Ons moppie is al ruim 9 maanden elke ochtend rond 4 a 5 uur wakker. Echt wakker. Alles geprobeerd en ze leek ergens last van te hebben. Inmiddels begin ik me af te vragen of ze niet gewoon gewend is geraakt aan zo vroeg wakker worden, dat het nu gewoon haar ritme is. Ik begin te twijfelen of t wel een lichamelijke oorzaak is. Wel is het heel zielig, want ze is wel moe, zeker als ze overdag ook slecht slaapt, soms maar half uurtje. Ik twijfel dus of het nu door iets lichamelijks komt of doordat ze gewoon een raar ritme heeft en daardoor overdag ook raar slaapt.
Vaak is ze rond half 8, half 9 dus al weer heel moe en soms lukt t dan wel om haar weer te laten slapen, soms niet. Wat wel vast ligt is na het middageten naar bed en rond 19 uur. Later lukt ook niet. Ik wil nu wel naar 1 slaapje overdag, maar dat gaat dus niet zolang ze zulke korte nachten maakt.
Iemand tips hoe ik dit kan doorbreken? Wakker houden tot de middagslaap redt ze vaak niet, op zich ook logisch, maar hoe ga ik dit dan anders doorbreken? Ze zou eigenlijk een goede nacht moeten maken om dat te gaan doen, maar die maakt ze dus niet. Hoe kan ik proberen om deze situatie te doorbreken? Tips?
Pfff… lastig is dat… en vermoeiend!
Ik weet niet of ik je echt kan helpen, wij zijn hier gezegend met een dreumes die regelmatig tot 8u 's morgens ligt te slapen :inlove:
Krijgt ze 's avonds nog een flesje melk voor het slapen gaan? Misschien wat pap toevoegen, zodat ze goed verzadigd is?
Of toch proberen het 's avonds iets te rekken, door bv. lekker uitgebreid te badderen?
En misschien dan eerst het middagslaapje wat proberen te rekken, door bv na het middageten nog even een boodschapje ofzo te gaan doen?
Heel veel succes ermee!
Groetjes, Marieke
Thanks,
de dingen die je noemt hebben we al geprobeerd, ze slaapt zelfs beter zonder fles s avonds. Na het middageten wil ik niet veranderen, oudste heeft dat ritme ook.
Vanmorgen was het 5 uur, en heb besloten geen ochtendslaap meer te doen, echt rekken dus. Waar ik al bang voo was gebeurt… ze is net in mijn armen in slaap gevallen, ds das ook zielig. Of zou het werken als we dat rekken vol houden?
Mijn zoontje sliep ook nooit langer dan tot 6 uur. Ook ik heb werkelijk alles geprobeerd om hem langer te laten slapen, zonder succes.
Tegenwoordig is hij zo ergens tussen 4 en 6 wakker. Leuk is het echt niet, maar het zij zo. We hebben ons er maar zo goed als het gaat bij neergelegd. We hopen nog steeds dat als hij dalijk in zijn eigen kamertje slaapt hij wel tot 6 uur slaapt.
Wat ik wil zeggen, sommige kindjes worden gewoon om 5 uur of eerder wakker. Daar valt helaas dan niets aan te doen.
L.R. doet ook maar 1 slaapje 's ochtends. Als we dat niet doen is zijn ritme zo in de war dat hij 's nachts wakker is en overdag slaapt. Dus dat hebben we maar (na een week) weer teruggedraaid, dus nu slaapt hij 's ochtends weer.
Riley doet 's ochtends van 11 tot 13.00 uur zijn slaapje (hij is natuurlijk ook ouder.)
Maar ik heb ook onwijs problemen gehad met verschuiven, 's ochtends lag hij tegen half 9 al op bed en smiddags weer, en daarna om 18.00 uur al! :shock: , we zijn 's ochtends dingen gaan ondernemen, zodat hij niet te vroeg op bed lag, op tijd boodschappen doen, en zo kwamen we steeds meer uit op dat hij om 11 uur naar bed ging.