukje stof als hoofddoekje en Thomas was Zorro!!!

Omdat ik niet wil dat hij buiten de boot valt wil ik toch wat doen...



:think: je gaat me nu toch niet vertellen dat je om een of andere reden eigenlijk tegen zo'n verkleedpartijtje bent he??? het is namelijk punt 1 leuk voor een kind om je te verkleden en punt 2 is het leuk voor een kind als er iets speciaals op het kdv te doen is. dus...

maar het zal je amsterdamse bloed wel zijn....



(ow ja en ideeen: ik ben een limburger he, dus ik ben niet voor een gat te vangen als het om verkleeddingen gaat, wij maakten er altijd nogal werk van, hadden een enorme mand staan met verkleedkleren waar altijd wel wat leuks te combineren mee viel, mijn moeder naaide altijd nachten aan een stuk door om de meest waanzinnige pakken voor ons te fabriceren. Huistuinenkeukentips heb ik dus niet :angel: maar die indiaan/piraat whatever klinkt goed, en lekker makkelijk te maken)


VEEL PLEZIER!!!!!!

Nee, ik ben niet tegen verkleedpartijtjes…Juist niet…



Ik zei dat omdat ik dus niet wil dat hij uiteindelijk zonder iets aan naar het kdv gaat…



Wat ken jij mij slecht…

@Marlous wrote:





Wat ken jij mij slecht…




ja sorry hoor, je kunt van mij niet verwachten dat ik elke kokker goed in kan schatten. ik ken je alleen van de bv-discussies en dacht al: misschien hoort dat er ook bij: tegen kv zijn en tegen verkleedkleren… :think:

Het wordt nu iig een eigen gemaakt t-shirt…Misshcien maak ik een hoofdtooi erbij of krijgt hij een clownsgezicht…

@fiep klophout wrote:

@Marlous wrote:




Wat ken jij mij slecht…




ja sorry hoor, je kunt van mij niet verwachten dat ik elke kokker goed in kan schatten. ik ken je alleen van de bv-discussies en dacht al: misschien hoort dat er ook bij: tegen kv zijn en tegen verkleedkleren… :think:




:mrgreen: :lol: :lol: :lol:

oh meiden…wel lief zijn voor elkaar he :angel: :mrgreen:



Je kan hem natuurlijk ook als “schoffie” laten gaan…



stukkende kleren, met wasco of iets allerlei vlekken, haren overeind, vegen op de snoet, vieze schoenen, verschillende sokken, oude schoenen waar je de neus van kapot knipt, een zwarte tand, enz… :mrgreen:

Ja Leuk Marlous!!

Heb een foto op pagina 1…

VEEL PLEZIER met knutselen!!! :dance: