verkleed- en eetfeestje

help ik zoek tips :mrgreen:



Vrijdag over een week geeft Anna Sofie haar feestje, en ze wil een verkleedfeest geven. Wat dat ook mag zijn.

En iedereen moet poffertjes blijven eten.



Nu hebben we in de uitnodiging gezet dat ze verkleed mogen komen.



Daarnaast wil ik gaan schminken en we eten dus met de kinderen.



Maar wat kan ik nog meer doen aan spelletjes? Het is het leukst als het met verkleden te maken heeft (kleding in een zak en als je met een dobbelsteen gooit er iets uithalen ofzo, dat soort dingen?)

ja dat voorbeeld van jou is al een ontzettend leuk idee. Lekekr vele gekke assecoires erin gooien, hoepjes, brillen, kettingen enz.



Verder misschien het bekende eet-chips-met-handschoenen-aan-en-met-mes-en-vrok-spel.



Met schminken en een ander spel, kom je al een heel eind. Ik had vroeger ook vaak verkleedfeestjes overigens :lol:

leuke foto maken van iedereen in hun meest maffe/mooie verkleed-uitdossing, die meteen uitprinten en fotolijstjes laten knutselen/versieren?



zelf een masker of hoed laten knutselen kan ook.

Een modeshow organiseren en dan inderdaad een foto van het kind op de catwalk maken… mmm, misschien een accesoire zelf laten maken, volgens mij zijn er genoeg van die knutselbladen waarop je een bril zelf kunt laten versieren. Even zoeken op knutsels carnaval :slight_smile:

Wel een leuk idee trouwens, een verkleedfeestje. Wat ook altijd leuk is, is een instaptoneelspel. Je verzint gewoon een verhaal waarin alle figuren mee kunnen doen. Doe ik met carnaval altijd op school, is altijd een succes!!!

Soort speurtocht er ook van maken rondom huis?

Dat de attributen voor de verkleedpartij her en der verstop liggen en op basis van de vondsten verloopt het toneelstukje?

@elisaatje wrote:

leuke foto maken van iedereen in hun meest maffe/mooie verkleed-uitdossing, die meteen uitprinten en fotolijstjes laten knutselen/versieren?



zelf een masker of hoed laten knutselen kan ook.


Dit zou ik ook doen :thumbup: Hebben ze gelijk iets dat ze mee naar huis kunnen nemen. Misschien vind je nog iets op deze site? http://www.vanharte.nl/onderwerpen/Feest_voor_Kids/Spelletjes/

Hoe is het afgelopen? Wat heb je gedaan? Heeft ze genoten?

we hadden echt geen inspiratie en puf :oops:



Maar volgens mij vonden ze het leuk.



Eerst kadootjes verstopt, Anna Sofie laten zoeken.

(koud, lauw, warm, heet!)

Toen taart gegeten en ondertussen heb ik de prinses op de erwt voorgelezen. Vonden ze dus heel leuk, gewoon voor gelezen worden.



Daarna gingen de jongens een houten vliegtuigje verven, de meisjes gingen kettingen maken. (andersom mocht ook maar dat deden ze toch niet :wink: ).



Ze konden ook kleien en ondertussen ben ik de kinderen om de beurt gaan schminken.



Toen tik tik wie ben ik zodat wij ondertussen de tafels konden afruimen en dekken voor het eten.

Daarna hebben ze poffertjes gegeten en ijs versierd met slagroom, koek, versiersels uit zo’n strooibus, sausjes etc.



En toen gingen ze naar huis en ze waren bekaf. Dus het was

klinkt als een prima feestje en leuke foto’s :thumbup: :smiley:

Leuk Lydia!

Zeer gelsaagd denk ik!



Daphne had de foto’s gezien en die wil ook een verkleedfeestje hahaha

Ziet er leuk uit!!! :thumbup: