Mijn zoons zijn alletwee bijna jarig. De oudste wordt in aug. 4 jaar en de jongste wordt in juni 2 jaar. Ik vind het best lastig om leuke verjaardagskadootjes te bedenken voor ze.
Ik dacht dat Duplo, Lego en Playmobil wel erg leuk zou zijn, maar ze hebben nu een grote bak Megablocks waar ze helemaal niets mee doen! Ook hebben ze een grote bak houten rails met treinen enzo, maar ook daar wordt niet mee gespeeld… Ze spelen eigenlijk voornamelijk met hun auto’s, keukentje, gereedschap, doktersspullen en loopfiets.
Voor mijn oudste denk ik nu aan Hotwheels, daar heb je vanalles van, garages, aanvullingsets en een boel autootjes. Ik denk dat hij dat erg leuk vind! Maar op die manier laat ik hem niet echt kennis maken met ander soort speelgoed.
Voor mijn jongste vind ik het helemaal moeilijk!
Wat vinden jullie, toch wat van Playmobil ofzo vragen/kopen met het risico dat ze er niet mee spelen, of zijn ze er nog gewoon te jong voor of het “veilig” houden met auto’s enzo, waarvan ik zeker weet dat ze die leuk vinden (we hebben er alleen al zo veel van…)
Hebben jullie nog ideeen?
Een waterbaan? Heerlijk met water kliederen in het zonnetje, volgens mij vindt elk kind dat heerlijk.
Wij doen altijd 1 groot kado op verjaardagen.
mijn zoon wordt over ruim een week 3… en ik wist eerst ook niet wat te geven… na een zoektocht kwam ik deze tegen en heb deze gekocht
Mijn zoon wordt in juli ook 4 en ik heb hem van de week een bart smit boekje gegeven waarin hij mocht aankruisen wat hij allemaal leuk vond :mrgreen:
Dat heeft hij nog best serieus zitten doen! Misschien een leuke tip?
Is speelgoedgereedschap of een werkbankje misschien leuk voor ze?
Een step oid?
Knikkerbaan?
Die is leuk, Klavertje! Hoe heet die? Een waterbaan is ook een leuk idee ja!
Pe, mijn oudste zoon weet inderdaad goed wat hij leuk vind en wat niet! Ik loop ook wel eens de bart smit met hem binnen en dan laat hij zien wat hij leuk vind!
Weten jullie vanaf welke leeftijd kinderen lego enzo leuk gaan vinden? Of is dat al wel met 2 jaar ofzo? Zoals mijn kids houden niet zo van bouwen, zal dat er dan nooit inzitten of ontwikkelt zich dat nog?
@Jaden wrote:
Pe, mijn oudste zoon weet inderdaad goed wat hij leuk vind en wat niet! Ik loop ook wel eens de bart smit met hem binnen en dan laat hij zien wat hij leuk vind!
Weten jullie vanaf welke leeftijd kinderen lego enzo leuk gaan vinden? Of is dat al wel met 2 jaar ofzo? Zoals mijn kids houden niet zo van bouwen, zal dat er dan nooit inzitten of ontwikkelt zich dat nog?
Hier zat dat bouwen er bij de oudste al heel vroeg in… hij heeft zijn eerste duplo op zijn eerste verjaardag gekregen en een week later zat hij daar al echt mee te bouwen.
Hij wordt nu bijna 6 en bouwt nog met alles (blokken, duplo, kleine lego etc etc).
De middelste vindt het soms leuk om mee te doen, maar heeft het wel minder. Hoewel ik zoiets had: nou hebben al lego… om nou ook nog playmobil te doen… hebben we toch playmobil voor zijn 4e verjaardag gekocht en dat vindt hij dus leuk.
Onze jongste is nu 1,5 en is ook heel druk met blokken torens maken (en omgooien

Denk dat het er dus deels in moet zitten…
het heet Bob de Bouwer zand en watertafel … ik heb het gekocht bij ekiddies, ik weet niet of andere winkels het ook verkopen
@Jaden wrote:
Weten jullie vanaf welke leeftijd kinderen lego enzo leuk gaan vinden?
Hier sloeg Lego echt aan met een jaar of 4,5.
Mijn zoon vind het nu echt al helemaal leuk.
Een klein doosje van 4-7 jaar, ook overzichtelijk.
Hij kan er al redelijk goed mee overweg en bouwt het huisje na van het blaadje en van de tekening op de doos.
Ik zou met een tweejarige in huis gewoon nog even wachten met lego, zeker als je er niet zeker van bent dat je zoontje het erg leuk vindt.
Ik vind kapla echt een enorme aanrader. Dat is ook gewoon veilig voor hele kleintjes en kan op meerdere manieren gebruikt worden. Inmiddels bouwen al mn kinderen er intens mee, al een paar jaar, in het begin bouwden ze ook gewoon heel simpel van een paar plankjes een veldje voor de boerderijdieren, of een bedje voor een popje.
Dat bouwen kun je wel een beetje stimuleren door het samen te doen, sommige kinderen doen het echt uit zichzelf en anderen moeten het een beetje leren.
En verder, een mooie puzzel van Grimms, heel bijzonder en creatief zijn die!
De knikkerbaan van haba (hoewel ik ook daar mee zou wachten met een tweejarige in huis), een ridderkasteel (wij hebben van kinderkram). Een playstand, om een huisje/winkel/poppenkast van te bouwen en mee te spelen, evt met poppenkastpoppen of winkeltje-spulletjes.
Heb je 'n tuin?
Staat daar al 'n schommel, glijbaan, zandbak, traktor, fiets, graafmachine etc. in? Dat soort dingen slaan hier enorm aan!
En alles met water!!!
Succes
een aquaplay baan voor de eerste en een flinke aanvulset van aquaplay voor de tweede?
of een abbonement op de speeltuin-dierentuin o.i.d.
wat mijn kinderen ook erg leuk vinden en wat echt heel simpel is: van die grote speelknijpers om hutten mee te bouwen met doeken. Wordt binnen en buiten gebruikt, vaak in combinatie met vanalles en nog wat wat ze al hebben. Echt heel dankbaar speelgoed!
wat leuk mama van teun, die knijpers. waar koop je die?
online via playstand
sommige betere houten-speelgoed winkels hebben ze ook wel