Verkeerde kant?

Ik voed ons kleine ventje elke keer aan 2 kanten.

De (.) waar hij het laatst heeft gedronken, krijgt hij bij de volgende voeding dan weer als eerste.

Maar soms ben ik gewoon totaal vergeten aan welke kant ik geëindigd ben… en dan leg ik hem aan, en dan bedenk ik me na een paar minuten ineens dat ik aan de “verkeerde” kant aan het voeden ben.

(oftewel; de kant waar ik de vorige voeding mee begonnen ben, en niet die kant waarmee ik geëindigd ben).

Maakt dat eigenlijk uit? Is de melk die in de ene borst zit voedzamer ofzo dan dat van de ander?

Anders moet ik toch maar een trucje gaan toepassen :wink:

(armbandje of een speldje aan mijn bh ofzo)

Ik deed een speldje aan mijn bh-bandje…

Geloof dat als je baby binnen 2-2,5 uur komt… je weer moet beginnen met de borst waar hij mee geeindigd is… omdat hij dan die voedzame rijke achtermelk nog even binnenkrijgt…

Komt hij ‘normaal’ elke 3 uur of langer… dan kan je met de andere borst beginnen…

ik ben er ook echt een kluns mee hoor. volgens mij is het vooral raadzaam als bij 2 borsten de ene als toetje dient, ipv dat kindje aan beide ongeveer even lang drinkt. Als je dan telkens met dezelfde borst begint, dan drinkt ze standaard uit een borst een stuk minder en heb je kans dat daar ook steeds minder aangemaakt wordt.

Ik ben hier wel een paar dagen juist met opzet met zelfde borst begonnen, omdat ik merkte dat daar duidelijk minder melk uitkwam. (had ik bij nano ook, toen heb ik heel dom juist die borst een soort van ontzien, waardoor het snel afgelopen is met die melkproductie).

Daarom heb ik nu steeds een speldje aan mn bh bandje,

Ik weet soms echt niet meer welke ik mee ge eindigd ben :stuck_out_tongue:

Hormonen he :wink:

Het maakt niet erg uit hoor. Het is handig om een beetje af te wisselen, maar echt niet erg als je niet elke keer met de volste borst begint.

:wink:

Maakt niet veel uit, als het in het algemeen gewoon goed gaat.

Ik heb nog steeds (ja geef nog bv) een half papieren zakdoekje achter mijn pads zitten zodat ik weet welke kant ik moet aanleggen.

Deze week begonnen met naar 2 voedingen te gaan, dus dan zal het ook wel zonder doekje gaan lukken.

Ik gaf altijd 1 borst, en merkte de volgende keer door te voelen welke groter was welke ik moest geven :slight_smile: :mrgreen:

het is niet zo heel erg als dat soms gebeurd.

ik heb een haarelastiekje om mn pols en die verwissel ik elke keer

Ik heb ook een kleine haarspeld die ik wissel van de ene naar de andere kant…in het begin kon ik maar niet onthouden of de kant met de speld nu de te drinken kant was of de andere, maar dan kon ik het wel voelen…nu begin ik voor de voeding met het speldje verwisselen en weet ik dat waar het speldje zit de kant is die aan de beurt is…

Maar idd een keer vergissen is geen probleem…

Ik vergeet het ook wel eens… :slight_smile: , maar soms weet hij dat zelf ook en protesteert hij tot de goeie borst komt :wink:

Ik heb dat nu ook wel eens en dan probeer ik met te herinneren hoe ik zat of lag de vorige keer en zo weet ik meestal nog wel te achterhalen welke kant de laatste was. Denk dat ik ook maar weer een speldje ga gebruiken.

ik vergeet ook steeds welke kant. soms voel ik het wel hoor, dan is de ene borst veel voller, dan ben ik het denk ik al 2x vergeten en steeds dezelfde kant eerst aangeboden :slight_smile:

gebeurt hier ook weleens hoor… en tot nog toe merk er niets van.

Meneer groeit er goed genoeg op in elk geval :lol:

's nachts (nu al 2 nachten niet :dance: ) voed ik bijna altijd links ongeacht of dat ook de laatste borst voor de nacht was… omdat ik dan liggend voed op die zij en ik dan gewoon half lig te slapen :shifty: en dan de volgende ochtend ‘mag’ rechts eerst :wink: .