verkeerd ritme

kyano is nu 7 weken

rond 18.00 uur valt ie als een blok in slaap,als we hem laten liggen wordt ie pas om 01.00 uur/02.00 uur wakker

en daarna komt ie weer elke 3 uur

dus een verkeerd ritme

nu maak ik hem steeds wakker om hem s’avonds toch ook om de 3 uur te laten drinken,om 21.00 uur en om 00.00 uur

om 21.00 uur wordt ie niet eens wakker tijdens verschonen of drinken

en hij wordt dan s’nachts ook gewoon wakker voor zijn voeding

hoe kan ik dit het beste oplossen,gewoon stug doorgaan met voeden om de 3 uur en dan hopen dat ie een keer snapt wanneer het écht nacht is :think:

kindjes hebben in de buik een omgekeerd ritme van dat van ons he; als jij rustig ligt, zijn zij vaak wakker en ze worden vaak in slaap gesust als jij loopt en druk bezig bent. kindjes moeten er dus echt aan wennen dat het nu opeens andersom ‘moet’.

Geef je kv of bv?

ik denk dat je eigenlijk ongeacht of je kv of bv geeft, toch niet veel anders kan doen dan je kindjes ritme toch een beetje volgen. (je hebt het over een verkeerd ritme, ik snap wat je er mee bedoelt, maar het is natuurlijk gewoon het ritme van je kindje, dat niet overeen komt met wat voor jullie als ouder handig is).

Je kunt een kindje wel op bepaalde manieren het verschil tussen dag en nacht duidelijk maken; overdag altijd met open gordijnen laten slapen, 's nachts dicht. het ritueel vóór de grote slaap uitbreiden: in bad, pyamaatje aan. 's nachts alleen maar fluisterend tegen je kindje praten enz enz.

En verder zit er niks anders op dan je kind de tijd geven om aan een nieuw ritme te wennen.

succes.

oke

heb hem nu om 18.00 uur zijn fles gegeven en hij valt meteen als ene blok in slaap

ik laat hem maar gewoon salpen dan :smiley:

s’nachts valt ie gelukkig na zijn fles ook meteen in slaap :thumbup:

dus dat is geen probleem

dus hij zal waarschijnlijk vanzelf het ritme krijgen dat we graag willen :think:

Als je kindje behoefte heeft aan voeding, dan gewoon geven. Ook als het 's nachts is. Niet ieder kind slaapt meteen door. Op een gegeven moment slaapt hij vanzelf door, bij de een is dit na een paar weken, bij de ander na een paar maanden. Daar valt niks over te zeggen. Niet ieder kind is hetzelfde en dat valt ook niet te beïnvloeden. Het is misschien voor jou een verkeerd ritme, maar kleine babietjes doen niet aan een standaard ritme. :wink:

Onze zoon had ook een omgedraaid ritme. Overdag sliep hij 4 uur achter elkaar en 's nachts een uurtje of 2, soms 3. Maar ineens heeft zich dat omgedraaid.

Hoe vervelend ook, ik zou me er niet druk om maken. Op een gegeven moment leert hij het vanzelf.

:mrgreen: ik vindt het op zich ook geen probleem,maar vroeg me af of ik er iets aan zou moeten doen :mrgreen:

maar zoals ik jullie hoor gewoon hem lekker zijn gang laten gaan :wink:

dan gaan we dat ook doen :thumbup: :thumbup:

thanx dames :smiley: