Verkleden als held

Mijn zoon mag tijdens de Kinderboekenweek verkleed naar school. Het thema is “superhelden”, dus hij mag als held verkleed.

Iemand leuke tips hoe ik hem (zonder weinig effort en kosten) leuk verkleed kan krijgen naar school?

als zichzelf, elk kind is een superheld op zich :wink:



een cape omhangen en zelf een superheldenmasker laten knutselen

In het zwart kleden en een Batmanmasker uitknippen? Voorbeelden zijn vast te vinden op i-net.



Misschien een zwart shirt wat dikker maken met watten (als je een oud shirt hebt).



Ik heb ooit een oud zwart lycrashirt van mezelf kort geknipt en met draad ingenomen als “spinnenshirt” voor Joas. Die kan eventueel ook opvullen met watten voor de spieren.



Normale helden zijn Suske, Kuifje, e.d. Kanje gewoon normaal kleden,maar dan met gel het haar flink bewerken…

bij ons doen ze held kikker (er is ook een boek, kikker is een held), ze worden groen geschminckt en met groene trui en dito broek en ze maken zelf geloof ik kikkerogen voor op hun hoofd.



weet niet of je zoontje kikker leuk vind?



natas

ben ik blij dat ze hier gewoon voorleesontbijt hebben… en dat ze als ze willen in pyjama mogen komen :lol: (nou hebben onze kids dat nog geen enkel jaar gewild, maar toch).



Maar ik zou gaan voor de cape.

Wit shirt kopen bij de Zeeman en dan met textielstift een logo alla superman maken maar met de beginletter van zijn eigen naam eronder, eventueel een masker knutselen en je superheld is geboren :thumbup: .

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben toch maar voor makkelijk gegaan :oops: en heb net via Marktplaats een Zorrocape gekocht voor weinig.

Zit ook een maskertje bij.

Gaat daarna dan maar weer bij ons de verkleedkist in.



Maarre…doe mij voortaan ook maar een voorleesontbijt in pyjama. :wink:

Grappig, mijn kinderen gaan op kamp/schoolreis en het thema is ook superhelden…tsja, ze weten het zelf eigenlijk ook niet.

Idd. een tshirt met held erop ofzo???



straks doen ze ook ontbijt en met pyama naar school, is ook altijd in de winter :think: kunnen ze beter doen als het wat warmer is naar mijn idee…nu moet er altijd nog een broek onder en shirt enzo…



Tsja…ze verzinnen het toch maar elk jaar, maar of ik er nu zo blij mee ben???

superhelden is het thema van de kinderboekenweek… dus niet zo heel raar dat er veel scholen zullen zijn die hetzelfde doen natuurlijk :lol: .



Hier worden de thematafels en de speel/leerpleinen in onder- en middenbouw ook altijd aangekleed in het thema van de kinderboeken week (bovenbouw weet ik niet, dat deel van het gebouw kom ik zelden).



Kick off is het voorleesontbijt (kussen mee, ontbijt mee en lekker onderuit geploft in je pyjama je broodje naar binnen werken en voorgelezen worden… echt ik zou er een dag kleuter voor willen zijn hoor :wink: ).



Oh en lekker die week naar de kinderboekenwinkel met de kinderen en dan mogen ze zelf een boek uitzoeken… ik heb er zin in :thumbup: .

Ik had tijdens mijn vorige bericht geen idee dat het een item was van de kinderboekenweek…vreemd is het idd niet dat meer scholen het thema kiezen.



Gelukkig gaan mijn meiden akkoord met een t shirt met daarop HELD erop. Echt zou het niet weten. (buiten mega mindy dan, maar dat vind ik zelf echt vreselijk).



Later dacht ik we doen gewoon pippi langkous…maar mijn eerste idee is voorbereid, dus doen we toch dat.

Er waren 5 megamindy’s en 4 spiderman’s in zijn klas :slight_smile:

Zorro was goed gekozen. Had achteraf hem ook als politie-agent ofzo kunnen laten gaan, maar vond dit wel makkelijker, zo’n cape.

Beetje late reactie… maar onze dochter mocht ook als held naar school…zij wilde persé als papa verkleed :mrgreen: haar held.



Het leuke was dat iedereen haar papa herkende in de schmink en de kleding :smiley:

@Happy mommy wrote:

Beetje late reactie… maar onze dochter mocht ook als held naar school…zij wilde persé als papa verkleed :mrgreen: haar held.



Het leuke was dat iedereen haar papa herkende in de schmink en de kleding :smiley:




Wat grappig zeg dat ze papa wilde zijn. Cool.