Verkeerde luier?

Onze zoon heeft regelmatig (1 a 2 keer per dag) zijn kleren en bed nat omdat de luier de urine niet binnengehouden heeft :roll: We hebben luiers nr 1 van Pampers. Vaak is de luier zo verzadigd dat ik me kan voorstellen dat het er uit loopt. Maar het is ook wel eens zo dat de luier helemaal niet zo nat is en dan toch loopt het eruit. We verschonen hem zeker elke 3 a 4 uur, maar ook als de luier maar 2 uur heeft gezeten kan het al raak zijn.



Doen wij iets verkeerd? Of moeten we eens een ander merk luier proberen? Of plast ie gewoon teveel? :mrgreen:

Hij woog vorige week 3480 gram en was 53 cm. Een lang dunnetje dus :inlove:



En wanneer ga je eigenlijk over naar een grotere maat luier?

Luna, ik zou gewoon eens een maatje groter proberen. Sterre plast ook altijd zoveel (nog steeds :roll: ), dus die heeft standaard een maat groter dan ze eigenlijk nodig zou hebben voor haar gewicht. Ander merk proberen kan ook, al vind ik die van Pampers op zich wel fijn… Maar misschien zit een ander merk net ff wat beter bij hem :think: Gewoon ff het één en ander uitproberen…



xHeske

Mika is nu trouwens bijna net zo ‘zwaar’ en lang als Sterre bij haar geboorte… Sterre heeft volgens mij maar 2 weken ofzo maat 1 aan gehad, iig al heel snel maat 2, dus denk dat dat bij Mika ook best moet kunnen al…

Ik zou inderdaad eens een maat groter proberen!

Nou, ik sluit me aan bij de rest :mrgreen: Hier zijn we ook snel overgestapt. Zodra er geplast werd en ze ook nog eens gingen poepen, kon ik alles van hun ruggetjes afkrabben.

Nagenoeg geen last meer van met een grotere maat.

thnx dames! Ik ga maar eens een maat groter proberen. (net gisteren nieuwe pakken maat 1 gekocht :roll: )

of een ander merk he! Sommige billetjes matchen gewoon niet met bepaalde merken. Zo lekte bij nano vroeger altijd de huggies door. Later overigens helemaal niet meer, toen zaten ze juist als gegoten, maar zeker 1 jaar waren nano en huggies gewoon geen combi.

hier precies andersom. Tich pakken huggies gekocht in de reclame en bij Amy blijf ik ze verschonen… :think: Ze plast veel, de huggies zijn te licht voor haar…maar ja, het pak moet toch op he?! :mrgreen:

Ik had laatst ook een te kleine maat pampers in de actie gekocht bij het kruidvat en kon ze zo omruilen (met bon).

Sluit me bij de rest aan gewoon even een maat groter proberen!

En als dat niet werkt een ander merk proberen, de newborns van kruidvat zijn ook goed vond ik.



Hier hetzelfde probleem met Wesley die is bijna elke morgen kletsnat heb nu een ander merk luier en een maat groter en hij is nu niet elke dag meer nat gelukkig, het is dus soms even zoeken welke luier het beste is voor jouw kindje.

Oh herkenbaar, hier hetzelfde probleem. Begonnen met Huggies nr 1 die waren al bijna gelijk te klein terwijl zoonlief geen ‘beer’ is met zijn 52 cm en 3600 (nu 3800) gram.

:think:



Dus over naar de pampers (lang leve de dozen!) nr 1. Dat is welgeteld een paar dagen goed gegaan tot hij zoveel ging plassen dat het er ook doorheen ging. Ach de borstvoeding loopt goed denken we dan maar :wink:

Dus geen nieuw pak gekocht, maar overgegaan op de nr 2 luiers van de Kruidvat. En om eerlijk te zijn bevallen die nog het beste. Ze worden echt heeeel zwaar van de urine maar doorlekken doen ze (nog) niet dus meneer krijgt een heerlijke nachtrust :dance: en wij ook :angel:



Soms zou ik wensen dat ze van alle soorten en merken luiers proefpakketjes hadden… :silenced: 10 luiers bv in 1 pakje om het te testen.

zou inderdaad eerst eens groter proberen, maar sommige luiers matchen in derdaad ook niet, zo was ik met melissa altijd van de aldi luiers, maar die zitten fenna helemaal niet, die heb ik etos luiers!

Je doet wel zijn fluitje naar beneden?? Want als ik dat hier vergeet dan is het hier ook altijd raak.

@Muiz wrote:

Je doet wel zijn fluitje naar beneden?? Want als ik dat hier vergeet dan is het hier ook altijd raak.




Dat gevaarlijke pistooltje bedoel je? :lol: Ja daar let ik altijd goed op. Want die fout heb ik in het begin al gemaakt. Het pistooltje werkt trouwens verdacht goed als meneer geen luier om heeft. :mrgreen:

hahaha, ja, dan is de veiligheidspal ineens verdwenen en schieten ze alle kanten op. Net van die ongeleide projectielen :mrgreen:

Ik zou inderdaad ook eens een maatje groter proberen!



Wanneer je over moet naar een grotere maat heeft met het gewicht te maken. Staat op de verpakking!!!



Succes

Jayden had op gegeven moment ook dat ie wat nattig was, toen heb ik een maat grotere rompers gekocht, zodat het de luier niet zo omhoog trekt, en het probleem was opgelost! Dan sluiten die naadjes niet mooi aan het lijfje aan en komt het aan de zijkanten erlangs.



Huggies zijn hier ook helemaal niks overigens, ga na dit pak Kruidvat luiers proberen, hing een ‘voel luier’ in de winkel boven het schap, handig :wink:

@Sil wrote:

Wanneer je over moet naar een grotere maat heeft met het gewicht te maken. Staat op de verpakking!!!


En ga dan uit van het startgewicht van de luier… als het is va 9 tot 15 kilo (even als voorbeeld) en de volgende maat vanaf 13 kilo, dan ga ik dus bij 13 kilo echt over naar de volgende en wacht niet tot de 15 kilo van de kleinere maat. Volg je me nog? :mrgreen: